Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Andere behandelingen forum.
Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 31 oktober 2016, 14:43

Hé ja uiteraard moeten we erin geloven!!!!
Als het mensen helpt - ik ben met mijn (ongediagnosticeerde) PCOS zwanger geraakt, op natuurlijke manier.
Dus alles kan. En ja ik prijs mezelf gelukkig, wat een medisch wondertje is ons eerste kindje. Als een gynaecoloog zegt: amai dan heb je wel heel veel geluk gehad want denk niet dat jij meer dan 1 eisprong per jaar hebt, mja dan word je daar wel even stil van.
Ik ben dus op dat vlak een geluksvogel, mijn man en ik hebben al zo vaak tegen elkaar gezegd: stel je voor dat dit voor ons 1ste kindje was, wij waren daar onder door gegaan. Nu kunnen we ons meisje een dikke knuffel geven als we het moeilijk hebben. We willen haar ZO graag een broer of zus geven, je merkt dat ze dat zo hard nodig heeft... We beschermen haar veel te veel als enig kind.

Maar dames, echt, alle begrip en steun voor jullie hoor. Het moet verschrikkelijk zijn om in heel deze medische shizzle te zitten, zeker voor een eerste...
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 31 oktober 2016, 15:16

Het geeft me wel hoop te weten dat het niet onmogelijk is. Ook al geloven we er soms even niet meer in. Nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn, gelukkig zijn we vaak sterker dan we soms denken :)

Intussen ook mijn bloeduitslag binnen, ik mag morgen al starten met clomid 150 Mg. En volgende week woensdag heb ik dan weer de eerste echo. Dat wordt dus weer duimpjes draaien ;). Ben wel blij dat ik direct kan starten met de hogere dosis want ik denk niet dat clomid nog zal werken bij me en dan kan ik rapper overschakelen op de spuitjes.

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 1 november 2016, 9:17

Hey Gaby
Ja als er al een kindje is lijkt het mij ook iets makkelijker, dan kan je je optrekken aan hem of haar.
Maar moeilijk blijft het zeker he. Bij mij was ook gezegd dat de natuurlijke kansen heel minimaal tot bijna 0 waren omdat ik ook bijna nooit een eisprong had.(maar zoals ik kan zien bij jou is er toch een wondertje gebeurd)


Hey Sharon
Goed dat je direct kan beginnen met de 150mg
Ik hoop zo dat het aanslaat en gewoon is zijn werk doet!

Ik moet morgen op controle, waarschijnlijk nog een paar dagen verder spuiten maar we zullen morgen wel zien zeker.
Mijn geduld is op aant geraken:(

Liefs x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun

Bericht door Sharon1984 » 1 november 2016, 10:10

Dan zijn we met twee tess. Ook weer lastige dag gehad, meegegaan met een buurvrouw naar Halloweenwandeling. Enorm plezier gehad maar dan besef je weer dubbel en dik dat jij daar ook met je eigen kindje wil zijn. En ik heb ook het gevoel dat de clomid niet zal helpen en dat ik dus weer een maandje tijd ga verliezen en ja dat maakt het ook weer dubbel e.

Ik denk idd ook wel dat het makkelijker is als er al een kindje is. Omdat je dan weet, ik heb al eentje. Ben je ook niet rustiger nu voor de behandeling wetende dat je al eentje hebt? Want ik voel me soms zo nerveus en gestresseerd e. Zo bang dat het ons mss nooit gaat lukken. Is lastig e.

Is het morgen een eerste echo om te kijken of de spuitjes hun werk deden? Laat je iets weten? Ik zal duimen!!!

Veel liefs

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 1 november 2016, 16:54

Ik heb nog geen kindjes, maar het lijkt mij iets makkelijker omdat je weet dat het kan.
Toch een geruststelling. En als je het wat moeilijker hebt kan je u kindje is goe vastpakken en je bent het weer even vergeten.:) Das nu niet het geval he.
Morgen 1ste echo na spuitjes ja, ben eens benieuw!
Ik laat iets weten:)

xxx

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 1 november 2016, 17:41

Das helemaal waar Tess. Hopelijk komt onze beurt snel!

Spannend toch e telkens die eerste echo. Ik duim voor je! Ik straks opnieuw met de clomid starten. Ben ook benieuwd...

Veel succes morgen!!!!!

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 2 november 2016, 19:44

Hey!

zondag terug echo en ondertussen nog hetzelfde verder spuiten, eitje was nog te klein vandaag.
En als het zondag groot genoeg is dan gaat er maandag,dinsdag of woensdag waarschijnlijk inseminatie gebeuren, valt te zien wanneer ik pregnyl mag spuiten. Toch weer een volgend stapje...
Was het maar al zondag!
en voor Sharon woensdag!:)


xxx

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 2 november 2016, 22:36

Maar het was wel al gegroeid? Enkel nog te klein? Spannende dagen weer voor jou ook dus! Je dokter is duidelijk ook van wacht dat je ook op zondag mag gaan :P! Of is dat de gewoonte in het ziekenhuis waar jij gaat? Anyway ik duim weer hard voor zondag :).

Ik had een mindere dag vandaag. Voelde weer zo de angst en onzekerheid opkomen, bang dat het allemaal niet gaat werken en zo voor mij. Die dingen die in mijn hoofd speelden. Maar ben sowieso niet echt lekker in mijn vel. Was vandaag drie jaar geleden dak mijn oma dak enorm graag zag verloor. Altijd moeilijke dag voor mij. En mij opa is ook heel erg ziek. Dus veel aan mijn hoofd en dus was de vruchtbaarheidsbehandeling er te veel aan vandaag. Zou zo graag nog aan mijn opa kunnen zeggen dat ik zwanger ben maar vrees dat dat niet zal lukken. Klinkt dat stom of raar?

Vandaag dag twee van de clomid. Voelde gelijk steken, eerst enkel links, maar deze avond precies ook rechts. Dit had ik nog niet eerder, enkel links wat toen ze die kleine cyste vond. Hopelijk niet nog een cyste! Zou je al zo vroeg kunnen voelen dat de pillen hun werk doen?

Veel liefs

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 3 november 2016, 14:46

Ja het groeide wel,11mm gisteren.
In het weekend zijn dat assistenten, maar in het ziekenhuis bij mij heb je voor follikelmeting ook niet altijd je eigen gynaecoloog hoor. Soms wel spijtig.

Das helemaal niet stom of raar:)
Opa's heb ik niet meer maar zou het toch nog graag aan mijn grootmoeders willen zeggen, ooit.
Hopelijk heb je vandaag een betere dag! Want is niet leuk he!

Op de vraag van clomid weet ik ni echt een antwoord, ik voelde da niet.
Maar heb dat nog wel al gehoord, weet wel niet dat het zo snel al kan.
Alles kan zeker:)
Ik zou wel eens graag iets voelen(liefst zwangerschapskwaaltjes natuurlijk)

Groetjes!x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 3 november 2016, 15:08

Allez het was toch al een beetje gegroeid dus das toch al een begin e ;). We duimen voor zondag dan!!

Vandaag voel ik me gelukkig wat beter. Ben naar het kerkhof geweest en dat hielp wel een beetje. Er komt gewoon wat te veel op me af langs alle kanten. Zou zo graag eens goed huilen maar het gaat precies niet meer. Precies of ik ben uitgehuild. Denk dak me dan pas echt weer beter ga voelen, ik voel dat alles opgekropt zit. Rare dingen toch e allemaal. Het weegt toch op een mens.

Vandaag geen steken meer. Wel algemeen wat ziekjes, wat last van de maag en zo. Dus misschien was het dat al wat ik gisteren voelde. Wel weer enorm moe van de pillen. Ik zou ook zeer graag eens zwangerschapskwaaltjes voelen :). Of met de normale "mijnhormonenwerkenweerkwaaltjes" zou ik ook al tevreden zijn ;).

Veel liefs!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 9 november 2016, 11:36

WAAAAAA de meest verschrikkelijke twee dagen ...

Morgen HCG test en in namiddag de uitslag. Ik word gek van het wachten.
Ik neem utrogestan, dus heel veel kans dat je regels niet doorbreken zoals gewoonlijk. Dat is: veel hoop, omdat je toch stiekem denkt "wie weet ben ik zwanger hoera". Ik ben mezelf echt aan het zot maken.
Heb het gelukkig kunnen regelen op het werk dat ik thuis kan werken morgen. Wou echt geen goed of slecht nieuws via een telefoontje krijgen op het werk zelf.
Is de eerste keer dat ik het zolang trek zonder regels te krijgen (maar dus.. eerste keer utrogestan ook), dusja.

Qua symptomen voel ik 0,0. Ik ben wat moe (maar ook verkouden). Ik moet vaak plassen (maar dat heb ik eigenlijk meestal). Heb af en toe steken in mijn onderbuik (maar dat is ook helemaal niet gek ofzo). Langs de andere kant had ik bij mijn eerste kindje geen enkele symptomen voor 7 a 8 weken zwangerschap, we wisten het niet eens, dus alles kan.

Zou het????? Gek worden.

Ps: wat betreft al een kindje hebben. Het lijkt mij langs een kant makkelijker inderdaad, omdat je neit meer die enorme donderwolk boven je kop hebt hangen van "wat als ik nooit kinderen heb". Maar maak je geen illusies, de stress blijft... Bij mij is de donderwolk "wat als ik nooit een broer of zus voor haar krijg?, Wat als er iets met haar gebeurd? Wat als we ze teveel verwennen? " enzovoort. Ik denk dat iedereen zich een bepaald gezin voorstelt, sommige met 1 kindje, sommige meer kindjes, en zolang je niet je ideale gezin hebt, ben je droevig en teleurgesteld. Je krijgt exact dezelfde mottige commentaren van de omgeving ("wanneer beginnen jullie aan kinderen?" versus "wanneer begin je aan een tweede, want eentje is maar zielig he"), er is even weinig begrip, en je bent even stressy.
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 9 november 2016, 20:23

Oh hemeltje lief, ik kan heel goed geloven dat je heel nerveus staat en op de duur zie je in alles een symptoom e. Spannend! Wanneer krijg je je resultaten?

Ik had vanochtend eerste echo na dosis van 150 Mg clomid maar opnieuw geen groeiend eitje te zien. Was toch wel een klap weer. Heel teleurgesteld. Maandag nog eens gaan en als er dan niets is dan start ze de spuitjes op.

Veel liefs,

Sharon

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 10 november 2016, 11:42

Vamiddag bellen ...
Gisterenavond negatieve urinetest gedaan dus eigenlijk geloof ik er niet zo echt in.

Stom dat de clomid niet aanslaat!!! Dat is echt hatelijk he, als je dat neemt en het heeft dan geen effect...
Heb je je aanvraag al gedaan voor dat MBV3 forfait (terugbetaling voor de spuitjes)? Heb dat vorige week binnengedaan en nu al brief met goedkeuring huray, dus ze kunnen dat wel snel doen. Zoals het erop staat moet je zelf nog 23 euro betalen, en schieten ze de rest van de 250 bij. Dus per cyclus betaal je maar 23 euro voor de medicatie. Ook al goed he :)
We kunnen dan samen aan de spuitjes beginnen! :)
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 10 november 2016, 13:09

Oh nee zo jammer, hopelijk toch nog goed nieuws voor je, maar de kans lijkt idd kleiner te zijn geworden nu voor jou :(.

Ze heeft nog niets gezegd daarover, ik denk dat ze eerst zeker wil zijn dat de clomid effectief geen effect heeft. Want woensdag was ik nog maar op dag negen dus redelijk vroeg nog in de cyclus. Ik veronderstel dat ze dan maandag alle uitleg zal doen over de spuitjes. Blijkbaar nog een duur medicijn he zeg. Dat wist ik niet. Goed dat je het zegt! Zal er maandag eens zelf naar vragen dan indien ze er niets van zegt nog.

We zullen dan idd ongeveer gelijktijdig met spuitjes bezig zijn. Mss wel te zien of ik nu wel eerst mijn ms ga moeten laten doorkomen. Dan zal ik wat later zijn dan jou. Zal moeten afwachten.

Hopelijk gebeurt de magie bij ons met de spuitjes!!!

Veel liefs

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 10 november 2016, 16:10

telefoon "ik heb geen goed nieuws voor u mevrouw..."

HCG gestegen maar veel te laag = biochemisch miskraam. Ze zien het niet goedkomen, mag met de utrogestan stoppen.
VOlgende week extra controle.

:(
IVF 1 - Zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten