Gynea wil behandelingen stoppen

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Sennahsmama
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 juni 2016, 21:46

Gynea wil behandelingen stoppen

Bericht door Sennahsmama » 20 juni 2016, 22:05

Hallo!

Nieuw op dit forum...
Ik wou eventjes horen of mensen zich herkennen in ons verhaal.
Lange voorgeschiedenis.

Op mijn 22e last beginnen krijgen van extreem witverlies en veel pijn. Bleek ik baarmoederhalserosie te hebben.
Relatief goed en snel hiervoor behandelt, maar mezelf een schrik aangepraat dat dit invloed zou hebben op zwanger worden. Dus snel erna gestopt met de pil. Maanden geen menstruatie gehad en moeten opwekken met duphaston tot alles spontaan weer verliep. Echter dan cyclussen waar geen staat op te maken was. Lang. Kort. Vanalles. Ondertussen al meer dan jaar aan het proberen. Gynea heeft toen clomid opgestart. Tussentijdse echo's daar was hij niet aan dus op goed geluk geklust. 2 maand clomid en 3e maand mocht ik dit niet nemen. Ik was volgens hem dan die maand het meest vruchtbaar. En inderdaad... na 18 maand proberen zwanger geworden.
Ondertussen prachtige zoon van 2.5 jaar.

Clomid werd in mijn ogen een wonderpil. Dus toen we in november stopten met de pil aan gynea toestemming gevraagd of ik meteen weer met clomid mocht beginnen. Was geen enkel probleem.
Helaas... regels kwamen weer niet door. Lichte paniek dat het weer hetzelfde verhaal zou zijn.. na 2 weken echter wel spontaan en met clomid beginnen.
Ook overgeschakeld naar andere gynea, zelfde praktijk, omdat ik toch tussentijdse echo's wou.
6 ronden clomid+pregnyl later nog steeds niets. Eisprong is ene maand zeer vroeg, andere maand laat. Dus nog steeds onregelmatige cyclus.
Ook soms gewoonweg eisprong gemist.
Baarmoederslijmvlies werd te dun dus overgeschakelt naar menopur en pregnyl. 1e maand menopur echo op dag 9 en 2 cysten te zien. Onmiddellijk stoppen met alles en hopen dat na menstruatie alles terug oké is.
Menstruatie gekregen in het weekend en al opnieuw begonnen met menopur. Vandaag controle. Cyste van 2 cm. Dus opnieuw stoppen met behandeling


Ze bekeek mijn geschiedenis nog eens goed en vond eigenlijk dat ik veel te vroeg begonnen ben met clomid. Heb mijn lichaam niet de kans gegeven een normale spontane cyclus te krijgen.
Dus zou ze graag alle behandelingen stoppen
Ze vind het zinloos blijven medicatie geven met cystes tot gevolg als het misschien helemaal niet nodig is.
Mag wel elke maand blijven gaan om eisprong op te volgen.
Ik zie het als stap terug achteruit. Al snap ik haar visie wel. Maar onregelmatige cyclus was net de reden waarom ik met alle medicatie begon. Waarom nu weer plots afwachten en zien wat lichaam doet op zn eigen...
Mensen hier die ook iets gelijkaardigs meemaakten?
Had echt gedacht dat clomid meteen weer ging aanslaan..

Xx

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Gynea wil behandelingen stoppen

Bericht door Ellietje » 21 juni 2016, 11:02

Als je twijfels hebt over de aanpak van je gynaecoloog, zou ik toch eens overwegen om langs te gaan in een fertiliteitscentrum. Zij zijn met niets anders bezig en je wordt er zeer strikt en kort opgevolgd.
Ik ben ook een tijdje opgevolgd door mijn gynaecologe en had toen ook het gevoel dat ze maar wat aan het proberen was, op goed geluk. Heb toen ook nooit een bloedname etc. gehad, dat is nu wel even anders. :) Nu heb ik tenminste het gevoel dat ik een persoonlijke behandeling krijg en dat ze op de minste verandering kunnen anticiperen.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Sennahsmama
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 juni 2016, 21:46

Re: Gynea wil behandelingen stoppen

Bericht door Sennahsmama » 21 juni 2016, 18:10

Ik kan zeker niet klagen van haar. Ben inderdaad al verandert van m'n oude dokter naar haar. Net omdat hij nooit de dingen serieus nam.
Ik ga maandelijks bijna 2 keer op echo. Ook elke maand bloedcontrole en al sperma laten onderzoeken.
Ik vind het gewoon vreemd dat men van zeer intensieve behandeling overgaat naar niets van medicatie. Om de natuurlijke cyclus in kaart te brengen. Dat had ze dan in het begin moeten zeggen en niet nu we al zo'n weg afgelegd hebben.
Ik was daar mentaal niet op voorbereid om alles te stoppen... ik snap de visie er achter wel. Veel te vroeg met behandeling begonnen ipv de natuur haar werk laten doen.
Maar ging er gewoon van uit dat als we de 1e keer hulp nodig hadden dat dat 2e keer ook het geval zou zijn. Dus waarom tijd verliezen door niet direct te starten met medicatie?
Om nu te horen dat medicatie meer slecht dan goed doet.. mijn hoofd weet gewoon niet meer waar het staat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten