Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Andere behandelingen forum.
Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 25 oktober 2016, 13:15

Intussen terug van mijn tweede echo maar er is nog steeds niets gegroeid... de moed zakt me met de dag meer in mijn schoenen. Zou zo enorm graag evolutie zien. Al was het maar een mini beetje gegroeid. Maar blijft precies duren voor er reactie komt :(. Zondag mag ik nog eens teruggaan en anders is het dan de dosis opnieuw verhogen, en als dat niet helpt is het overschakelen op spuitjes. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ze bevestigde ook dat ik pcos heb. Ze zegt dat ik het wss al heel mijn leven heb, maar versta nie dat ik dan vroeger wel heel normaal mijn ms had. Iemand die dit ook heeft?

Pfft echt een slechte dag vandaag, tijdens het doorgaan ook al aan een dodelijk ongeval gepasseerd pfft.

Veel liefs,

Sharon

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Gaby » 25 oktober 2016, 13:29

:( klinkt niet fijn :(

Wat betreft PCOS: hier ook zo, heel raar. Regels voor pil waren redelijk lang maar normaal, eerste kindje was geen probleem (wel lange cycli dus we hebben gewoon héél veel geluk gehad), en nu dus bevestiging van PCOS. Hypofyse werkt niet zoals het zou moetne, hormonenbalans klopt niet, dus ik heb wellicht maar 1 a 2 natuurlijke ovulaties per jaar.
Ik heb geen idee waarom dat vroeger niet zo was. Wat ze tegen mij vertelden was dat ik heel mijn leven hiervan 'last' ga hebben, maar dat er periodes kunnen zijn waarop het minder tot uiting komt. Dus ik denk dat het een beetje ups en downs kan hebben?
Bij PCOS zien ze vaak dat er te veel gereageerd wordt op clomid (had ik in mijn eerste cyclus), dit lijkt bij jou niet zo te zijn, maar missschien ligt dit aan de clomid op zich en gaat het bij de spuitjes vanzelf! Clomid werkt via je hypofyse, mss werkt die iets midner. De spuitjes geven rechtgstreeks FSH af dus als je hypofyse niet zo goed zou werken ga je daarmee wel geholpen zijn.
Volgende cyclus moet ik ook aan de spuitjes, niet omwille van stimulatie, maar omwille van te dun BM slijmvlies.. I'll keep you updated!

Slechte dagen zijn er af en toe... kop op, ik hoop dat het snel beter gaat. Heb je mensen om mee te praten? geef jezelf voldoende tijd om ook eens af en toe verdrietig te zijn, dat mag, en dat is heel 'normaal', het is niet niks allemaal he. Wachten, hopen, teleurstelling, reacties van omgeving, ... Je zou voor minder verdrietig worden.
IVF 1 - Zwanger!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 25 oktober 2016, 14:06

pfft dat lichaam werkt toch raar e soms. Ik had ook regelmatig mijn regels maar idd een langere cyclus (elke vijf weken ongeveer). Heb soms het gevoel dat de pil meer kwaad dan goed heeft gedaan. Of zou dat dan geen invloed hebben? Twee jaar geleden had ik nog een eisprong los door de pil heen, dit is echt frustrerend.

Merci voor de uitleg. Mijn gynaecologe is niet direct een grote prater/uitlegger dus ik verstond het allemaal niet zo heel goed. Ik hoop dat de spuitjes wel succes hebben dan, ik heb nu toch al weer wat meer courage.

Emotioneel is het heel zwaar en ik moet heel goed voor mezelf zorgen. Een paar jaar geleden na diagnose cvs en fibromyalgie een beginnende depressie gehad (ook door een boel andere gebeurtenissen). En dus weet ik nu waar ik op moet letten om niet Weer in dat straatje te belanden. Gelukkig heb ik een supergoed netwerk rond me. Een hele goede vriend die enorm voor me zorgt en uitkijkt. Mijn mama die vroeger hetzelfde doormaakte als ik nu. En supergoede vriendinnen die er altijd voor me zijn. Maar ik wil het ook niet aan iedereen zeggen wat ik nu doormaak dus sta je er tegelijk ook een beetje alleen voor. Niet iedereen begrijpt het ook, wat het is. En elke teleurstelling is er ene te veel zoals jullie allemaal zelf ook wss heel goed kennen. Het is wel raar. Ik kan precies niet meer huilen. Voorheen wel maar momenteel niet. Alsof ik al teveel gehuild heb. Ofwel zal ik het plots allemaal in een keer op me af te krijgen.

Hopelijk werken de spuitjes bij jou ook beter, ik duim voor je. Wel raar van mijn baarmoederslijmvlies praat ze niet. Of is dat omda met ik nog geen rijp eicelletje had?

Veel dikke duimpjes voor iedereen hier!

Sharon

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 25 oktober 2016, 22:39

Hey Sharon,

Jij hebt precies ook een dipje, en goed te verstaan.
Maar je moet positief blijven he, hoe moeilijk da ook is(hoor mij hier praten, we moeten mekaar om de beurt opbeuren)
Hier mag je je echte gevoelens uiten hoor, en moet je niet steeds doen alsof alles goed gaat(zoals dikwijls in het dagelijkse leven)
En bij mij was mijn baarmoederslijmvlies ook heel dun dus daarom ook spuitjes.


Hey Gaby, Mercie voor de goeie raad!:)
Ik ben zo iemand die denkt o ik heb da ni nodig kan daar wel tegen, maar zal het nu wel zeker doen.(ivm hyfosy)
Ja bij mij mag ook iedereen het weten hoor, alleen voor mijn ouders en schoonouders zijn we er nog niet klaar voor.
Succes he!:)

Dikke knuffels!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 25 oktober 2016, 23:18

Merci voor de steun. Gelukkig dat we elkaar kunnen opbeuren bij dipjes. Het voelt soms echt al als een rollercoaster. Van hoop naar verdriet naar onzekerheid naar angst en terug naar hoop en positief blijven. Ze zeggen soms dat je pas weet hoe sterk je bent als sterk zijn het enige is dat je nog kan. En zo voel ik me wel op dit moment. Hoofd omhoog en alles op me af laten komen zonder te breken. Vergt wat van een mens he. Doet mij wel enorm deugd dat ik er hier zo open over kan praten. Want zovelen weten niet wat het is en begrijpen je niet, jullie wel. Dat doet mijn hartje deugd. We staan er niet alleen voor, samen sterk zeg ik dan. Of vuistje, zoals mijn beste vriendin die miskraam doormaakte en dus ook in dezelfde pot van onzekerheid en angst zit, dan zegt.

Vandaag een dipje maar heb me voorgenomen om morgen weer al mijn moed samen te rapen. Er is nog altijd een waterkansje voor deze cyclus. Zondag weet ik weer meer. Gelukkig kan mijn vriend ook eens mee. Vind dat zo lastig om telkens alleen te gaan, hebben jullie dat ook?

Bij deze: vuistje voor iedereen :)

Veel liefs!

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Katka » 26 oktober 2016, 12:09

Komaan dames, houd de moed erin.

Ik heb gisteren getest en had heel onverwacht een positieve test in handen, nog heel vroeg natuurlijk dus alles kan nog gebeuren.

Wij waren ook even de moed verloren, maar wonderen zijn dus de wereld nog niet uit. We hadden net een afspraak in Leuven gemaakt aangezien ik dacht dat ik mijn regels ging krijgen. (vanwege het lichte bloedverlies op dag 13)

Ik blijf hier volgen en steunen. Ik denk aan jullie, dames!
Afbeelding

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 26 oktober 2016, 19:41

Ooh zo leuk voor jou! Een voorzichtige proficiat voor jou!!! Hopelijk alles in orde. We duimen op een mooie zwangerschap!

We putten moed uit positieve verhalen, nu weet ik weer dat alles nog mogelijk is. Vandaag ook een beter dagje of gisteren, ik blijf nog wat hopen op goed nieuws zondag :).

Veel liefs!

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 26 oktober 2016, 19:41

Ooh zo leuk voor jou! Een voorzichtige proficiat voor jou!!! Hopelijk alles in orde. We duimen op een mooie zwangerschap!

We putten moed uit positieve verhalen, nu weet ik weer dat alles nog mogelijk is. Vandaag ook een beter dagje of gisteren, ik blijf nog wat hopen op goed nieuws zondag :).

Veel liefs!

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 26 oktober 2016, 20:35

Ooh Katka Proficiat!
Veel succes & geluk! :)


Ik begin vandaag met fostimon spuitjes, vandaag ook hyfosy onderzoek gehad maar alles was oke.(was wel een serieuze menstruatiekramp hoor tijdens da onderzoek amai!)
Dus das al goed.
Volgende woensdag terug controle.
En voila we zijn weer vertrokken.

Hey Sharon!
Nu wij nog een positieve test he! Het word dringend tijd!

Lieve groetjes!

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 26 oktober 2016, 20:38

Ah nog iets Sharon, ik ga ook bijna altijd alleen naar het ziekenhuis.
Duurt meestal ook maar effe he:)
Buiten vandaag dan, kei lang moeten wachten in de wachtzaal


x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 26 oktober 2016, 21:32

Het wordt idd tijd dat wij ook wat positieve evolutie zien in de zin van een positieve test, laten we extra duimen voor elkaar!!

Wat voor soort spuitjes zijn dat? Of zijn dat er ook om eicelletjes te laten groeien? En wat is een hyfosy onderzoek juist? Ben weer aan het bijleren se amai :).

Voor de gewone echo's vind ik het ook minder erg om alleen te gaan want het zijn idd korte onderzoeken. Maar ik moest vb ook alleen gaan toen we zijn resultaten kregen en zo, en ik was daar zo nerveus voor, vond dat toen echt lastig. Denk dat het ook was omdat ik precies een soort angst had ontwikkeld voor gynaecologen na dat rampzalige bezoek aan die andere gynae. Voel me nu wel al een pak rustiger omdat het vertrouwen in mijn huidige gynae groeit. Mijn haar staat nog recht als ik die andere zie passeren in ziekenhuis. Nu zondag gaat hij gelukkig mee kunnen. Zijn jullie mannen praters eigenlijk?

Lieve groetjes

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 27 oktober 2016, 7:28

Hey Sharon,

spuitjes dienen ook om eitjes te laten rijpen.
Een hyfosy is een onderzoek naar de doorgankelijkheid van de eileiders, er word een vloeistof/schuim ingespoten via een katheter en dit schuim moet bepaalde plaatsen bereiken. Als dit niet het geval is is er ergens een verstopping mogelijk.
Mijn man is een typische man als het gaat over gevoelens:)
Die moet je er een beetje proberen uitsleuren.


Groetjes!x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 27 oktober 2016, 12:15

Hoi hoi,

Oh kende ik nog niet, leer weer bij. Dus dit kan me ook nog te wachten staan? Hier voel ik nog steeds niets buiten dat ik weer wat lelijke puisten in het gezicht heb. Iemand van jullie daar last van? Ik vind het enorm vervelend want ze springen in het oog en je kan er zo weinig tegen doen. Voel me precies een zestienjarige puber haha!

Mijn vriend is echt superlief voor me en zorgt goed voor me. Hij is ook heel positief ingesteld en heeft er vertrouwen in dat alles wel weer goed komt. Maar hij lost heel weinig over hoe hij zich van binnen voelt. Ik ben soms bang dat hij het mij misschien kwalijk of zo neemt stiekem omdat het toch mijn lijf is die ons even in de steek laat. Hij zegt van niet maar ja. Vrouwengedachten zeker?

Veel liefs!

Mom2beTess
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:01

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Mom2beTess » 27 oktober 2016, 21:19

Hey Sharon,

Ik leer ook elke dag bij hoor.
Ja is toch iets dat dikwijls gedaan word denk ik.
U eileiders moeten namelijk goed doorgankelijk zijn anders zijn vruchtbaarheidsbehandelingen ook niet zo zinvol.
Ik heb af en toe in de syclus ook wat puistjes.
Mijn vriend is net zoals jij beschreef heel positief, maar is dat diep vanbinnen ook zo?:)
Denk het wel maar hij zal het niet direct laten zien moest het niet zo zijn denk ik.
Da zijn echt vrouwengedachten hoor! Die mannen denken toch net iets anders(of laten dit gewoon niet zo snel zien)
Alle de mijne he, niet alle mannen over dezelfde kam scheren.:)

Liefs x

Sharon1984
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 oktober 2016, 14:43

Re: Clomid/pregnyl en nieuw. Op zoek naar steun!

Bericht door Sharon1984 » 27 oktober 2016, 23:02

Het zullen wel gedachten zijn, ik haal me vaak eens dingen in het hoofd. Van de mug een olifant maken. Ik voel wel dat hij er erg mee bezig is. Als ik bel na onderzoek neemt hij altijd direct op of belt snel terug. Als hij thuiskomt vraagt hij er ook altijd direct nog eens naar. Dus hij toont op zijn manier interesse. Toen ik zei dat ik zondag terug moest gaan zei hij ook van "Ah das beter, ik kan dan mee". Dus ja, maar als ik er dieper op in ga dan zegt hij zelf dat ie daar nie goe over kan praten. Mannen e. Toch ander soort hersenen ;)!

Puistjes vind ik niet zo fijn en het is idd ook in vlagen. Eerst gezicht, dan op rug en nu weer in gezicht. Dat het maar rap zondag is. Heb al de hele dag steken in linkerzijde zo en rugpijn. Wie weet is het mss een goed teken? Maar wil niet te veel hopen maar onbewust doet een mens dat toch e :).

Veel liefs!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten