Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Andere behandelingen forum.
Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Katka » 20 oktober 2016, 17:31

Ik gev nog nooit getest, kreeg altijd stipt op dag 14 mijn regels.
Afbeelding

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 21 oktober 2016, 16:49

Hoi,

Vandaag mijn eerste follikelmeting gehad na een ronde met een dubbele dosis clomid, maar nog steeds geen gegroeid eicelletje pffft... toch een dipje weer nu.. we zitten nu op cyclusdag 9. Dinsdag mag ik nog eens teruggaan. Ze zegt dat het wel gaat komen, maar ik vraag me af of het soms gebeurt dat de medicatie helemaal niet werkt? Iemand ervaring mee dat clomid niet werkt?

Groetjes,

Sharon

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 21 oktober 2016, 20:13

Katka,
Ik ondertussen op dag 17 na pregnyl, ik ben altijd overtijd dus moet dikwijls ne test doen(het moet precies geld kosten bij mij) x

Sharon,
Dinsdag zit je op dag 13 dan zou je toch een follikel moete zien he, maar als ze zegt dat het nog goed komt moet je er maar in geloven. Ik duim alvast!x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 21 oktober 2016, 20:41

Dan zit ik inderdaad op dag 13. Ze zei dat ik geduld moest hebben en dat het soms wat tijd vraagt om de juiste behandeling en/of dosis te vinden voor mij. Het kan vb zijn dat ik beter reageer met spuitjes of een nog hogere dosis clomid. Vind het wel lastig dat ik geen evolutie zie. Duimen voor dinsdag dan maar zeker?

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 23 oktober 2016, 15:32

Hey Sharon,
We duimen voor dinsdag!
Weer een slecht weekend voor mij, gisteren(dag 18 na pregnyl) mijn regels gekregen.
Ik ben kapot...
Gisteren doop van kindje van collega/vriendin, moeilijk hoor! Gelukkig heb ik wel veel steun aan hun.
Normaal woensdag hsg onderzoek maar zal niet kunnen doorgaan dan.

Hou de moed erin! (Ik zou dat beter zelf ook doen, maar momenteel gaat het niet)

x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 23 oktober 2016, 17:43

Oh nee das niet fijn voor jullie.... hoe lang zijn jullie bezig nu? Het is heel normaal dat het even niet gaat. En dat mag ook. Soms moet het verdriet er eens uit. Ik hou me momenteel redelijk rechtop maar voel dat ik sowieso nog een weerbots ga krijgen.

Het is zoals je zegt, overal word je geconfronteerd met baby's of zwangere vrouwen. Ik vind dat zelf enorm lastig. Of dan zegt je jonge nichtje zonder job dat ze zwanger is maar dat het een ongelukje is en ze er niet klaar voor is. Ik vind dat dan zo frustrerend. Maar we moeten erdoor of we nu willen of niet.

Ik denk ook niet dat de eitjes aan het groeien zijn, heb er lijk geen goed gevoel bij voor deze maand...

Dikke knuffel en hopelijk volgende maand wel succes!!! Ik duim voor jullie!

Sharon

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Katka » 23 oktober 2016, 18:42

Hier zijn de regels aan het doorkomen (bruinverlies dus ik weet dat het eraan komt). Even goed gehuild en morgen gaan we een telefoon doen naar fertiliteit Leuven. We proberen weer de moed bijeen te rapen :-)
Afbeelding

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 23 oktober 2016, 19:11

15 maanden ondertussen.
Ja ik ben kinderverzorgster dus ontkomen kan ik niet.
What doesn't kill you makes you stronger zeker?!


Veel liefs!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 23 oktober 2016, 19:30

Ook voor jou een dikke knuffel Katka. Hopelijk meer succes volgende maand. Ik duim!

Ik werk als ergo dus ook veel kindjes in de buurt en in de vriendenkring best wel wat baby'tjes. Dus weet ook wat het is als je er niet aan kan ontsnappen, ik hoop dat we allemaal binnenkort zelf ons wondertje in de armen hebben. En gelukkig kunnen we elkaar voorlopig steunen en weten we dat we er niet alleen voor staan!

Om ook af te sluiten met een quote "whats broken can be mended. What hurts can be healed. And no matter how dark it gets the sun Will rise again..."

Onze beurt komt ook, weet ik zeker!

Veel lieve knuffels!

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Katka » 24 oktober 2016, 17:36

Vervelend hier, zaterdag (dag 13) had ik een mini-beetje bruinverlies, dus ging ervan uit dat mijn regels door gingen komen zoals elke keer ervoor. Zondagochtend nog een klein beetje verlies en sindsdien niets meer.
Mijn borsten doen verschrikkelijk veel pijn, maar dat heb ik ook elke keer al gehad. Ik ga ervan uit dat mijn regels dus nog moeten doorkomen. Kan dat dat er een pauze is tussen eerste bruinverlies en regels?
Afbeelding

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 24 oktober 2016, 19:15

Hey Katka,

Wat jij nu schrijft heb ik nog nooit gehad, wel dat ik menstruatiegevoel kreeg en dat dat weer weg ging. Maar paar dagen later weer terug kwam met dan bloed erbij.
Pijnlijke borsten heb ik ook nooit, maar veel mensen rond de menstruatie wel dus misschien dat ze stilletjes opgang komen. Hopelijk niet natuurlijk!

x

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 24 oktober 2016, 19:25

Hey Sharon,

Laat morgen weten hoe het met je follikels zit he! :)
Ik woensdag hyfosy onderzoek, hopelijk zijn mijn regels dan weg want niet zo leuk om dan me je benen open te gaan liggen. Maar kon geen kwaad als ik ze nog lichtjes had dan. Deze ronde zonder medicatie
En zaterdag nog eens acupunctuur.

x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 24 oktober 2016, 20:07

Hoi hoi,

Zal ik zeker doen. Ik heb geen hoge verwachtingen voor morgen precies, want voel geen sikkepit verandering. Wel wat steken links maar is wss van die cyste. Voel je dat eigenlijk als de medicatie zijn werk doet? Allez heb je vb meer slijm of zon dingen?

@momtobetess: Een hypofyse onderzoek? Hoe testen ze dit? Scan of via bloed? Hopelijk goed nieuws. Ik duim!!!

@katka: geen idee, een vriendin zit met hetzelfde probleem. Wel een andere situatie, zij had in Augustus een miskraam en curettage. Na een maand normaal haar ms. Deze maand al tien dagen over tijd, alle testen negatief. Vrijdag had ze ook bruinverlies maar ms nog steeds niet doorgebroken. Lijkt dus een beetje zelfde situatie. Ze voelt zich ook alsof ze haar menstruatie nog gaat krijgen, dus ik denk dat het mss wel kan dat er tijd tussen kan zitten.

Veel liefs!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 24 oktober 2016, 22:21

@mom2be:
tip voor de HyFoSy: genoeg jezelf drogeren;-) Ik had paracetamol genomen, maar bleek dat ibuprofen wel echt een must was omwille van spierspanning, dus heb nog een extra ibuprofen gekregen in het ziekenhuis. Helemaal niets van gevoeld, was op 10 minuutjes achter de rug. Soms kan het blijkbaar langer duren als je eileiders in een kramp schieten, en dan moeten ze een kwartiertje wachten. Bij sommige mensen is het heel pijnlijk blijkbaar ook.
Maar dus 1g paracetamol + 300mg ibuprofen werkt haha :D

Katka, ik duim mee! Je verhaal kan lijken op een innesteling bij zwangerschap, maar bon, we kennen hier allemaal genoeg teleurstellingen dus ik wil je geen valse hoop geven uiteraard. Ik duim uiteraard wel dat het prijs is!

Ondertussen hier derde ronde, en pregnyl-dag vandaag HOERA! 1 follikel deze keer, 20mm, BM slijmvlies 6,1mm dus aan lage kant, maar wel mooi 3 lagig dus ziet er op zich goed uit. Derde keer goede keer! Ik hoop dat het lukt! Ook uterogestan voorgeschreven gekregen dus binnen 2 dagen zit ik aan de vettige opsteekpilletjes brrrr. Vraag mij af hoe je dat praktisch moet doen op je werk. Zo eerst je handen wassen etc, dat valt toch heel hard op lijkt me...
Ik vertel het ook tegen steeds meer mensen,ben het beu om dingen te verzinnen. Als je nog geen kind hebt zagen mensen wanneer je eraan begint, en als je er wel al eentje hebt zoals in ons geval zagen ze wanneer je aan de volgende begint pfrt "het is toch fijnals er niet teveel tijd tussen zit he". JA. WE KNOW. LAAT ONS GERUST. achja...
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 24 oktober 2016, 23:35

Oei ik las hypofyse en is hofysy of zo. Wat is dat juist voor onderzoek?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten