Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Andere behandelingen forum.
Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Gaby » 12 oktober 2016, 10:33

Basisecho vandaag was in orde - vanmiddag bellen ze om te zeggen of ik met de clomid mag starten. Waarschijnlijk volgende maand een rustmaand (verplicht) en nadien inspuitingen ipv clomid. Is dit Menopur dan? Iemand ervaring?
Heb geen zin in een rustmaand, maar anderzijds voelen we ook wel dat dit zwaar weegt dus mss is het niet zo slecht. Uiteraard hopen we nog altijd dat het in ronde 3 lukt :)
Vandaag allemaal jonge vrouwen van mijn leeftijd in de wachtzaal en dat vond ik op zich wel troostgevend, dat er nog mensen zijn in hetzelfde schuitje.

Hoorde ook goed nieuws, blijkbaar moet je niet perse een minimaal aantal IUIs gedaan hebben om terugbetaling te krijgen voor IVF! Ik dacht dat dat zo zat, en was mij al zorgen aan het maken omdat we nog geen IUI doen maar enkel clomid/pregnyl met betrekkingen. Dat is toch al een opluchting. Hopelijk moeten we nooit het IVF pad op, maar ja, who knows!
IVF 1 - Zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Panacea » 12 oktober 2016, 11:32

Gaby schreef: Hoorde ook goed nieuws, blijkbaar moet je niet perse een minimaal aantal IUIs gedaan hebben om terugbetaling te krijgen voor IVF! Ik dacht dat dat zo zat, en was mij al zorgen aan het maken omdat we nog geen IUI doen maar enkel clomid/pregnyl met betrekkingen. Dat is toch al een opluchting. Hopelijk moeten we nooit het IVF pad op, maar ja, who knows!
nee hoor, dat hoeft inderdaad niet. Hier ook nooit iui gehad. Als de zwemmertjes helemaal goed zijn, heeft iui niet veel meerwaarde. Heel veel succes. Spuitjes kan menopur zijn, maar hoeft niet perse. Denk wel dat ze daar altijd mee beginnen (had ik bij mijn eerste en tweede poging, bij mijn derde puregon)

Succes allemaal!
Afbeelding

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Katka » 15 oktober 2016, 14:00

Hier dag 8 na pregnyl. Had een follikel van 23 op 19 wanneer de pregnyl werd gezet. Naar mijn mening dus niet mooi rond, is dit een slecht teken?
In ieder geval voel ik niets behalve de gewoonlijke buikpijn enkele dagen na de pregnyl.
Afbeelding

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Gaby » 17 oktober 2016, 14:37

Hoi Katka,

volgens mij is dat ok hoor :) Dat zal geen perfect bolletje zijn, volgens mij is dat nooit. Heb je het gevraagd aan arts/vroedvrouw tijdens de meting?

Ik heb mijn gesprekje met de gyn gehad - Deze cyclus extra ustrogan (?) nemen, + na de rustpauze volgende maand overstappen op spuitjes gezien mijn BM-slijmvlies nu slechts aan 5,5 mm zat.
Deze week weer een FM, hopelijk is het slijmvlies niet te dun, want als het nog dunner wordt, mja, dan is er al helemaal weinig kans he.
Was voorts een bizar gesprek omdat die arts heel dubbel was. Hij vond ons niet echt een probleemgeval, dus denkt dat het wel zou moeten lukken ooit eens, maar langs andere kant gaf hij zo ook niet echt moed ofzo. Achja.
Ook te weten gekomen dat de vorm van mijn man zijn sperma slechts 4% ok is (dat is net nog ok volgens de standaard richtlijnen), maar omwille van de grote hoeveelheid zaadcellen zou dat ok moeten zijn. Hoe zat dat bij jullie?
IVF 1 - Zwanger!

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Katka » 17 oktober 2016, 17:44

Die waardes van mijn man weet ik niet precies, alleen dat het voldoende was (niet formidabel) om te lukken.
Mijn baarmoederslijmvlies was vorige keer 7 mm, nu was het 10 mm.
Ik had een gyn van wacht (weekend) dus niet veel vragen kunnen stellen. Bij ons panikeren ze ook nog niet, maar ik stilaan wel...
Afbeelding

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/Pregnyl newbie: steun gezocht :)

Bericht door Mom2beTess » 17 oktober 2016, 18:19

Hey,

Mijn baarmoederslijmvlies was vorige keer (na 3 rondes clomid) 6 mm, en de 4de ronde nog maar 3. Ik heb wel niets bij moeten pakken om slijmvlies dikker te maken, het zal al een verlore zaak geweest zijn zeker. Ik weet het niet.
Daarom volgende ronde ook spuitjes

Groetjes x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten