5de ronde Clomid

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
molly1979
Berichten: 23
Lid geworden op: 4 mei 2016, 13:47

5de ronde Clomid

Bericht door molly1979 » 8 mei 2016, 12:15

Hoi dames,

Ik sluit me hier pas aan.
Wij zijn sinds vorig jaar april aan het proberen om zwanger te worden.
Mijn man en ik hebben een zoon die in augustus 11 wordt.

Wij hebben lang getwijfeld of we wel een 2de wilden (omwille van een bijna fatale KS).

Nu hebben we eindelijk de knoop doorgehakt vorig jaar, maar zwanger worden lukt niet zo goed.

Ik heb PCOS.

Van L ben ik zwanger geraakt dankzij Clomid (in ronde 4)

Ik dacht dat ik nu met een 2de zwangerschap van nature zou zwanger raken, omdat "de weg gemaakt is", maar niet dus...

Nu ben ik in mijn 5de ronde Clomid.

Ik had vorige woensdag een FM, follikel links was 11mm (zat op dag 11)
gyn (was vervanger) stuurde me naar labo voor bloedonderzoek
Ik moet nu tot woe ovul testen doen.
Indien ik tegen woe a.s. gn positieve ovul test heb, moet ik terug bij gyn voor controle echo en bloedonderzoek.

Bij mijn vorige cyclus heb ik gn FM gehad, omdat wij met vakantie waren.
Ik had toen een positieve ovul test op dag 15.
Vandaag zit ik op dag 15 en had ik eigenlijk gehoopt op een positieve ovul test, maar dat was niet zo... *effe dipje en lichtjes paniek*
Wat als die Clomid ineens niet meer werkt!?
Kan dat?!

Ik hoop zo op een positieve ovul test voor woe!

K.

molly1979
Berichten: 23
Lid geworden op: 4 mei 2016, 13:47

Re: 5de ronde Clomid

Bericht door molly1979 » 9 mei 2016, 20:36

Vandaag dag 16.
Terug ovul test gedaan, terug negatief.

Had deze ochtend bij het afvegen wel zo (en sorry voor de plastische omschrijving) een prop glashelder slijm.

En ik heb ook zo'n licht ongemakkelijk gevoel in mijn onderbuik... zowel links als rechts.

Afwachten nu, morgen en woe nog es testen en als die nog negatief zijn, dan bel ik woensdag naar de gyn om af te spreken voor echo en bloedtest.

molly1979
Berichten: 23
Lid geworden op: 4 mei 2016, 13:47

Re: 5de ronde Clomid

Bericht door molly1979 » 11 mei 2016, 9:55

Gisterenochtend CB ovul test gedaan.
En jawel :)
Dus gisterenavond geklust, vanavond nog es :wink:

Hopelijk deze keer prijs!
Duimen maar!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: 5de ronde Clomid

Bericht door Gaby » 22 september 2016, 15:56

Halo Molly,

je laatste bericht is al even geleden, maar in verband met je ks-verhaal vroeg ik mij af: hebben jullie speciaal advies van de gyn gekregen ivm meerlingen?
Hier beetje zelfde situatie, en met de clomid is er uiteraard kans op een meerling. Wij hebben wat schrik dat een meerling pas echt een rampscenario zou worden...
De gyn raadde het niet echt af, maar dan vraag ik mij toch af of zo een tweeling (ks) na een slechte ks wel een goed idee is...

G.
IVF 1 - Zwanger!

molly1979
Berichten: 23
Lid geworden op: 4 mei 2016, 13:47

Re: 5de ronde Clomid

Bericht door molly1979 » 30 oktober 2016, 11:47

Hey dag Gaby,

Ik ben hier inderdaad een tijdje niet geweest... dus ik zie jouw post nu pas.

Ik heb daar ook wel schrik voor... en heb die angst ook geuit tov de vroedvrouw afgelopen maandag.

Ze zei me toen, aangezien jouw zoon intussen 11 is, is dat intussen al goed genezen, dus hoef je je geen zorgen te maken daaromtrent.
Maar eerlijk gezegd, een litteken blijft een litteken en ik ben er toch echt niet gerust in hoor...

Heb jij er intussen al es naar gevraagd?

Ow ja, wij zijn sinds deze cyclus begonnen met menopur en gaan dus voor een eerste poging IUI.
Morgen heb ik follikelmeting, ik ga aan de gyn toch ook nog even advies vragen omtrent risico op meerlingenzwangerschap.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten