Inofolic

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
LoM
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 april 2019, 22:51

Inofolic

Bericht door LoM » 10 april 2019, 22:55

Hey allemaal,
Wij proberen al een hele tijd voor een tweede kindje, en net als bij de eerste gaat het heel moeizaam. Mijn gynaecoloog vermoedt dat ik PCOS heb, dus gaan we starten met een behandeling. Voor deze maand heb ik alvast Inofolic gekregen, dit zou de cyclus wat moeten ‘normaliseren’. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is jullie cyclus hierdoor veranderd? Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Inofolic

Bericht door Emma89 » 17 juli 2019, 10:05

Hoi.

Mij werd ook inofolic aangeraden, elke ochtend een poedertje in water oplossen. Dit zou zijn om de eicel ‘sneller’ te laten rijpen. Ik heb ‘lange’ cyclussen van 33 dagen ongeveer.
Echter, het hielp niet echt... ik neem het nog steeds omdat het ook foliumzuur bevat maar het is echt geen wondermiddel. Enkel ter ondersteuning vermoed ik... wat bij mij wel hielp, is clomid. Eerste ronde met clomid, een eisprong op 15e dag van de cyclus waar die vroeger maar op de 20e dag was. (En ook onmiddellijk 2 eitjes, joepie!)

Ik ben benieuwd naar je verhaal!

Bij mij is ook alles begonnen met inofolic en vitamine E. Omdat er voorlopig geen reden is om aan te nemen dat het niet zou lukken. Ondertussen zijn we een dik jaar verder, 13 pogingen verder en voorlopig geen idee of die 13e poging met 2 eitjes een succes wordt. Nog een paar dagen wachten...
Ik word opgevolgd door de gynaecologe en ging ook eens bij een arts om de eileiders te onderzoeken. Bleek allemaal in orde, juist een kleine knik of prop in de rechter maar werd daar ‘doorgeblazen’ dus is oké. We gaan wel deze week bellen naar UZ Jette want het duurt me allemaal te lang.
Mijn schoonzus was na 4 maanden zwanger. Het wordt er alleen maar lastiger door...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

N1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 augustus 2019, 12:58

Re: Inofolic

Bericht door N1234 » 9 augustus 2019, 13:02

Hoi

ik ben zelf ook in mei dit jaar gestart met Inofolic gezien ik "PCO-like ovaries" heb...
Dit zou inderdaad de cyclus normaliseren en zorgen voor de rijping van de eicel.
Mijn probleem is namelijk dat ik soms wel en soms geen eisprong aanmaak...
Ik neem nu 2,5 - 3 maanden Inofolic en had 2 maanden juni-juli wel een eisprong en deze maand weer niets... :?
Ik heb een vervolgafspraak bij de gynae gemaakt gezien het dan toch niet echt bevorderlijk werkt...
Hopelijk kunnen ze me daar verder helpen, want het is frustrerend als je lichaam niet "werkt".

Benieuwd of het bij jou wel zijn "vruchten" afwerpt :) !


Pilstop november 2018
Inofolic mei 2019

Eefje9
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 december 2018, 16:19

Re: Inofolic

Bericht door Eefje9 » 14 augustus 2019, 10:33

Hallo,

Ik neem inofolic sinds november 2018.
Mijn cyclus is wel genormaliseerd, maar ik denk dat dat eerder door mijn operatie (januari 2019) komt dan door de inofolic.
Inofolic is alleszins wel goed om de bloedsuikerspiegel in balans te houden. Het zou ook over het algemeen veel beter/gezonder zijn dan folavit.
01/2018: start
11/2018: vaststelling PCOS
01/2019: laparoscopie (verwijderen endometriose, ovariële drilling)
03-09/2019: 4 x IUI (negatief)
11/2019: IVF 1

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten