Gynaecoloog? Dringende vraag

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
GreatSadness
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 augustus 2018, 13:38

Gynaecoloog? Dringende vraag

Bericht door GreatSadness » 17 augustus 2018, 13:57

Halll dames,

Even kort mijn verhaal. Ik ben sinds april 2018 dit jaar bezig voor een kind. Sindsdien staat het stil want mijn eisprong blijft uit. Nou heb ik sinds jongs af aan een erg rommelige onregelmatige cyclus. Er is nooit echt regelmaat in geweest. Wel merkte ik altijd aan me lichaam wanneer ik vruchtbaar ben. Nu is het zo dat ik dus al 5 maanden geen eisprong heb gehad en begin me toch een beetje zorgen te maken. In het verleden heb ik dit weleens eerder gehad, menstruatie bleef ook zoiets 4,5,6maanden uit( weet niet meer precies hoelang maar wel voor een lange tijd). Na een alternatieve behandeling werd dit verholpen en leek er weer regelmaat in te komen,daarna werd het weer een puinhoop. :roll: . Nu woon ik sinds kort in België en wegens omstandigheden ben ik nog niet aangesloten bij een mutualiteit. Ik kan er eerlijk gezegd niet op wachten, ik zou graag willen weten wat er aan de hand is aangezien ik een kinderwens heb. Ik denk zelf dat ik PCOS heb of een vervroegde overgang ( ben onder de 30.) Ik wil graag bevestiging doormiddel van een echo of bloedonderzoek zodat ik gerust ben.

Mijn vraag is aan jullie dames hoeveel de kosten ongeveer zijn als ik naar de huisarts ga voor een bloedonderzoek en de gynaecoloog om een echo van me baarmoeder en eierstokken te maken? Ik ben van Antwerpen.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Gynaecoloog? Dringende vraag

Bericht door Listje » 17 augustus 2018, 17:05

Zonder tussenkomst is het helaas veel geld allemaal. De bezoeken aan de huisarts mss niet maar kvrees voor de rest. Kun je je niet snel aansluiten?
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

GreatSadness
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 augustus 2018, 13:38

Re: Gynaecoloog? Dringende vraag

Bericht door GreatSadness » 17 augustus 2018, 19:49

Listje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Zonder tussenkomst is het helaas veel geld allemaal. De bezoeken aan de huisarts mss niet maar kvrees voor de rest. Kun je je niet snel aansluiten?

Nee dat gaat niet helaas. Dan gaat het dus lang duren jammer genoeg. Heb je misschien een idee hoeveel een bloedonderzoek zou kosten dan?

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Gynaecoloog? Dringende vraag

Bericht door Listje » 18 augustus 2018, 8:34

Kdenk dat dit zonder tussenkomst toch in de 100den euros is.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Gynaecoloog? Dringende vraag

Bericht door Yvonne1983 » 20 augustus 2018, 8:22

huisarts: 26 euro
gynaecoloog met echo (niet fertiliteit want daar heb je verwijzign voor nodig): 60 euro
bloedonderzoek: ook iets van 26 euro dacht ik, maar ik krijg daar dan nog geld van terug en misschien moet je meer betalen als je niet bij een mutualiteit zit. Zodra je een vreemdelingen ID hebt kan je je inschrijven dus probeer daar zo snel mogelijk achteraan te gaan (niet alleen voor zwngerschapsplanning maar ook als je iets anders overkomt)!

GreatSadness
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 augustus 2018, 13:38

Re: Gynaecoloog? Dringende vraag

Bericht door GreatSadness » 20 augustus 2018, 19:36

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
huisarts: 26 euro
gynaecoloog met echo (niet fertiliteit want daar heb je verwijzign voor nodig): 60 euro
bloedonderzoek: ook iets van 26 euro dacht ik, maar ik krijg daar dan nog geld van terug en misschien moet je meer betalen als je niet bij een mutualiteit zit. Zodra je een vreemdelingen ID hebt kan je je inschrijven dus probeer daar zo snel mogelijk achteraan te gaan (niet alleen voor zwngerschapsplanning maar ook als je iets anders overkomt)!
Ja idd. Bedankt voor je reactie :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten