Wie heeft ervaring met Menopur?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 16 oktober 2018, 10:13

Hier een moeilijke dag. Gisteren heeft een goede vriendin aangekondigd dat ze zwanger is. Ik ben natuurlijk helemaal blij voor haar, maar het hakt er wel in hé. Daarbovenop vertrekken we vrijdag op vriendinnenweekend en zal het de hele tijd over zwanger zijn en baby's gaan. En als klap op de vuurpijl moet ik net dit weekend zelf testen.

Ik ging woensdag, donderdag en vrijdag testen om te zien of ik eventueel een oplopend licht streepje heb, zodat ik weet waar ik aan toe ben tegen dat we vertrekken. Ik had testen besteld online, maar die komen maar niet toe met de post. Ik had nog ovulatietesten liggen die ik vandaag en gisteren gedaan heb. Twee keer heel lichte streepjes (typisch PCOS), wat betekent dat de Pregnyl al uit mijn bloed moet zijn maar dat ik dus ook (nog) geen HCG aanmaak.

Ik ben mijn eigen kop aan het zot maken, ik weet het. Als het weer negatief is ga ik het echt niet aankunnen om een heel weekend over baby's te praten. En ik wil het enthousiasme over het goeie nieuws van mijn vriendin niet overschaduwen/verpesten. Als ik meega ga ik het ook sowieso tegen de hele groep moeten vertellen (ook al vermoeden ze nu al allemaal dat we aan het proberen zijn) en dat had ik liever pas gedaan als het gelukt is. Omdat het nu nog zo 'vers' en pijnlijk en onzeker is.

Megaveel dilemma's dus. Het worden weer lange dagen.
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 16 oktober 2018, 12:42

SarahM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier een moeilijke dag. Gisteren heeft een goede vriendin aangekondigd dat ze zwanger is. Ik ben natuurlijk helemaal blij voor haar, maar het hakt er wel in hé. Daarbovenop vertrekken we vrijdag op vriendinnenweekend en zal het de hele tijd over zwanger zijn en baby's gaan. En als klap op de vuurpijl moet ik net dit weekend zelf testen.

Ik ging woensdag, donderdag en vrijdag testen om te zien of ik eventueel een oplopend licht streepje heb, zodat ik weet waar ik aan toe ben tegen dat we vertrekken. Ik had testen besteld online, maar die komen maar niet toe met de post. Ik had nog ovulatietesten liggen die ik vandaag en gisteren gedaan heb. Twee keer heel lichte streepjes (typisch PCOS), wat betekent dat de Pregnyl al uit mijn bloed moet zijn maar dat ik dus ook (nog) geen HCG aanmaak.

Ik ben mijn eigen kop aan het zot maken, ik weet het. Als het weer negatief is ga ik het echt niet aankunnen om een heel weekend over baby's te praten. En ik wil het enthousiasme over het goeie nieuws van mijn vriendin niet overschaduwen/verpesten. Als ik meega ga ik het ook sowieso tegen de hele groep moeten vertellen (ook al vermoeden ze nu al allemaal dat we aan het proberen zijn) en dat had ik liever pas gedaan als het gelukt is. Omdat het nu nog zo 'vers' en pijnlijk en onzeker is.

Megaveel dilemma's dus. Het worden weer lange dagen.
Ik snap je helemaal sarahm!! Ik heb nog altijd mijn regels niet dus de volgende ronde wordt iedere keer langer en langer uitgesteld zo... kom er echt gek van... heb ook een vriendin die zwanger is, vorige week iets mee gaan drinken. En ze was ook de hele tijd bezig over zwanger zijn en kinderen en bla bla. Toen ik thuiskwam was ik helemaal mijn kluts kwijt en gewoon echt boos en gefrustreerd want ze was ook de hele tijd aan het vragen wanneer wij eraan beginnen en dat het bij haar na 2 maanden stoppen met de pil al 'prijs was...
Laat je niet gek maken met die ovulatietesten en rij naar de apotheek om een testje. Dat zal beter zijn 😉 dikke knuffel en ik begrijp je echt helemaal!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 16 oktober 2018, 13:24

<3 <3 Wat lastig van je vriendin, misschien moet je haar de volgende keer wel vertellen waar je mee bezig bent? Mensen die niet weten wat het is kunnen zich helemaal niets voorstellen bij ons traject en de bijhorende emotionele rollercoaster. Als ze dan zo'n opmerkingen maken is dat uit pure onwetendheid hé. Maar ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan om daar begrip voor op te brengen, zeker op de moeilijke momenten in het traject.

Je regels zullen wel ieder moment doorbreken nu (bij mij duurt het ook altijd 4 à 5 dagen na het stoppen met de Utrogestan). Nog een beetje volhouden en dan vollen bak de nieuwe ronde in! Al deze miserie is het 100% waard voor dat toekomstige baby'tje, blijf daar aan denken. Mijn mantra is: ooit is het aan ons en we doen door tot het zover is.
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 17 oktober 2018, 17:54

Sinds vandaag mijn regels dus het fertiliteitscentrum opgebeld. Daar stelden ze voor om met icsi te beginnen omdat het zo een lange stimulatie is met die menopur en we nu ondertussen al 2,5 jaar bezig zijn... Morgen intake gesprek hiervoor. Ik zit precies al in een heel ander traject dan jullie... Maar met hetzelfde bange gevoel... wat als dit de laatste stap is... en het ons nooit lukt... hopelijk morgen wat antwoorden want nu zijn we allebei toch wat aan het flippen hierop...
@SarahM je testjes al toegekomen? Ik duim voor je
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 18 oktober 2018, 8:19

Goh ja da's inderdaad een grote stap, maar ICSI is wel heel gericht hé, zijn de slaagkansen daarvan niet groter? Laat weten hoe het intakegesprek ging hé. Rustig blijven en veel goeie moed. Heb vertrouwen in de artsen.

Hier al twee keer negatief getest. Op de test van gisteren zag ik 's avonds wel een lijntje, maar enkel de zijkant ervan, dus dat is vast een indrooglijntje. Die van vanmorgen heb ik al tien keer opgepakt om er heel hard naar te turen, maar die blijft voorlopig spierwit. :P Hier dus ook op naar de volgende ronde. Eerst nog dat vriendinnenweekend overleven en dan volgende week als mijn regels er zijn kan ik bellen naar het ziekenhuis.

Ik heb ook besloten dat ik volgende week alvast een intakegesprek ga plannen in het UZ Brussel, terwijl ik mijn vierde poging afwerk in Kortrijk. Ik heb niet heel veel vertrouwen in mijn huidige gynaecoloog en na wat rondvragen hier op het forum wil ik voor een volgende behandeling mijn kansen wagen in het UZ, dat één van de beste fertiliteitscentra van Europa heeft. Ze doen daar ook als enige IVM, iets waar ik misschien voor in aanmerking kom. Kwestie van bezig te blijven hé. :wink:
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 23 oktober 2018, 8:30

Hey dames, bij deze een update die ik zelf nog steeds amper kan geloven: ik ben zwanger. Afgelopen vrijdag deed ik voor de derde dag op rij een test en kwam er plots een heel, héél licht streepje tevoorschijn. Zo licht dat ik aan mijn vriend moest gaan vragen of hij het ook zag. Dat was twee dagen voor mijn NOD. We durfden niet echt blij te zijn omdat het zo'n licht steepje was, en ik vertrok die avond op weekend dus we hadden niet echt tijd om er verder bij stil te staan. Zondag deed ik dan nog eens een test en die was duidelijk positief. Gisteren ben ik bloed gaan laten trekken bij de huisarts en kreeg ik nog eens de bevestiging. Het was pas toen dat we het echt durfden te geloven.

Afgelopen week was echt een extreme rollercoaster van emoties. Ik had al heel veel gehuild omwille van die vroege negatieve testen en omdat ik mij echt niet goed in mijn vel voelde. En plots werd ik helemaal naar de andere kant van het spectrum geslingerd. Het is echt een beetje surreëel. We zijn natuurlijk heel gelukkig en hoewel ik mij zorgen maak over komende cruciale weken, heb ik mij ook voorgenomen om er wel van te genieten.

@kaboutertje92: Ik besef heel goed hoe dit nieuws bij jou moet aankomen, maar weet dat ik je blijf volgen en steunen. <3 Wonderen bestaan blijkbaar en binnenkort is het aan jou! Hoe verloopt de procedure voor ICSI nu?

@lbn: Alles goed met jou en de baby? Hoe ver ben je nu?
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 23 oktober 2018, 14:18

SarahM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey dames, bij deze een update die ik zelf nog steeds amper kan geloven: ik ben zwanger. Afgelopen vrijdag deed ik voor de derde dag op rij een test en kwam er plots een heel, héél licht streepje tevoorschijn. Zo licht dat ik aan mijn vriend moest gaan vragen of hij het ook zag. Dat was twee dagen voor mijn NOD. We durfden niet echt blij te zijn omdat het zo'n licht steepje was, en ik vertrok die avond op weekend dus we hadden niet echt tijd om er verder bij stil te staan. Zondag deed ik dan nog eens een test en die was duidelijk positief. Gisteren ben ik bloed gaan laten trekken bij de huisarts en kreeg ik nog eens de bevestiging. Het was pas toen dat we het echt durfden te geloven.

Afgelopen week was echt een extreme rollercoaster van emoties. Ik had al heel veel gehuild omwille van die vroege negatieve testen en omdat ik mij echt niet goed in mijn vel voelde. En plots werd ik helemaal naar de andere kant van het spectrum geslingerd. Het is echt een beetje surreëel. We zijn natuurlijk heel gelukkig en hoewel ik mij zorgen maak over komende cruciale weken, heb ik mij ook voorgenomen om er wel van te genieten.

@kaboutertje92: Ik besef heel goed hoe dit nieuws bij jou moet aankomen, maar weet dat ik je blijf volgen en steunen. <3 Wonderen bestaan blijkbaar en binnenkort is het aan jou! Hoe verloopt de procedure voor ICSI nu?

@lbn: Alles goed met jou en de baby? Hoe ver ben je nu?
@SarahM Ik ben echt blij voor je en we wisten dat er sowieso iemand ging achterblijven van ons... ik wens je een heel goeie zwangerschap toe. Je verdient dit zo!!! toch voel ik me nu helemaal verloren.... we zijn al zo lang bezig en de moed staat me echt in de schoenen. Ik slaap ook super slecht. Kzit er even door.
Maar mijn problemen zijn niet meer jullie zorg!! Dus geniet ervan alle twee!!! Ik wens het jullie van harte.
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 23 oktober 2018, 15:19

Wooooow SarahM, het beste nieuws van de dag, dat is wel zeker!!! Super raar, dat iemand ZOOO blij kan zijn voor iemand anders die je van haar noch pluimen kent, juist van op dit forum :D
Je ziet hé!! De baby ging er sowieso komen, en hij/zij is gewoon op dit eigenste moment officieel in de maak. Zo geweldig!!! Wanneer mag je de eerste keer bij de gynaecoloog? Ik mocht de eerste keer pas gaan in week 8, en ik vond die 4 weken tussen die positieve zwangerschapstest en de eerste echo op 8 weken, echt ellendig lang duren! Je weet dat het zo'n cruciale weken zijn voor de baby, en je weet van niets... Maar mijn advies: denk positief. Zolang je geen bloedverlies of erge buikkrampen hebt, gaat alles goed.
Hier gaat alles goed hoor, bijna 23 weken... Ik voel hem super vaak bewegen, heel leuk...

@kaboutertje92: SarahM en ik zijn het bewijs dat vrouwen met onze problemen die zo gelijklopend zijn, toch zwanger worden. Ik na 2x Menopur, SarahM na 3x Menopur. En die eisprongen die we dankzij Menopur hebben zijn eigenlijk de eerste echte kansen die we hebben, zoals 'normaal vruchtbare' koppels, en die koppels moeten ook soms maanden proberen vooraleer het lukt. Raak niet in paniek, ook al kan ik me perfect inbeelden hoe je je nu moet voelen. Probeer de ISCI met goede moed aan te vatten, het is een nieuwe techniek voor jou die misschien ook een paar kansen zal nodig hebben om te slagen. Maar ik herhaal: ook jouw baby komt er, S-O-W-I-E-S-O!!! Probeer echt genoeg te ontspannen, doe dingen waarvan je ontstresst, die je leuk vindt... Probeer niet te veel te leven van ziekenhuisbezoek naar ziekenhuisbezoek. Het komt goed, geloof me.
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 24 oktober 2018, 11:39

@kaboutertje92: Lieve meid, het spijt me zo dat dit zo'n klap is. Ik weet echt helemaal hoe moeilijk dit is voor jou en ik voel zo hard met je mee. Huil maar efkes goed, roep en tier. En probeer daarna weer de moed te vinden om door te gaan. Die is er zeker, want je weet waarvoor je dit doet! Jouw baby komt er, daar moet je 100% van uit gaan. En het is wat lbn zegt: heel veel 'normale' koppels zijn helemaal niet van de eerste keer zwanger en moeten ook maanden proberen. Dat lijkt soms niet zo als je met mensen praat of verhalen leest online, maar ik hoor het steevast van de enkele mensen die weet hebben van mijn traject. Weet dat wij pas ná het aanslaan van een behandeling op datzelfde 'start'punt komen. Probeer inderdaad door te gaan met je leven zoals het was voor je kinderwens, tussen de behandelingen door. Dat heb ik deze cyclus geprobeerd door veel dingen te doen niet kunnen als je zwanger bent/kinderen hebt: een goed glas wijn drinken, stevig gaan lopen, sushi eten en ongeplande lange avonden met vrienden doorbrengen. Al moet ik toegeven dat ik de week voor de test weer helemaal bang en gestresseerd werd, maar dat is dan ook compleet normaal. Ik wens je alvast alle steun en succes met de ICSI. Hoe was je intakegesprek?

@lbn: Eerste afspraak bij de gynaecoloog pas op 16 november (7w5d)... Eindeloos lang en inderdaad veel tijd om schrik te hebben dat er ondertussen iets misgaat. Maar ik heb mijzelf voorgenomen om niet continu bang te zijn. Ik wil genieten. Ik ben het na al die maanden in behandeling beu om mijzelf te behoeden voor slecht nieuws door telkens mijn hoop en verwachtingen te temperen. Loopt het niet goed af, dan heb ik tenminste genoten tot het moment dat het mis gaat.
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 24 oktober 2018, 13:23

SarahM, klopt volledig wat je zegt tegen kaboutertje92. @ kaboutertje92: blijf gewoon leuke dingen doen waar je zin in hebt. Echt een beetje met de ingesteldheid van 'FOERT! Ik denk een tijd gewoon niet meer aan die baby. Ik ben het beu'. Zo ging het bij mij ook. We hebben in de periode dat we Menopur moesten spuiten van die ronde dat het gelukt is, zalig genoten van weekje zon op reis, vele leuke familie- en vriendenbezoekjes met lekker eten en drinken, heerlijke ritjes met mijn koersfiets,... Ik geloofde er daarvoor ook totaal niet in, mensen die zeiden 'je moet er zoveel niet mee bezig zijn'. Helaas zal niemand ooit weten of het toeval was dat ik zwanger ben geraakt in die ronde, of ofdat het echt kwam omdat ik zo gelukkig en ontspannen was...

@SarahM: ik denk dat het bij vele gynaecologen zo is dat je pas een eerste keer mag gaan in week 8. En een goede ingesteldheid om niet continue bang te hebben. Bij mij speelde het ook vaak in mijn achterhoofd wel, maar ik was gelukkiger met het feit dat het eindelijk gelukt was, dan dat ik ongelukkig was uit schrik dat er iets zou mislopen. Dat eerste gevoel overheerste, snap je? Dat tweede gevoel zal je je hele zwangerschap blijven voelen, maar het zal normaal niet overheersen, zeker niet als je elke 4 weken te horen en te zien krijgt hoe goed de baby het doet tijdens de echo's ;-) Ik wil je wel 'waarschuwen' voor de eerste echo: je gaat dan al een gevoel van verliefdheid ervaren dat je nog nooit in je leven gehad hebt, zelfs niet bij je vriend/man :-D
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 24 oktober 2018, 18:09

Het is gewoon zo pijnlijk omdat we bijna aan het einde van behandelingen zitten. Hierna is er niks meer en we droomden altijd van een groot gezin. Dat loslaten deed ik de laatste 2 iui beurten, ik voelde me echt goed. Ik hoop nu gewoon dat ze niet ontdekken dat er meer aan de hand is dan enkel die pcos. Het is lief dat jullie me proberen moed te geven, maar het is echt moeilijk. Volgende week starten we met medicatie en dat is per dag 2 spuiten dus dat loslaten is wel moeilijk zo. Het is gewoon kut, die hele situatie. Na 2,5 jaar heb ik er echt genoeg van....
Geniet allebei van jullie zwanger schap en dat kleine wondertje!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 5 november 2018, 11:05

Kaboutertje92: hoe gaat het met je? Je zit helemaal niet aan het einde van de behandelingen!
Het is inderdaad niet makkelijk om los te laten als je 2x per dag moet spuiten... De meeste vrouwen die Menopur gebruiken moeten maar 1-2 weken spuiten, ik moest alle keren minstens 5 weken aan een stuk spuiten... Op de duur begonnen we het gewoon te zien als een dagelijkse routine, zonder het te linken aan die moeilijke weg naar een baby... Het is niet gemakkelijk, ik weet het... Maar ik zeg je nogmaals: nu moet je blijven vechten om vol te houden, want op het moment dat je een positieve test in handen hebt, ben je alles in 1 seconde vergeten.

En SarahM: hoe gaat met jou? Nog steeds alles in orde met die scampi (als hij al zo groot zal zijn op dit ogenblik!) :-)
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 5 november 2018, 11:50

lbn schreef:
1 januari 1970, 1:00
Kaboutertje92: hoe gaat het met je? Je zit helemaal niet aan het einde van de behandelingen!
Het is inderdaad niet makkelijk om los te laten als je 2x per dag moet spuiten... De meeste vrouwen die Menopur gebruiken moeten maar 1-2 weken spuiten, ik moest alle keren minstens 5 weken aan een stuk spuiten... Op de duur begonnen we het gewoon te zien als een dagelijkse routine, zonder het te linken aan die moeilijke weg naar een baby... Het is niet gemakkelijk, ik weet het... Maar ik zeg je nogmaals: nu moet je blijven vechten om vol te houden, want op het moment dat je een positieve test in handen hebt, ben je alles in 1 seconde vergeten.

En SarahM: hoe gaat met jou? Nog steeds alles in orde met die scampi (als hij al zo groot zal zijn op dit ogenblik!) :-)
Eind deze week start ik met de inspuitingen. 2 per dag. En als alles goed verloopt rond de 20ste november de eerste pick up en 5 dagen later wordt het eerste embryo terug geplaatst dan. Dus laat ons hopen dat alles goed verloopt... Want die menopur terug... ik moet meer dan 1 eicel hebben nu en het was al zo moeilijk met die menopur om eentje te krijgen. Nu ja we zien wel.

Geniet er alle bei van he!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 5 november 2018, 13:47

Slechts 1 rijpe eicel krijgen met Menopur is niet makkelijk: bij ons was het belangrijk om met een lichte dosis te starten en geleidelijk op te drijven, anders zouden het er te veel zijn. En dat is nu net de bedoeling bij jou: zoveel mogelijk! En nu met 2 spuitjes per dag zal je een overdaad aan goede eicelletjes hebben tegen de pick-up, ik ben er zeker van ;-)
Zie het als een nieuw begin deze soort behandeling. Zie al de vorige behandelingen als behandelingen die niet voor jou waren en toch niet konden werken. Deze wel!!! Dit werkt bij zoooooveel koppels. En begin eraan als: als het van deze keer niet lukt, dan wel van één van de volgende keren... Blijf je aub ontspannen, blijf erover babbelen en erover lachen zelfs met je man... Doe vanalles waardoor je er niet te veel aan moet denken. En je zal zien: binnen de kortste keren volg je mij en SarahM door een baby te verwachten ;-)
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 6 november 2018, 8:39

@kaboutertje92: veel succes met de behandeling! Ik weet hoe moeilijk het nu moet zijn voor jou, al die twijfels, al die zorgen... Ik kan mij voorstellen dat je er zot van wordt en ik leef heel erg met je mee. Probeer sterk te zijn en probeer goed voor jezelf te zorgen tijdens de behandeling. Mij hielp het echt om dingen te doen waarvan ik wist dat ze niet evident zijn als je zwanger bent of een baby hebt. Nog even genieten van de tijd met z'n tweetjes. Nu mag je egoïstisch zijn!

@lbn: hoe is het met jou? Ben je al bezig met de voorbereidingen voor de baby?

Hier nog steeds niet heel veel symptomen tot nu toe, al heb ik de laatste dagen wel elke keer één of ander kwaaltje. Eergisteren hartkloppingen, waarschijnlijk van het extra bloed dat nu rondgepompt moet worden. En een paar keer misselijk geweest maar nooit zo erg dat ik moet overgeven. Het is echt aftellen tot de eerste echo - pas dan ga ik het écht durven te geloven denk ik.
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten