Wie heeft ervaring met Menopur?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 16 september 2018, 11:47

Nog een dingetje vergeten te vragen: hebben jullie veel last van bijwerkingen van de Utrogestan? Ik dit keer precies meer dan de vorige keren... Enkele dagen heel erg pijnlijk boobies vorige week, en ik ben ook nogal grumpy geweest tegenover mijn collega's. :oops: En dit weekend twee keer beetje misselijk geweest. Het is een echte mindfuck die Utro... :roll:
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 16 september 2018, 13:11

SarahM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Nog een dingetje vergeten te vragen: hebben jullie veel last van bijwerkingen van de Utrogestan? Ik dit keer precies meer dan de vorige keren... Enkele dagen heel erg pijnlijk boobies vorige week, en ik ben ook nogal grumpy geweest tegenover mijn collega's. :oops: En dit weekend twee keer beetje misselijk geweest. Het is een echte mindfuck die Utro... :roll:
De eerste keer met de utrogestan had ik dat ook. De vorige keer minder. Maar inderdaad het is echt een mindfuck!!! En ik snap je helemaal. Wij zijn al bijna 2 jaar en een half bezig. De kindjes waar ik voor zorg in de opvang zie ik dan en denk ik van amai... als het zonder problemen was gelukt dan zat er hier eentje tussen van ons... Maar daar probeer ik niet teveel bij stil te staan... Maar op een slechte dag ben je er toch mee bezig hè! Ik begrijp je volledig. Doe inderdaad maar je test donderdag al, samen met je ventje. Het is altijd leuker om samen af te wachten. Ik laat je morgen iets weten. Het is pas s avonds dat ik kan gaan na mijn werk. 😉 we zijn er voor elkaar e!!! En ik duim super hard voor Je!!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 17 september 2018, 15:05

Hey meisjes!

Ik heb nooit Utrogestan moeten gebruiken, zegt me helemaal niets... Voor wat gebruiken jullie dat? Bij mij was het enkel Menopur spuiten tot 1 follikel groot genoeg was, en voor de rest moest de natuur zijn werk doen: geen inseminatie, geen Pregnyl voor de eisprong uit te lokken (mijn LH was steeds hoog genoeg), geen Utrogestan,...

SarahM: als je ventje op weekend vertrekt vrijdag, moet je inderdaad donderdag al testen... En als je effectief zwanger bent, zal donderdag op de test al een licht streepje te zien zijn hoor... Ik duim alvast zo hard met je mee dondagavond!!!
Probeer je gedachten deze week toch nog maar te verzetten: ga nog eens uit eten met hubby (1 week voor mijn positieve test waren we nog met een ander bevriend koppel uit eten geweest en hebben met 3 personen nog 2 flessen rode wijn soldaat gemaakt :-P Toen moet ik nét zwanger geweest zijn dus), ontspan je 's avonds thuis met een goed glas...
Laten weten hé donderdag! Ben super benieuwd!

Groetjes!
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 17 september 2018, 20:24

Nog niks te zien op de eerste meting. Zoals verwacht 😉 de bloedwaarden hoor ik morgen. De utrogestan is progesteron, om je vruchtje beter op te houden enzo. 😉
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 19 september 2018, 6:33

Gisterenavond had ik een klein beetje rozig verlies... Omdat ik de bui al voelde hangen heb ik vanmorgen al getest. Negatief. :cry: Vrijdag op mijn NOD nog eens testen om zeker te zijn en daarna stoppen met de Utrogestan.
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 19 september 2018, 8:49

SarahM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Gisterenavond had ik een klein beetje rozig verlies... Omdat ik de bui al voelde hangen heb ik vanmorgen al getest. Negatief. :cry: Vrijdag op mijn NOD nog eens testen om zeker te zijn en daarna stoppen met de Utrogestan.
Pff 😟 dat is inderdaad niet leuk!! Ik weet hoe je je voelt... hou je sterk e!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 20 september 2018, 10:24

En SarahM: zijn ze doorgezet? :cry: We weten inderdaad hoe je je voelt... Kom op, vol goed moed naar de volgende kans... Elke poging is statistisch de kans op een baby groter, probeer daaraan te denken. Vroeg of laat komt die baby er sowieso hoor. En nu ga ik echt klinken als iemand die precies super makkelijk zwanger is geraakt, maar: probeer deze volgende poging eens te denken: 'ach ja, we zien wel...'. Probeer er je hoop eens niét op te zetten deze keer en doe gewoon alsof je niet behandeling bent. Al de echo's, bloedafnames, spuitjes... Probeer het niet te linken aan het 'proberen voor een baby'. Zo was het bij mij die keer dat het eigenlijk wel gelukt was: ik was zoooooooo ontgoocheld dat het bij die eerste keer met Menopur niet gelukt was, dat ik bij de 2e keer echt dacht: foert jong, pff, waarom zou het deze keer dan wel lukken... Je kan denken: 'het is altijd toeval dat vrouwen dan net zwanger worden, net als ze er eens minder mee bezig zijn', en ik dacht dat ook tot dan... En achteraf is het allemaal makkelijk spreken natuurlijk. Wat wel echt klopt is dat je alle miserie gewoon op slag vergeten bent wat je allemaal hebt meegemaakt, eens je zwanger bent.

Dus meisjes: blijven in geloven dat het SOWIESO zal lukken, vroeg of laat, dat kan helaas niemand zeggen.
Ik denk echt veel aan jullie, en brand gedurig mentale kaarsjes dat jullie snel een positieve test in handen hebben :-)

x
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 20 september 2018, 10:48

lbn schreef:
1 januari 1970, 1:00
En SarahM: zijn ze doorgezet? :cry: We weten inderdaad hoe je je voelt... Kom op, vol goed moed naar de volgende kans... Elke poging is statistisch de kans op een baby groter, probeer daaraan te denken. Vroeg of laat komt die baby er sowieso hoor. En nu ga ik echt klinken als iemand die precies super makkelijk zwanger is geraakt, maar: probeer deze volgende poging eens te denken: 'ach ja, we zien wel...'. Probeer er je hoop eens niét op te zetten deze keer en doe gewoon alsof je niet behandeling bent. Al de echo's, bloedafnames, spuitjes... Probeer het niet te linken aan het 'proberen voor een baby'. Zo was het bij mij die keer dat het eigenlijk wel gelukt was: ik was zoooooooo ontgoocheld dat het bij die eerste keer met Menopur niet gelukt was, dat ik bij de 2e keer echt dacht: foert jong, pff, waarom zou het deze keer dan wel lukken... Je kan denken: 'het is altijd toeval dat vrouwen dan net zwanger worden, net als ze er eens minder mee bezig zijn', en ik dacht dat ook tot dan... En achteraf is het allemaal makkelijk spreken natuurlijk. Wat wel echt klopt is dat je alle miserie gewoon op slag vergeten bent wat je allemaal hebt meegemaakt, eens je zwanger bent.

Dus meisjes: blijven in geloven dat het SOWIESO zal lukken, vroeg of laat, dat kan helaas niemand zeggen.
Ik denk echt veel aan jullie, en brand gedurig mentale kaarsjes dat jullie snel een positieve test in handen hebben :-)

x
@Ibn bedankt voor het duimen!! Net follikelmeting gehad en toch al ééntje van 12 mm. Dus er is al wat verandering. Ik probeer er ook niet teveel op te denken en het wat los te laten en meestal lukt dat wel goed. Maar deze week toch een breekpunt gehad... de kinderkamer is af... Dus die staat daar nu leeg en die avond zijn er toch wel wat traantjes gevloeid. Zowel bij mij als bij mijn man. Ik hoop inderdaad dat de derde keer de goeie keer is 😉 bedankt dat je duimt en nog altijd meevolgt met ons. Je bent een grote steun!
@SarahM hoe gaat het nu?

Groetjes x
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 20 september 2018, 12:19

Het doet deugd jullie berichtjes te lezen dames, heel erg bedankt voor de steun. <3

Gisteren was een moeilijke dag met veel traantjes, maar dat zal de komende dagen wel beteren. Het gekke is dat ik mij echt ingesteld had op een negatief resultaat, en dat het toch zoveel pijn deed. Vanmorgen nog eens getest, nog steeds negatief. Mijn maandstonden zullen pas doorbreken nadat ik stop met de Utrogestan, maar ik ben niet heel zeker wanneer ik dat moet doen. Mijn plan is om vanavond mijn laatste Utrogestan te nemen en dan morgen (NOD) nog een laatste keer te testen en dan te stoppen. Dan kan ik ergens volgende week opnieuw beginnen met de Menopur. Ik ga wel aandringen bij de gynaecoloog om meteen met 75 IE te beginnen i.p.v. 37,5.

Je tips zijn echt heel waardevol, lbn, zeker omdat we weten dat het bij jou al gelukt is natuurlijk. Ik ga proberen om mij in de volgende rond minder op te jagen en het hele medische gedoe los te koppelen van een baby. Het is echt heel schoon hoe jij zo begaan bent met ons, hoedje af voor jou!

En kaboutertje92, jij bent al weer goed op weg! Ik duim voor een vlotte weg naar je eisprong! :)
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 20 september 2018, 15:20

Het is gewoon erg makkelijk om jullie te steunen, omdat ik exact hetzelfde als jullie heb meegemaakt, ik weet exact wat jullie heel de tijd voelen... Ik had wel vriendinnen die het wisten en me moed inspraken als het nodig was, maar als je niet in het 'zwanger-worden-gaat-niet-vanzelf-schuitje' zit, weet je toch niet echt waarover je praat, omdat je het gewoon niet zelf hebt meegemaakt, hoe goed iedereen het ook bedoelt...
Het is gewoon elke verloren poging een soort 'rouwproces' om een baby die er eigenlijk nooit geweest is, maar o zo gewenst wordt. En elke keer moet je dat terug overwinnen, je moed bij elkaar zoeken om verder te gaan. Het is een constant verspringen van hoop naar teleurstelling en terug naar hoop, dat zijn gewoon de enige 2 gevoelens die je kent tijdens het vruchtbaarheidstraject. Maar ik herhaal het nogmaals: je bent gewoon ALLES maar echt ALLES vergeten eens het gelukt is. Dus jullie moeten volhouden. Blijven genieten van het leven, blijven tijdmaken voor quality time met jullie man/partner, en het soms gewoon durven loslaten en denken 'Ik voel dat het ooit zal lukken, maar ik stel mijn hoop niet op deze poging'. Je doet alles wat de gynaecoloog je zegt, je spuit braafjes de Menopur 'omdat het moet', je gaat op controle voor de follikelmetingen 'omdat het moet' maar zonder hoop dat er eindelijk eens een stomme follikel beslist heeft om door te groeien. Als de eisprong er dan uiteindelijk is, hoop je natuurlijk want dat is uiteraard 'het' moment waarvoor we het allemaal doen en waarin het zou moeten gebeuren, maar dan mag je er zeker niet veel voor 'freaken' en het gewoon rustig op jullie laten afkomen.

Het is allemaal zo makkelijk gezegd achter af hé... Ik wil julie gewoon doen geloven dat het ooit zal lukken, en niet om jullie iets wijs te maken, maar omdat het gewoon écht ooit zal lukken.

En inderdaad kaboutertje92: 12mm das een doorgroeiertje, kan niet anders! Zal nu snel schot in de zaak komen, joepieeeeeee :o :o
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 21 september 2018, 7:01

@SarahM de tweede keer ben ik direct mogen starten met 75 E en deze rond zelfs meteen met 112,5 E. Dus ik hoop dat ze dit bij jou ook doen!! Ik spuit nu al 9 dagen die 112,5. Hoe gaat het nu met je? We moeten erin geloven dat de derde keer een goeie keer word!

@Ibn nog eens bedankt voor je mooie woorden. Opnieuw een grote steun. En het verwoordt helemaal hoe ik me voel op dit moment!! Ik voel me wel cva op dit moment. Ik probeer me er niet teveel op te focussen en samen met mijn man grapjes te maken rond het spuitje enzo. En dat helpt wel. Hoe gaat het met jou en je bubbeltje?
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 21 september 2018, 16:10

Inderdaad, je moet er gewoon grapjes rond beginnen maken om het allemaal draaglijk te houden. In het begin van de Menopur waren zowel ik als mijn man (hij zette de spuitjes, ik heb echt een panische angst voor naalden) super geconcentreerd en zenuwachtig, wat logisch is want hij had daarvoor ook nog nooit in zijn leven spuitjes gezet bij iemand... Maar in de 2e ronde was het al van: "kom jong, maak het spuitje klaar, dat ik kan vogelpikken in uw buik", hahaha dat zou hij in het begin niet moeten gezegd hebben hoho :-P

Geniet van een deugddoend weekendje dames! Ontspannen maarrrrrrrr
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 25 september 2018, 15:11

Vandaag terug bij de gynaecoloog geweest en ik mag starten met 75 IE. Vrijdag al terug op controle! Hij wilde niet wachten tot na het weekend omdat hij er snel bij wil zijn als er teveel follikels beginnen te groeien. Ik vind het wel gek dat hij daar zo paranoïde over is. De eerste keer heb ik 12 dagen 37.5 en 11 dagen 75 gespoten, en de tweede keer 7 dagen 37.5 en 16 dagen 75, beide keren voor telkens één follikel. Dat is toch bijlange geen snel/overdreven resultaat?

Anyway, ik ben positief en ik heb er zin in om er weer tegenaan te gaan. Zo heb ik tenminste het gevoel dat ik bezig blijf. En ondertussen probeer ik goed voor mezelf te zorgen - sporten, gezond eten, mij amuseren met mijn hobby's. Wat komt dat komt, zo wil ik ingesteld zijn, en ondertussen geniet ik van mijn leven zoals het nu is in plaats van altijd maar te focussen op de toekomst.

Hoe is het met jullie beiden? Hoe groot is je follikel al kaboutertje92? En hoe is het met jou en de baby lbn?
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 25 september 2018, 18:38

SarahM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Vandaag terug bij de gynaecoloog geweest en ik mag starten met 75 IE. Vrijdag al terug op controle! Hij wilde niet wachten tot na het weekend omdat hij er snel bij wil zijn als er teveel follikels beginnen te groeien. Ik vind het wel gek dat hij daar zo paranoïde over is. De eerste keer heb ik 12 dagen 37.5 en 11 dagen 75 gespoten, en de tweede keer 7 dagen 37.5 en 16 dagen 75, beide keren voor telkens één follikel. Dat is toch bijlange geen snel/overdreven resultaat?

Anyway, ik ben positief en ik heb er zin in om er weer tegenaan te gaan. Zo heb ik tenminste het gevoel dat ik bezig blijf. En ondertussen probeer ik goed voor mezelf te zorgen - sporten, gezond eten, mij amuseren met mijn hobby's. Wat komt dat komt, zo wil ik ingesteld zijn, en ondertussen geniet ik van mijn leven zoals het nu is in plaats van altijd maar te focussen op de toekomst.

Hoe is het met jullie beiden? Hoe groot is je follikel al kaboutertje92? En hoe is het met jou en de baby lbn?
@SarahM goed dat je direct met 75E mag beginnen. Ik moet ook zoveel op controle!! Omdat ze daar ook altijd bang van zijn. Amai, zo lang dat jij die 75E moest spuiten. Bij mij verhogen ze iedere week als het niet snel stijgt... nu spuit ik 150E al terug. Het is een trage follikel, alweer 15 dagen aan het spuiten... gisteren was die 14 mm, maar oestradiol wel goed gestegen in mijn bloed. Morgenochtend terug dus hopelijk dan een goed resultaat dat deze week nog de iui doorgaat. Goeie ingesteldheid!! Wij proberen dit ook zoveel mogelijk, maar ik ben wat losser erin geworden nu maar ik merk dat mijn man veel meer begint te piekeren erover. Hij was ook volop bezig met de kinderkamer, maar nu die af is, weet hij ook niet meer zo goed wat te doen... Ik probeer hem genoeg af te leiden maar dat lukt niet altijd...
Hou jullie goed e!!! Xx
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 26 september 2018, 16:46

@ kaboutertje92: 14 mm gaat meer dan de goede richting uit he! En je zal zien dat hij morgen sowieso nog groter is geworden, zeker als je zegt dat je oestradiol goed gestegen is! Waarschijnlijk dit weekend een rijpe follikel, yes yes yes ;-)

@ SarahM, zo leuk om te lezen... Je lijkt me zo ontspannen! Super. Inderdaad: wat komt, dat komt... Gewoon uit gaan van 1 ding: de baby komt er sowieso. Met wat geluk binnen enkele weken, en anders binnen nu en de komende maanden. Hij komt er gewoon sowieso.
Volgende week terug op baby-date voor de 20-wekenecho. Is om de 4 weken dat we moeten gaan, dat duurt altijd zo lang! Ben altijd zo benieuwd of hij het wel nog goed doet, maar daar moeten we van uit gaan hé...
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten