Azoospermie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Alleskomtgoed4
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maart 2015, 0:31

Azoospermie

Bericht door Alleskomtgoed4 » 19 maart 2016, 23:58

Hallo iedereen


Dit is de eerste maal dat ik hier ben dus ik ben nog wat "maagd" zeg maar in deze forum.
De laatste jaren zijn wat stressvol geweest voor me.

Ik ga trouwen met de liefde van mijn leven. Mijn beste vriend al 13 jaar en reeds al 4 jaar mijn partner.
Mijn vriend heeft een moeilijke jeugd gehad door zijn nieren.

Hij heeft sinds kleinsaf aan problemen met zijn ene theelbal en had nierfalen.
Hij moest aan de dialyse maar is al reeds twee jaar getransplanteerd.

Ik heb aan zijn zijde gebleven heel de rit.
Heel zijn leven ziet hij af, hij kon niet studeren door de dialyse.

Gelukkig heeft hij nu zijn diploma afgemaakt.
Inds kleinsaf aan lachten we met onze kindjes gaan zo zijn en zo.

Maar dan komt de realiteit. Na twee jaar van de pil nog steeds niet zwanger.
Hij heeft twee staaltjes binnengebracht en allebei negatief. 0 zaadcellen.


Zijn uroloog heeft ons doorverwezen naar UZ Gent. Beide dokters komen tot de conclusie door zijn jeugd en dialyse dat het normaal is dat hij dit probleem heeft. Ik ben moedig en probeer mijn gevoelens niet te uiten omdat ik het nie moeilijk wil maken voor hem. We waren net zo ver vooruit en dan gaat alles terug achteruit. De dokter zei dat een tese mogelijk was maar dat 1 op 3 maar iets kan gevonden worden en dat meeste koppels voor KID kiezen dan. Ook zonder de tese te ondergaan. Ik kreeg het gevoel alsof hij ons duidelijk wilde maken dat het niets zal worden maar toch geven de niet op. We hebben een tese ingepland op 29 april.

Ik probeer positief te blijven maar we hebben over alles gepraat. Over kid en eventueel adoptie. Ik ben 26 en hij 27.
Het breekt mijn hart dat er een grote kans bestaat dat hij geen biologische kind zal hebben.

Zijn er mensen die ondanks geen zaadcellen in ejaculatie toch via tese iets gevonden hebben?
En bij KID voel ik me schuldig dat ik een kind zal dragen die 50% van mij is. Hij zegt liever dat dan niets en dat het zijn kind zal zijn wat er ook gebeurd. Maar ik ben bang dat hij het nu denkt maar misschien bij de bevalling of de zwangerschap zal stiekem denken: het is mijn kind niet.



Ik moest even mijn hart luchten.


Ik hoop van iemand te horen!

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Azoospermie

Bericht door Carootje » 16 april 2016, 16:26

Hey,

Nog een beetje een late reactie. Ook bij mijn vriend is vorig azoospermie vastgesteld. Ook na tese helemaal niets gevonden. Nadat we van de grootste shock bekomen waren, hebben we hier veel over gebabbeld en samen beslist om voor KID te gaan. Maar hier zijn de rollen omgekeerd, hij heeft idd meer schrik van het gevoel te gaan hebben dat het niet 100% zijn eigen kindje is. Maar is er ook wel van dat hij ons kindje hoe dan ook heel graag gaat zien. En omdat het dat is of niks zijn wij er toch voor gegaan. We zijn nu bezig met onze 2e IUI, en hopen ooit zwanger te geraken. En naar dat moment kijken wij allebei heel erg uit. :D
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Alleskomtgoed4
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maart 2015, 0:31

Re: Azoospermie

Bericht door Alleskomtgoed4 » 23 april 2016, 22:47

Hoi carootje


Het is nu erg spannend voor ons aangezien het dichterbij komt.
29 april zal de tese plaatsvinden.

Alsook weten we de resultaten niet direct.

Wij hebben gepraat over KID en hij wilt liever dat het kindje 50% van ons is dan helemaal geen.
Ik wil natuurlijk hetzelfde maar ik heb schrik voor de toekomst.
Of hij het meent of niet.

Veel succes met de IUI! Ik hoop echt dat jullie snel zwanger mogen raken.

Iedereen verdient dit. Hoe moeilijk het pad ook soms mag zijn.

Groetjes

kimmyysa
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2017, 14:40

Re: Azoospermie

Bericht door kimmyysa » 11 mei 2017, 15:02

Hallo,

Bij mijn vriend is vorige week ook azoospermie vastgesteld. We hebben direct een bloendonderzoek en een echo laten doen alles was goed, buiten twee kleine cysten maar dat kon nïet de oorzaak zijn. Deze week hebben we terug een sperma onderzoek laten doen nu werden er 4 zaadcellen gevonden 3 onbewegelijke en 1 bewegelijke. Wij natuurlijk blij.
Tot vandaag dan belde de dokter dat het labo de sperma met een machine heeft onderzocht en dat er toch geen zaadcellen waren. We snappen er niets van :(

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten