Overstap naar Jette

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Overstap naar Jette

Bericht door SarahM » 16 oktober 2018, 17:14

Hoi,

Ik heb PCOS en ben momenteel in behandeling in het AZ Groeninge in Kortrijk (ovulatie-inductie met Menopur, nadat ik niet reageerde op Clomid). Later deze week weet ik of onze derde poging gelukt is. Mocht dat niet het geval zijn, dan staat er ons alleszins nog een vierde poging te wachten, zei de gynaecoloog. Maar wat daarna komt, dat is allemaal nog vaag...

Ik speel daarom met het idee om alvast een intake te plannen in het CRG in Jette. Zij zouden tot de top van Europa behoren, dus misschien zijn onze slaagkansen daar beter. En misschien kom ik in aanmerking voor IVM. Ik heb het gevoel dat ze in Kortrijk niet het onderste uit de kan halen. Ze hebben nog maar één keer mijn bloed getrokken, helemaal bij het begin, en mijn vriend is getest geweest, maar that's it. Terwijl ik hier lees dat er nog heel wat bijkomende onderzoeken zijn die ze kunnen doen. Mijn grootste zorg is dat ik meer dan één kindje wil, en dat mijn terugbetaalde pogingen er snel doorgejaagd zullen worden als ik nu niet 100% efficiënt behandeld word.

Mijn vraag is vooral gericht naar mensen die in Jette in behandeling zijn/waren. Hoe doen jullie dat praktisch als je ver van Brussel woont? Hoe vaak moet je tot daar rijden, en op welk moment van de dag doen jullie dat zonder dat je werk in het gedrang komt? Wordt je dan dichter bij huis opgevolgd in een lokaal ziekenhuis, bij een gynaecoloog met privé-praktijk of bij een huisarts?
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: Overstap naar Jette

Bericht door KlavertjVier » 16 oktober 2018, 17:42

Dag Sarah,

Ikzelf heb ook PCOS en ben van juni in behandeling in Jette nadat ik niet reageerde op Clomid voorgeschreven door mijn gyn.

Ik ben ook naar Jette gedaan omdat zij inderdaad tot de beste behoren qua fertiliteit. Enigste nadeel vind ik, is dat het contact soms wat onpersoonlijk is, en je soms het gevoel hebt dat je een nummer bent. Maar heb wel het gevoel dat het in Jette zal lukken.

Je krijgt eerst een intake gesprek met de professor waarna ene counselor wordt aangesteld die alles met jullie overloopt.

Ikzelf ben met IVM gestart , pick up gehad in juli, 3 embryo's ingevroren waarvan al 2 teruggeplaatst zijn, telkens negatief. Nu donderdag opnieuw terugplaats van mijn laatste embryo.

In het begin zal je naar veel naar Jette moeten rijden voor de intake, gesprek met counselor, pick up, echo's en terugplaatsing. Daarna kan je de bloedafnames en echo's bij een ziekenhuis in de buurt doen en hoef je enkel naar Jette voor de terugplaatsingen.

Alvast veel succes!!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Overstap naar Jette

Bericht door mich75 » 16 oktober 2018, 17:43

Als je een dokter/ziekenhuis hebt waar je terecht kan voor bloedname en echo en ze de uitslagen op tijd doorsturen naar Jette moet je in principe enkel voor PU en TP naar Jette.
In het begin moet je misschien enkele keren gaan, consult, testen, counseling, met wat geluk kunnen ze meerdere afspraken op 1 dag regelen. Je medicatie moet je ook daar ophalen, maar dit kan meestal in combinatie met een consult en als je die periode geen consult hebt (als je meerdere pogingen nodig hebt) moet je er een keertje naartoe rijden.

Als je met IVM zou starten dan weet ik niet of je meer moet gaan, maar dit kan je misschien vragen bij het topic 'IVM', de dames daar zullen je wel een antwoord kunnen geven.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: Overstap naar Jette

Bericht door fertilitientje » 16 oktober 2018, 18:48

Als je het gevoel hebt dat ze niet alles uit de kast halen, waarom dan daar nog een 4e poging daar doen?
Daar zou ik eerst eens over nadenken en niet zomaar je 4e poging doen in afwachting tot ... Want een beurt is zeer kostelijk, ik bedoel, verspil ze niet zomaar. Liever enkele weken/maanden wachten en voor verandering kiezen dan nog een beurt verkwisten, niet?
Ik heb veel te lang gewacht om de overstap te maken en daar heb ik nu heel veel spijt van.
Ik ben naar Jette geweest na 5 jaar Leuven en het 3e embryo was gelukt (helaas miskraam). Het 4e embryo ligt nu in mijn armen :)
Zelf heb ik ook pcos en IVM en je moet iets meer gaan dan enkel pick-up want dit is een snel schema en je moet 5 dagen inspuitingen toedienen en dan is de pick-up er al. Ze volgen je heel nauw op. Dus je moet wel 3 tot 4x gaan op een week tijd maar voor TP kun je je laten opvolgen door je lokaal ziekenhuis en enkel voor TP naar Jette.
Succes en goed nadenken!
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Overstap naar Jette

Bericht door Eve1987 » 16 oktober 2018, 19:58

Ikzelf ga ook naar Jette en woon regio Ieper, dus is ook een hele afstand! Gelukkig moet je niet vaak naar Jette! In het begin was dit voor een kennismakingsgesprek, gesprek met counselor en daarna voor pick-up en tp! Alle echo's en bloedafnames gebeuren in ons perifeer ziekenhuis in Ieper! De resultaten worden dan per fax doorgestuurd naar Jette, dit telkens tegen 14u! Dan moeten ze in Jette het resultaat hebben om te kunnen beoordelen!

Laat de afstand je niet tegenhouden om naar Jette te gaan! Wij zijn begonnen in een perifeer ziekenhuis, maar vlug naar Jette gegaan! Ondertussen ligt onze kleine meid hier in mijn armen te slapen en is ze reeds 5 maand oud! Vandaag terug naar Jette gegaan voor een terugplaatsing voor ons 2de kindje!!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Overstap naar Jette

Bericht door SarahM » 17 oktober 2018, 8:23

Heel erg bedankt voor alle uitgebreide reacties dames! Het bevestigt mijn vermoeden dat ik maar beter op tijd de overstap maak. Ik wacht nog even het definitieve resultaat af van deze poging (vanmorgen negatief getest maar NOD is pas zondag), maar ik ben van plan om begin volgende week een afspraak te maken voor een intakegesprek. Ik las ergens anders op het forum dat de wachttijd daarvoor twee maanden zou zijn, dus ondertussen zou ik dan mijn 4de poging OI met Menopur in Kortrijk afwerken.

Ik zie wel op tegen de praktische regeling, want wij hebben maar één auto die mijn vriend gebruikt om mee naar het werk te gaan (ik pendel met de fiets). Hij heeft ook vaste verlofdagen, dus zomaar een dag verlof nemen om naar Brussel te gaan zal ook niet simpel zijn. Maar goed, die praktische rompslomp zal het helemaal waard zijn als we daardoor een baby'tje in onze armen kunnen sluiten.

@KlavertjVier: ik duim voor je laatste embryo dat het een plakkertje mag zijn!!
@fertilientje: zalig dat het bij jou gelukt is, geniet van je baby'tje! :)
@Eve1987: veel goeie moed voor het brusje!
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

Meisje91
Berichten: 17
Lid geworden op: 9 juli 2020, 1:10

Re: Overstap naar Jette

Bericht door Meisje91 » 10 augustus 2020, 16:48

Hoi iedereen

Ik heb zonet de zesde poging clomid ondernomen. Zonder succes. Ik ben eindelijk clomid resistent verklaard en mag beginnen met hormoonspuiten.
De gynaecoloog heeft me doorverwezen naar De. Vossen in Sint-Niklaas voor de fertiliteitsbehandeling.
Daar heb ik begin oktober een afspraak. Vroeger kon niet.

Raden jullie me aan om toch ook Jette al te contacteren of wacht ik af?
Febr. 2020: Diagnose PCOS - Clomid 6X
Dec. 2020: IUI 1: Positief (menopur/pregnyl/utrogestan)
Aug. 2021: Zoontje
Jan. 2023: kinderwens 2de kindje
Dec. 2023: IUI 2: Neg (menopur/ovitrelle/utrogestan)
Jan. 2024: IUI 3: Neg
Febr. 2024: IUI 4: Neg

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Overstap naar Jette

Bericht door mich75 » 10 augustus 2020, 20:50

Dag Meisje 91,

Na 2-3 pogingen weten ze normaal al dat je niet op clomid reageert.
Ik denk dat je nog met ovulatie inductie bezig bent? Het kan zijn dat spuitjes wel effect hebben, maar het kan zijn dat er meer aan de hand is.

Je kan naar Jette gaan, dit is vooral interessant eens je met ivf begint, voor minder ingrijpende behandelingen kan je ook elders terecht.

Over het algemeen is een fertiliteitscentrum beter dan een gyn, tenzij die echt verbonden is met een centrum.

Hier op het forum kan je veel info vinden en zo kan je vrij vlug weten of je behandeling goed verloopt of dat je beter overstapt naar ergens anders.

Meisje91
Berichten: 17
Lid geworden op: 9 juli 2020, 1:10

Re: Overstap naar Jette

Bericht door Meisje91 » 11 augustus 2020, 11:11

Bedankt voor jou reactie mich75.

Mijn situatie is als volgt: in januari gestopt met de pil, maar de menstruatie bleef uit. Twee maand moeten wachten van de gynaecoloog om eerst na te gaan of het niet lag aan de pilstop.
Daarna clomid genomen: 1 pil --> geen reactie, 2 pillen --> 2 kleine follikels, teruggeschroefd naar 1,5 pil --> geen reactie, 2 pillen --> 1 mooie grote follikel, 2 pillen --> geen reactie, 3 pillen --> geen reactie.

Nu 8 maand later doorverwezen voor opstart fertiliteitsbehandeling. Begin oktober is mijn intakegesprek.

Alvast bedankt voor jouw reactie. Eens de hormoonspuiten ook niet zouden aanslaan, neem ik dan de stap naar Jette
Febr. 2020: Diagnose PCOS - Clomid 6X
Dec. 2020: IUI 1: Positief (menopur/pregnyl/utrogestan)
Aug. 2021: Zoontje
Jan. 2023: kinderwens 2de kindje
Dec. 2023: IUI 2: Neg (menopur/ovitrelle/utrogestan)
Jan. 2024: IUI 3: Neg
Febr. 2024: IUI 4: Neg

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: Overstap naar Jette

Bericht door Noesh » 14 oktober 2020, 8:10

Hey Meisje91,

Bij mij ging het in het begin ook zo.
Toen ik op 200mg geen reactie meer kreeg mocht ik zelf kiezen welk fertiliteitscentrum ik wilde gaan.

Mijn vroegere huisarts zei altijd dat Jette tot de beste behoorde en dat hij aanraadde om daar te gaan.

Ik heb dat ook gedaan en er werd besloten om IVM te doen. De eerste keer was ik bij de 2e poging zwanger. Jammer genoeg zijn zij te vroeg geboren en overleden.

Daarna herstart en bij de 4e poging zwanger.

Nu bezig met medicatie voor nog een 4e kindje :-). Vrijdag onze eerste TP!

Ik ben heel blij dat ik Jette gekozen heb. Het is niet persoonlijk maar iedereen die ik daar al gezien heb, in de afgelopen 3 jaar, was altijd vriendelijk & behulpzaam. Waar het kan ze zullen altijd klaar staan en ze passen snel medicatie aan als het nodig is. Dat zijn toch mijn ervaringen :-).

Ik hoop in ieder geval dat je wens snel mag uitkomen!
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten