Gewichtstoename hormoonbehandelingen

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Gewichtstoename hormoonbehandelingen

Bericht door Ellietje » 28 september 2016, 10:56

Dames

Ik ben sinds 2015 bezig met fertiliteitsbehandelingen en dus ook met die verdomde hormonen. :P Ik heb eerst enkele maanden Clomid genomen en daarna zijn we overgestapt naar Menopur. Nu, sinds ik met die medicatie bezig ben, ben ik best wel wat bijgekomen. Toen ik Clomid nam, merkte ik onmiddellijk een gewichtstoename en toen ik met Menopur begon, kreeg ik snel een opgezwollen buik - alsof ik al 5 maanden zwanger was!
Sinds deze zomer neem ik geen van beide medicamenten meer maar ik heb het lastig om die kilo's er terug af te krijgen, ook al eet ik (net zoals daarvoor) heel gezond en zeker niet te veel. Het lukt me meestal wel maar max. 3 keer per week om min. een halfuurtje te sporten.

Heeft iemand van jullie hier ook last van (gehad)? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hadden jullie de indruk dat die kilo's er na verloop van tijd weer 'vanzelf' af gingen, van zodra de medicatie uit jullie lichaam was verdwenen?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Gewichtstoename hormoonbehandelingen

Bericht door mich75 » 28 september 2016, 21:46

Na een gastric bypass is mijn gewicht op 58kg beland en is dit enkele jaren zo gebleven tot ik de mmm instapte. Ik ben wel ineens met ICSI begonnen, dus een hele hoop hormonen bijeen.
Bij elke poging kwamen er kilo's bij, soms wel tot 6kg per poging. Er gingen er wel terug wat af maar uiteindelijk ben ik op 62kg blijven steken na 4 pogingen, en die 4 gingen er dus niet af.
Bij de laatste 2 pogingen ben ik niet bijgekomen en nu ben nu 18 weken en "nog maar" 2 kg bijgekomen, waardoor ik toch wat vermagerd ben ter hoogte van mijn dijen.
Ik hoop nu dat ik niet super veel bijkom en dat ik na de bevalling terug naar mijn 58kg of minder ga.

Maar aan de andere kant als dat niet zo is, is dat de prijs die graag betaal om een kindje in de plaats te krijgen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Gewichtstoename hormoonbehandelingen

Bericht door Ellietje » 29 september 2016, 10:28

Amai, 6 kg per poging? Da's ook wel de moeite! Ik denk dat het bij mij ongeveer 10 kg is sinds ik met die pillen ben begonnen. Heel frustrerend. :(
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje moeilijk om me erbij neer te leggen, dat dit erbij zou horen... Ook al omdat je kansen op een zwangerschap flink dalen wanneer je extra kilo's meezeult. Vanaf een BMI van 30 zouden je kansen op een zwangerschap ook nog eens met 30% dalen, blijkbaar.
Ik heb gelukkig niet zo'n hoog BMI maar het baart me wel wat zorgen, zeker omdat ik binnenkort terug begin met de behandelingen...
Misschien toch eens voor een abonnement op de crossfit gaan kijken. :P
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten