Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Andere behandelingen forum.
Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 28 oktober 2016, 7:12

Ja langs ene kant denk je ik moet blijven hopen en positief blijven, anders lukt het zeker niet. En langs de andere kant moet je jezelf beschermen om niet te hard te hopen om achteraf niet te hard gekwetst te worde.
Je moet het maar allemaal aankunnen he.



Fijne dag!x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 28 oktober 2016, 8:46

Eigenlijk voelt het alsof je constant op een rollercoaster van emoties zit en de hele tijd weg en weer wordt geslingerd tussen hoop en wanhoop. En mensen zeggen vaak goed bedoeld van relax en dat komt wel goed. Maar net dat weten we niet. Ik vind het toch zwaar.

Vandaag volgepland met een Tupperware in mijn huis haha, dus ik ga me niet vervelen. Gelukkig!

Fijne dag terug :)

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 28 oktober 2016, 14:21

Wow katka SUPERRRRR . Zo zie je maar. Hou ons op de hoogte :)
Je verhaal geeft wel moed!

Hier nu het 'nieuwe' van de cyclus: Uterogestan! Vieze pilletjes zeg, niet zo handig. Maar nu ook weer niet zo moeilijk dus ik ga het wel volhouden denk ik.
Alleen-, als je dan eens zou willen romantisch zijn, dan is dat wel een rare gedachte hoor. Hebben jullie dat ook?
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 29 oktober 2016, 10:01

Verklaar u nader: urestrogan. Wat voor medicatie is dat juist en waarom is het zo vies?? Ik leer weer bij se hahaha!

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 29 oktober 2016, 14:07

De medicatie heet utrogestan en de werkzame stof is progesteron, Progesteron is een vrouwelijk geslachtshormoon (progestageen). Het is belangrijk voor de vruchtbaarheid. Je hebt een applicator om de utrogestan in te brengen.(maar is niet nodig hoor)
Bij de meeste toepassingen gebruik je dit medicijn in de tweede helft van de menstruatiecyclus
Bij een IVF-behandeling moet je dit medicijn meestal gebruiken vanaf het oogsten van de eicellen.



Knuffels x

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 29 oktober 2016, 14:10

En Sharon, het komt goed he! :)
(ik had da trouwens al gestuurd maar me mijne gsm komt er dikwijls een foutmelding op)
Dus moet altijd op de computer gaan om te antwoorden.

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 29 oktober 2016, 14:26

Allez zeg ik leer weer bij. Binnen een paar maanden ben ik ook een pro :shock: !

Morgen opnieuw echo. Ben eens benieuwd... ben lik vree opgeblazen en veeeeel puistjes overal pfft. Vraag me af wat ik mag verwachten morgen. Ik denk dat het de dosis verhogen gaat worden. Buikgevoel ;)

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 29 oktober 2016, 20:03

Hopelijk moet je geen pro worden!
Maar buiten dat ik dit liever niet zou hebben vind ik fertiliteit/problemen wel interessant om over te leren/lezen.
Ja laat iets weten he! Welke dosis zit je nu dan? X

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 29 oktober 2016, 20:15

Ik zou idd liever ook geen pro worden amai! Liever snel dat wondertje ;)!

Ik zit nu op dosis van 100 Mg, dus het kan nog een keer naar 150 Mg verhoogd worden. We zullen het morgen eens horen... ben al nerveus :)!

Xxx

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 29 oktober 2016, 21:57

Weet wat het doet hoor ;) (utrogestan). Ik vroeg of jullie ook ambetant last ervan hebben (neem het nu momenteel)
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 30 oktober 2016, 13:05

Hoi hoi,

Ik ben deze ochtend naar ziekenhuis geweest voor de derde echo deze week. Helaas was er nog steeds geen reactie zucht... ik heb bloed laten nemen. Als de waarden het toelaten dan mag ik morgen al opnieuw met een hogere dosis clomid starten. Anders is het dan eerst ms opwekken. Ik hoop op het eerste, morgen meer nieuws.

X

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 30 oktober 2016, 14:10

Hey Gaby,

Ik antwoordde op de vraag van Sharon:)(ivm utrogestan)
Op de vraag van last hebben kan ik momenteel nog niet antwoorden.

x

Hey Sharon,

En wat als die 150mg niet gaat aanslaan?
Hopelijk wel natuurlijk! Pff zoveel geduld hebben!:(

x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 30 oktober 2016, 15:25

ALs de 150 Mg niet aanslaat dan mag ik overstappen op spuitjes. En van deze spuitjes hoor ik wel positieve verhalen dus ik hoop dat dit beter gaat werken voor me. Deze ochtend dacht ik alleen te zitten daar met dat het zondag was. Maar we zaten al met zeker vijf vrouwen daar, allemaal met problemen om zwanger te raken. We zijn dus echt niet alleen!! Met eentje had ik een gesprek, bij haar werkte clomid ook niet. Ze had wel eitjes maar te dun slijmvlies. Met menopur was ze direct zwanger. Hoop dat het ook zo mag zijn,

Ben echt gefrustreerd aan het raken ervan zucht.

Xxx

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 31 oktober 2016, 9:32

Ah, grappig, ik denk ook soms om een gesprekje te beginnen met de andere wachtenden op fertiliteit, maar durf nooit goed :)
Goed dat je even een babbeltje deed! :) En ook goed dat ze daar op zondag werken! Bij ons enkel zaterdag denk ik...

Alle, voor we het weten zitten we hier allemaal aan de spuitjes! :) Spannend!!!!!


Mag ik even iets delen?
Ik was heel erg lastig deze week omdat iemand in mijn omgeving een zwangerschap aankondigde. En wat voor een. Ze gingen geen kind meer bijmaken want 1 was genoeg. En dus spiraal laten plaatsen. NIet genoeg pilstrips om periode tot de afspraak voor spiraal te overbruggen, dus dan maar zonder pil want ja "wat is de kans dat je zwanger wordt van 1 maand niet de pil te nemen". En dus ongepland zwanger. Daar krijg ik het van he. Dat steekt gewoon.
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 31 oktober 2016, 10:37

Ja wel ja een mens voelt zich op slag weer een pak minder alleen he. Ik vond het ook raar dat ik op een zondag mocht gaan maar blijkbaar was de gynaecologe van wacht en dan laat ze al eens de mensen met problemen op zondag komen zodat de partners dan ook eens mee kunnen en zo. Was blij dat ik mijn vriend eens mee had en dat hij ook eens vragen kon stellen en zo.

Pffft ja dat moet natuurlijk steken van die zwangerschapsaankondiging. Zoiets is nooit fijn om horen als je zelf zoveel problemen hebt. Zeker als je weet dat het niet gepland en zo was. Hier is een nichtje van me ook zwanger die er ook nog niet klaar voor Was. Dat steekt dan e. Ik snap je dus volledig. Maar ik weet zeker dat onze beurt ook nog komt!!! Daar moeten we in blijven geloven!!

Xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten