Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Andere behandelingen forum.
Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Gaby » 27 september 2016, 13:17

He Dahlia,

jij bent ook net gestart met de MMM zie ik in je banner! :)
Leuk! (je snapt wat ik bedoel).
Hoe gaat het met de IUI?

Bij die acupunctuur: waar steken ze dan die naaldjes? Ik vraag mij af wat zij zien als de goeie plekken voor vruchtbaarheid haha.
Wat ik wel zou willen doen is zo massage of iets, alle, alles waar je kalm van wordt is ok he ;)

De update hier: Gisteren pregnyl gezet, een goed bierke gedronken en goed geoefend ;) Nog 2 dagen op rij, en dan zouden we het ovulatie window wel moeten gehad hebben. Ben benieuwd.
Dat pregnyl spuitje zorgt hier nu wel voor een blauwe plek en een wat vervelend gevoel op mijn buik, hebbn jullie daar ook last van?

G.
IVF 1 - Zwanger!

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door dahlia » 27 september 2016, 13:43

@Gaby: ja, we zijn intussen ongeveer anderhalve maand bezig... Onze dokter heeft vrij snel de diagnose kunnen stellen dat mijn man veel te weinig zaadcellen heeft, waardoor we heel snel aan een behandeling zijn kunnen beginnen. Enerzijds slecht nieuws dus, maar anderzijds ben ik 'blij' dat we weten wat het probleem is en waar we staan.

Ik zit intussen op dag 5 na de eerste IUI, dus nu is het nog even doorbijten en afwachten. Al hebben we weinig hoop, want het was weer geen schitterend staal. Maar wel goed genoeg voor de dokter om een tweede IUI te overwegen, en de piste IVF/ICSI dus nog even on hold te zetten. We zien wel...

Momenteel heb ik nog geen acupunctuurbehandeling gehad, enkel een afspraak gemaakt, dus dat is nog even afwachten. Als je eerder voor massage-achtige dingen bent, kan je misschien shiatsu eens proberen? Lees ik ook vaak goeie dingen over.

Ik had ook een pijnlijke plek na het spuiten van Pregnyl, maar die zat niet blauw... Veel succes en plezier met het oefenen nog ;-)
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Soph » 28 september 2016, 19:45

Amai!!!
Ik moest vandaag voor follikelmeting bij gyn. Eerste cyclus puur natuur na 6 maand Clomid & Glucophage. Geen medicatie dus nu, buiten wat kruidenpilletjes van de acupuncturiste.
Voor en tijdens die medicatie steeds wisselende cyclussen van min. 35 dagen tot 40-50 soms 60 dagen (ook met medicatie).

Vorige cyclus was dus mijn laatste poging met Clomid (gyn wil dit niet langer voorschrijven) maar ook eerste cyclus met acupunctuur. En....ik had een cyclus van 29 dagen.
Vandaag dus follikelmeting...ik heb een follikel rechts die mooi aan het groeien is. Vermoedelijk zondag eisprong (we weten dus wat te doen dit weekend 8) ) Voorspelling is!! een cyclus van 29 dagen.

Geen idee of het die kruiden en/of acupunctuur is maar ik vind dit toch opmerkelijk :lol:
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Soph » 28 september 2016, 19:49

Gaby,

Die naaldjes zitten steeds op dezelfde plaats. 1 in elke binnenkant van de voet. 1 in elke binnenkant van de kuit. 4 in de onderbuik (waarvan 2 in het midden = staat voor de baarmoeder en li en re = voor doorbloeding van de li en re eileider).
Tussen duim en wijsvinger in elk hand zit ook een naaldje en dan 1 kant in de pols.
Mijn acupuncturiste zet er ook 2 op mijn voorhoofd en 1 ergens tussen mijn haar en die dienen ter relaxatie aangezien je ongeveer 25min moet blijven liggen.
Pijn doet het niet, maar sommige naaldjes zijn soms iets gevoeliger.
Die vrouw vertelde dat het vaak "de levermeridiaan" is die gestoord is bij vrouwen, op die lijn zit blijkbaar de menstruatiecyclus.
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Katka » 29 september 2016, 18:28

Hier heb ik maandag follikelmeting.
Ik ben wel benieuwd naar die acupunctuur, maar ook heel sceptisch. Ik ben van regio Tienen en ben wel benieuwd of er iemand hier in de buurt is die dit doet...
Afbeelding

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Soph » 29 september 2016, 19:26

Ik net terug van een sessie acupunctuur :)
Terug wel een relaxerend effect. En weer raar maar waar. Het naaldje kant vd linker eileider niets van gevoelt en rechts terug een pijnscheut. En gisteren tijdens follikelmeting zei gyn dat er idd rechts een follikel aan het groeien is.

Als hier een paar dames nr acupunctuur gaan ben ik wel benieuwd hoeveel jullie betalen??
Ik betaal 40eur per sessie. En ik krijg van 5 sessies 10eur terug vd mutualiteit.
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Katka » 29 september 2016, 21:59

Gaby schreef:He Dahlia,

jij bent ook net gestart met de MMM zie ik in je banner! :)
Leuk! (je snapt wat ik bedoel).
Hoe gaat het met de IUI?

Bij die acupunctuur: waar steken ze dan die naaldjes? Ik vraag mij af wat zij zien als de goeie plekken voor vruchtbaarheid haha.
Wat ik wel zou willen doen is zo massage of iets, alle, alles waar je kalm van wordt is ok he ;)

De update hier: Gisteren pregnyl gezet, een goed bierke gedronken en goed geoefend ;) Nog 2 dagen op rij, en dan zouden we het ovulatie window wel moeten gehad hebben. Ben benieuwd.
Dat pregnyl spuitje zorgt hier nu wel voor een blauwe plek en een wat vervelend gevoel op mijn buik, hebbn jullie daar ook last van?

G.
Waar is jouw spuit gezet?
Afbeelding

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Gaby » 30 september 2016, 16:12

Hebben we zelf gezet ;)
IVF 1 - Zwanger!

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Mom2beTess » 5 oktober 2016, 20:21

Ik ben zaterdag naar de acupunctuur geweest, maandag follikelmeting(follikel groot genoeg dus pregnyl gepoten)
Vandaag(woensdag) nog eens acupunctuur om innesteling te bevorderen enz...
En nu is het weer verder wachten he, da kenne we allemaal wel.
En de volgende ronde is niet meer met clomid, op naar de volgende stap zeker. (of het moest deze keer lukke na alle moeite)
En volgens de acupuncturist moet ik meer warme dranken drinken (ik drink altijd ijskoud, nooit warme dranken)
Dus da zulle we dan ook maar eens doen zeker.

Groetjes! x

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door dahlia » 6 oktober 2016, 14:35

@Mom2beTess: allez, het wordt weer spannend vanaf nu :-) veel succes!!!

Ik heb volgende week woensdag mijn eerste acupunctuurafspraak, ben benieuwd. Is net op tijd voor onze tweede IUI poging dus we zien wel hé...
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Katka » 7 oktober 2016, 10:28

Ik krijg normaal morgen mijn pregnylspuit, heb nu follikel van 18 op 17 mm.
Ik probeer vooral wat te ontspannen en er niet te veel aan te denken. (met de nadruk op 'probeer')
Afbeelding

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Mom2beTess » 7 oktober 2016, 20:01

Dahlia, succes met acupunctuur en iui!:)

Katka, ja probeer maar te ontspannen!
Ik probeer da ook! Ni gemakkelijk!

Succes! x

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Gaby » 10 oktober 2016, 12:25

NIet gelukt.

Al veel gehuild gisteren en vandaag.
Een niet zo fijne reactie van een vriendin gehad (goed bedoeld, maar totaal nutteloos) dat we het jaar dat we al probeerden zonder clomid niet moeten meerekenen, dat we nog een jaar hebben om zwanger te worden blablabla. Daar moet ik alleen harder van huilen.
Het enige wat ik wil is dat mensen gewoon eens zeggen: ik vind dat eigenlijk echt verschrikkelijk erg voor jullie. Voor de rest mogen ze met hun zever thuis blijven.

Iemand een idee hoe het kan dat ik nu plots een 24 dagen cyclus heb? Lijkt mij niet echt goed :( :( :(

* sip sip sip *
IVF 1 - Zwanger!

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door dahlia » 10 oktober 2016, 13:37

Hey Gaby, dikke knuffel hoor! Mensen kunnen inderdaad vaak onbedoeld grof zijn, maar zij weten ook gewoon niet hoe het voelt hé. Het is pas als je in onze plaats bent, dat je weet hoe zwaar het is.

Mijn cyclus is nu met de behandelingen ook een heel stuk ingekort hoor, had vroeger bijna altijd een cyclus van 32-34 dagen, en nu was het er ook maar eentje van 27 dagen. Die hormonen doen wat met je hé...

Heel veel sterkte, en succes met je volgende cyclus! Ik duim! En kom hier maar lekker vaak je hart luchten hé!
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Mom2beTess » 11 oktober 2016, 15:15

Ocharme Gaby, zo'n reacties heb je echt niet nodig he.
Toch veel sterkte! X

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten