Cyste/Eierstok/Laproscopie/Miskraam/Zwangerschapswens

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Wolleken
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 november 2015, 14:58

Cyste/Eierstok/Laproscopie/Miskraam/Zwangerschapswens

Bericht door Wolleken » 22 november 2015, 18:36

Hallo iedereen. Wat fijn dat er een forum als dit bestaat... Ik word ik januari 26 jaar en mijn partner en ikzelf zijn 5 jaar samen. Voor mijn partner had ik een relatie van 3 jaar. In die relatie werd er een cyste ontdekt van 7cm in mijn eierstok (wij hadden samen een kinderwens) de cyste is adhv laproscopie weggehaald met behoud van eierstok. Ik was op dat moment zwanger en het vruchtje mocht niet zijn, miskraam met curretage. Daarna nog 2x positief getest, maar wel enkele dagen voor mijn menstruatie en heb toen ook mijn menstruatie gewoon gekregen. De relatie is fout gelopen toen. Nu ben ik 5 jaar met mijn partner en hij wil pas in 2017 aan een kindje beginnen als onze bouw af is. Nu vorig jaar is er terug een laproscopie geweest daar ik op mijn routine onderzoek weer een cyste had van 5cm. Nu zegt mijn gynaecoloog dat alles goed is maar ben zo ontzettend bang dat ik geen kinderen kan krijgen. Wie heeft ervaring? Bedankt :)

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Cyste/Eierstok/Laproscopie/Miskraam/Zwangerschapswens

Bericht door Wies » 1 februari 2016, 9:41

Hoi,

even kort laten weten dat ik ook tweemaal een serieuze cyste heb gehad op mijn eierstokken. De eerste keer was een dikke tien jaar geleden en toen was er nog geen zwangerschapswens. De tweede werd ontdekt tijdens een eerste IVF-behandeling. Voor die werd verwijderd, twee terugplaatsingen gehad (verse en cryo) die op niets uitliepen, maar na operatie en kuur met zoladex opnieuw terugplaatsing gehad en die was raak. Ons zoontje is ondertussen 5 maanden. Het is dus zeker mogelijk om zwanger te worden en een zwangerschap te voldragen! gynae zei zelf dat ze niet kon uitsluiten dat we de volgende keer wel spontaan zwanger zouden kunnen worden, wil alleen niet dat we te lang op de natuurlijke wijze proberen om de kans op nieuwe cystes uit te sluiten.
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Cyste/Eierstok/Laproscopie/Miskraam/Zwangerschapswens

Bericht door Dora26 » 21 maart 2016, 14:31

Heb je een idee vanwaar de cyste komt?
Ik ben in januari via een kijkoperatie geopereerd aan een chocoladecyste van 3cm op mijn eierstok (endometriose). We waren ondertussen al ruim een jaar aan het proberen om zwanger te worden en mijn fertiliteitsarts was ervan overtuigd dat dit dan ook de reden was waarom het maar niet wilde lukken...
We kregen nu een half jaar om het zelf te proberen en indien het dan niet gelukt is, zullen we behandelingen moeten starten, maar dat komt vooral door de endometriose, die zou zo min mogelijk de kans mogen krijgen om weer aan te groeien en elke menstruatie heeft daar zijn invloed op, dus zo snel mogelijk zwanger worden is eigenlijk de bedoeling...
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten