Wie heeft ervaring met Menopur?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 4 september 2018, 16:08

@ SarahM: 15 mm, da's toch super goed? Da's toch sowieso eentje die doorgroeit? Zal sowieso gegroeid zijn tegen morgen!
Is echt erg hoe traag de tijd voorbij gaat hé... En dan moeten die 2 weken na de eisprong nog komen, die vond ik echt telkens de hel :shock:
Laat iets weten morgen hoe groot hij intussen is he, ben benieuwd!

@kabourtje92: hoe voel je je? Heb je het nog niet te moeilijk om nog niet te testen? Ik hoop ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO dat het gelukt is...
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 4 september 2018, 17:26

lbn schreef:
1 januari 1970, 1:00
@ SarahM: 15 mm, da's toch super goed? Da's toch sowieso eentje die doorgroeit? Zal sowieso gegroeid zijn tegen morgen!
Is echt erg hoe traag de tijd voorbij gaat hé... En dan moeten die 2 weken na de eisprong nog komen, die vond ik echt telkens de hel :shock:
Laat iets weten morgen hoe groot hij intussen is he, ben benieuwd!

@kabourtje92: hoe voel je je? Heb je het nog niet te moeilijk om nog niet te testen? Ik hoop ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO dat het gelukt is...
@SarahM ik denk inderdaad ook dat je op de goeie weg zit nu. Ik duim mee

@Ibn ik voel me goed. Inderdaad af en toe wel eens een krampje maar ik ben precies super op mijn gemak. Echt raar. Ik hou jullie op de hoogte. Ik mag normaal donderdag al testen maar kweet niet of ik het al zal doen... ben wat bang voor een verkeerd beeld... dat nog te vroeg is dan...
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 5 september 2018, 8:52

@kaboutertje92 Goh ik voel echt keihard mee met jou, zo spannend. Maar goed dat je op je gemak bent! Heb je een goed verlof gehad?

Hier daarnet een moooooie follikel van 19 mm, baarmoederslijmvlies 10 mm (zo dik is het nog nooit eerder geweest bij mij :shock: ). Dus Pregnyl gezet en ik ben echt super opgelucht nu! Uiteindelijk heb ik precies even lang Menopur gespoten als de vorige cyclus, 23 dagen in totaal.

Vanavond aan de slag en dan binnen twee weken testen. De vorige keer vielen die twee weken goed mee omdat ik op reis was en mijn routine sowieso anders was. Hopelijk is het nu even goed te doen en kan ik er mijn gedachten bij houden op het werk... :P
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 5 september 2018, 13:50

SarahM schreef:
1 januari 1970, 1:00
@kaboutertje92 Goh ik voel echt keihard mee met jou, zo spannend. Maar goed dat je op je gemak bent! Heb je een goed verlof gehad?

Hier daarnet een moooooie follikel van 19 mm, baarmoederslijmvlies 10 mm (zo dik is het nog nooit eerder geweest bij mij :shock: ). Dus Pregnyl gezet en ik ben echt super opgelucht nu! Uiteindelijk heb ik precies even lang Menopur gespoten als de vorige cyclus, 23 dagen in totaal.

Vanavond aan de slag en dan binnen twee weken testen. De vorige keer vielen die twee weken goed mee omdat ik op reis was en mijn routine sowieso anders was. Hopelijk is het nu even goed te doen en kan ik er mijn gedachten bij houden op het werk... :P
Super zeg SarahM!!! Eindelijk! We vertrekken pas vrijdag dus daarmee dat ik nog wil wachten. Maar voel precies toch al wat menstruatie achtige krampen... hopelijk is dat geen slecht teken. Maar we zien wel... ik duim met je mee.
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 5 september 2018, 15:15

SarahM: Yes yes yes yes yes!! Laat het een zwoele avond worden vanavond :D :D :D En met zo een dik baarmoederslijmvlies heeft een bevrucht eicelletje al veel meer kans om te blijven hangen ;-)

Kabouterje92: je moet pas testen wanneer jij er het moment voor acht. Het is een speciaal moment, en moet je niet doen wanneer je er niet klaar voor bent... Als je pas vrijdag wil testen, dan doe je dat pas vrijdag.
En wat je zegt, dat je nu op je gemak bent en dat je dat raar vindt: wel ik had dat ook de periode voor ik positief testte. Het was alsof ik het me precies niet aantrok en iets had van 'lukt het deze keer niet, dan zal het een volgende keer wel lukken', terwijl ik de eerste keer dat ik een eisprong had met Menopur echt absoluut WOU dat het gelukt was.
En ook grappig: ik testte ook positief op vrijdagochtend, en diezelfde voormiddag vertrokken we op weekend met familie. Daar loopt ons verhaal ook een beetje gelijk :-)
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 8 september 2018, 8:09

En kaboutertje92? Kheb vaak aan je gedacht gisteren...
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 8 september 2018, 9:23

lbn schreef:
1 januari 1970, 1:00
En kaboutertje92? Kheb vaak aan je gedacht gisteren...
Negatief... Maar nog geen regels. Dus er is nog altijd een beetje hoop... maandag test ik nog eens. En dan bel ik eens naar het fertiliteitscentrum. Heb mijn menopur mee op reis... pff.. ik had er zo een goed gevoel bij...
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 9 september 2018, 14:01

Ik heb ook veel aan je gedacht kaboutertje92... Ik hoop mee voor morgen. Dikke knuffel!

Hier een echte off-day. Het zal wel een torenhoog cliché zijn, maar plots lijkt het alsof iedereen zwanger is. Op de fiets naar het werk de ene dikke buik na de andere, eerder deze week weer een aankondiging van vrienden, en gisteren een stuk of zes zwangeren op één trouwfeest. Ik word gek van de gedachte dat het bij sommige mensen zo snel en zo gemakkelijk lukt. Van de gedachte dat ik negatief zou testen binnen twee weken, dat ik wéér 23 dagen aan die stomme Menopur moet en dat we dan alweer een kleine twee maanden verder zijn voor een nieuwe kans op een zwangerschap. De leeftijd waarop we ons eerste kindje zullen krijgen schuift al maar op en ik vind dat zo'n ongelofelijke zonde.
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 9 september 2018, 20:06

SarahM: ik zou kunnen zeggen ‘kom op, trek het je niet aan, denk positief, ooit lukt het’ (ook al meen ik dat volledig), maar ik zat niet zo lang geleden ook waar jij nu zit, ik begrijp je dus volledig hoe je je voelt... En je wil van niemand horen ‘het komt wel goed, ooit’, want je gelooft toch niemand die dat zegt. Juist hé?
En indd, iedereen rond je wordt zwanger, maar echt iederéén he. Bij mij was het zelfs mijn allerbeste vriendin die me in april vertelde dat ze zwanger was, dat was toch slikken... Gelukkig was ik 2 maanden later aan de beurt.
Ik ga het nogmaals zeggen: met de eisprongen die je nu hebt door Menopur heb je elke cyclus een even grote kans als al die andere koppels die volgens ons wel snel zwanger worden (en daar lukt het ook vaak niet van de eerste keer). Zijn er bij jou buiten PCO nog andere dingen vastgesteld door onderzoeken die zwanger worden zouden bemoeilijken? Als dat allemaal in orde is, dan zal het écht niet lang meer uitblijven, geloof me.

Ik hoop zooooo mee voor jullie beide, SarahM en kaboutertje92!!!
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 10 september 2018, 9:27

lbn schreef:
1 januari 1970, 1:00
SarahM: ik zou kunnen zeggen ‘kom op, trek het je niet aan, denk positief, ooit lukt het’ (ook al meen ik dat volledig), maar ik zat niet zo lang geleden ook waar jij nu zit, ik begrijp je dus volledig hoe je je voelt... En je wil van niemand horen ‘het komt wel goed, ooit’, want je gelooft toch niemand die dat zegt. Juist hé?
En indd, iedereen rond je wordt zwanger, maar echt iederéén he. Bij mij was het zelfs mijn allerbeste vriendin die me in april vertelde dat ze zwanger was, dat was toch slikken... Gelukkig was ik 2 maanden later aan de beurt.
Ik ga het nogmaals zeggen: met de eisprongen die je nu hebt door Menopur heb je elke cyclus een even grote kans als al die andere koppels die volgens ons wel snel zwanger worden (en daar lukt het ook vaak niet van de eerste keer). Zijn er bij jou buiten PCO nog andere dingen vastgesteld door onderzoeken die zwanger worden zouden bemoeilijken? Als dat allemaal in orde is, dan zal het écht niet lang meer uitblijven, geloof me.

Ik hoop zooooo mee voor jullie beide, SarahM en kaboutertje92!!!
@SarahM ik snap je volledig en ik denk Lbn ook. Je hebt nu ook een goeie kans hè!!!
Voor mij is het jammer genoeg niks. Vandaag stop utrogestan en dan wachten op het rode leger om opnieuw te starten met menopur... op reis... gelukkig heb ik mijn materiaal mee. Bedankt voor jullie steun. Ik ben blij dat ik toch nog 2 lotgenootjes gevonden heb!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 10 september 2018, 9:42

Jullie zijn echt twee lieve schatten! Ongelofelijk hoeveel steun ik hier uit haal. Vandaag gaat het al weer een stuk beter - het is echt met ups en downs hé, maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen.

Buiten PCO is er niets anders mis met mij of mijn vriend, dus van zodra ik een eisprong heb, hebben we inderdaad evenveel kans als een normaal vruchtbaar koppel. Ik heb gewoon compleet geen geduld na bijna een jaar proberen, en met 23 dagen Menopur zit er zo verdomd veel tijd tussen twee eisprongen. Maar goed, ik besef ook goed dat ik al heel blij mag zijn met mijn twee eisprongen tot nu toe. :)

@kaboutertje92: Wat jammer dat het weer niks is... :( Veel goeie moed voor de volgende poging (derde keer goeie keer?). Probeer maar zo goed mogelijk nog te genieten van de reis. <3 Wanneer zou je dan voor het eerst terug op controle gaan?

@lbn: hoe is het nog met jou en het klein boeleke? Heb je nog zoveel last van misselijkheid? En wat leuk dat je nu tegelijk zwanger bent met je beste vriendin! Dat lijkt mij echt zalig om dat te kunnen delen met elkaar. :)
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

lbn
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 maart 2018, 11:39

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door lbn » 10 september 2018, 11:55

Hey SarahM. Voila, als er voor de rest niets mis is met jullie, is er nu gewoon een kans zoals al die andere koppels bij wie het volgens ons wel altijd snel raak is :-) Welke andere onderzoeken zijn er bij jou dan nog gedaan? Heb je ook zo'n HSG laten doen, onderzoek naar de doorgankelijkheid van de eileiders? En ook je vriend zijn munitie is getest is goedgekeurd? :-)
Van de misselijkheid ben ik eindelijk vanaf sinds vorige week! Mocht wel al eens tijd worden, zo na 16 weken :lol: Ook overgeven is zo goed als gedaan, en eten lukt bijna weer volledig zoals vroeger. We hadden vorige week een echo en hij doet het goed! Was met zijn handjes zijn voetjes aan het pakken, super grappig om te zien, ik was echt al aan het smelten, wat gaat dat geven als hij er eindelijk is...

En kaboutertje92: indd, we gaan voor 3e keer goede keer! En 1 goede raad: probeer zo veeeeeeeel mogelijk te genieten op vakantie! Ik heb ook in mei op reis Menopur moeten spuiten, en bij de eisprong van eind mei (na 37 dagen spuiten) was het raak :-)

Aan jullie alletwee: als er iéts is, jullie willen iets kwijt, schrijf het hier gewoon neer. Want je moet het gewoon kwijt waar je vanbinnen mee zit...
02/2017: gestopt met pil
09/2017: vaststelling PCOS
10/2017 tot 02/2018: 3 cyclussen Clomid (geen enkele reactie)
03/2018: 1e cyclus Menopur (eisprong na 35 dagen spuiten), niet zwanger
05/2018: 2e cyclus Menopur (eisprong na 37 dagen spuiten), zwanger!

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 11 september 2018, 17:52

@lbn: Mijn vriend is inderdaad getest geweest, met hem is alles helemaal in orde. Een HSG heb ik niet gehad. Blij dat je eindelijk van de misselijkheid af bent! Geniet maar van je buikje. Je zal nu wel snel iets gaan voelen daarbinnen! :D
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door kaboutertje92 » 14 september 2018, 17:52

Hallo meiden 😊 terug thuis na ons reisje. Ondertussen al terug dag 3 met de menopur. Ik mocht meteen beginnen met 112,5E in te spuiten. Dus ik hoop dat die follikels snel groeien. Maandag terug op controle.
@SarahM hoe gaat het met je? Kun je je gedachten wat verzetten? Ik snap je helemaal met al die zwangere rond je. Ik ontdekte 2 weken geleden ook foliumzuur op de kast bij mijn tweelingzus... dat was even schrikken... zij weet niks van onze situatie maar als ik binnenkort te horen zou krijgen dat zij zwanger is, zal het moeilijk zijn om echt blij te zijn. Ik gun het haar wel, alhoewel zij niet echt klaar is ervoor. De kindjes van mijn oudere zussen mogen niet lopen of Wenen of... snap je?
@Ibn bedankt dat je ons altijd blijft steunen. Hoe gaat het met jou? Volop aan het genieten?
Lieve groetjes xx
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Wie heeft ervaring met Menopur?

Bericht door SarahM » 16 september 2018, 11:43

@kaboutertje92 Al weer volop aan de Menopur, mooi! Zo gaat het goed vooruit. Laat weten hoe je controle was, ik ben benieuwd of er al beweging in zal zitten! Wat betreft je zus, ik snap helemaal hoe dubbel dat moet voelen. Probeer niet te bang te zijn voor één of andere aankondiging binnenkort, en zet het zoveel mogelijk uit je hoofd. Je wint er niets mee door daar nu al over te piekeren. Het kan even goed zijn dat jullie binnen een paar maanden lekker samen zwanger zijn - dat zou wel heel bijzonder zijn. :)

Afgelopen week viel goed mee, maar nu beginnen de zenuwen wel weer op te spelen. Donderdagochtend ga ik testen. Eigenlijk is vrijdag mijn NOD, maar dan vertrekt mijn vriend 's avonds na het werk meteen op weekend. En ongeacht de uitkomst van de test wil ik er niet meteen een heel weekend alleen mee zitten... Ik heb mezelf alvast ingesteld op een negatieve test, om mezelf een beetje te beschermen. Het enige waar ik zo tegenop zie is weer die ellenlange periode Menopur spuiten. Ik ben heel gefrustreerd dat ik niet aan één echte kans per maand kom. Een jaar na mijn pilstop is mijn geduld sowieso al nul komma nul (ik wilde die baby nu al in mijn armen hebben) en als ik er dan nog eens telkens anderhalve à twee maand over doe om tot een eisprong te komen, schuift alles telkens zoveel op.

Maar goed, eerst nog op mijn tanden bijten tot donderdagochtend. :)
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten