Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door Ekita » 20 april 2019, 15:49

Hey iedereen!

Even terug van weggeweest. Ondertussen een aantal behandelingen ondergaan in Jette, allemaal negatief en algemeen zeer slechte ervaringen met dit ziekenhuis. Ze zouden best de lessen 'omgang met de patiënt', ethiek en communicatie nog eens goed lezen.
Daarom willen we overstappen naar ergens anders. We hoorden via een paar lotgenoten goeie dingen van Dr. Platteau.
Op het forum vind ik bijna alleen ervaringen met hem met eiceldonatie. Zijn er ook mensen die zonder eiceldonatie door hem behandeld werden of worden en zoja, hoe was/is jullie ervaring met hem?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 20 april 2019, 23:03

Ekita schreef:
20 april 2019, 15:49
Hey iedereen!

Even terug van weggeweest. Ondertussen een aantal behandelingen ondergaan in Jette, allemaal negatief en algemeen zeer slechte ervaringen met dit ziekenhuis. Ze zouden best de lessen 'omgang met de patiënt', ethiek en communicatie nog eens goed lezen.
Daarom willen we overstappen naar ergens anders. We hoorden via een paar lotgenoten goeie dingen van Dr. Platteau.
Op het forum vind ik bijna alleen ervaringen met hem met eiceldonatie. Zijn er ook mensen die zonder eiceldonatie door hem behandeld werden of worden en zoja, hoe was/is jullie ervaring met hem?
Bij welke dokter was je in behandeling? Ik heb namelijk al gedacht aan een overstap naar Jette indien het voor de zomer niet zou lukken.

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door mich75 » 20 april 2019, 23:17

Ik zit al enkele jaren op het forum en de dames dat ik weet die bij dr P in behandeling waren zonder ECD waren (toekomstige) BAM's. Vooral omdat zij in een centrum dikwijls geweigerd worden wegens 'te jong' en dat werd dan omzeild.
Dr P werkt met het labo van Jette, dus die kwaliteit heb je wel.

Ik ben ook in Jette in behandeling geweest en heb daar niet echt problemen ondervonden zoals jij zegt. Het enige nadeel vond ik dat volgens mij de tp niet altijd even goed werd uitgevoerd, ik heb dit wel aangekaart maar dit zou geen invloed hebben.
Ook heb ik gemerkt dat het er de laatste jaren drukker en drukker wordt en dat ze sommige procedures aanpassen waardoor je veel meer tijd kwijt bent.

Het is zo dat als je via een dr gaat ipv een crg dat er andere regeltjes zijn en dat het meestal wat persoonlijker is.

Maar als ik jou onderschrift lees vraag ik mij af of er nog veel opties zijn buiten ECD.

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door Ekita » 21 april 2019, 0:26

Ik heb quasi altijd goeie eicellen, en we maken mooie embryo's, maar probleem zit bij de innesteling. Ik heb schildklierproblemen. De endocrinoloog van Jette heeft dit al aangekaart, maar mijn arts (in Jette!) wou er niets van weten want dat is nog niet zwart op wit bewezen dat dat een oorzaak kan zijn. Artikels zeggen iets anders maar soit.

Wij stelden ons ook vaak vragen bij de timing van terugplaatsing. Het moment van de IUI was volgens mijn eigen gyn bij wie ik die periode toevallig moest zijn voor jaarlijkse controle, volledig fout. We hebben soms het gevoel dat ze maar iets proberen. Verder reageer ik op bepaalde hormonen zeer goed, andere minder, maar toch wilden ze geen 'persoonlijkere' aanpak met medicatie die me goed lag.
Communicatie was een ramp. De druppel was dat ze vergeten te bellen waren om te zeggen dat één van onze embryo's de dooi niet goed was doorgekomen. Wij hebben de dag waarop het normaal terugplaatsing was, in de namiddag zelf moeten bellen om te vragen waarom we nog niet gebeld waren voor een afspraak. 'oeps!'

Waarom zou ik eicellen van iemand anders nodig hebben als die van mij goed zijn? Dat voorstel is ook nooit gedaan gezien daar het probleem niet zit. Wel donorsperma omdat het met sommige embryo's minder goed ging vanaf dag 4, en dat zou aan het sperma liggen blijkbaar, minder aan de eicel.
Laatst gewijzigd door Ekita op 21 april 2019, 0:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door Ekita » 21 april 2019, 0:32

irisbloem schreef:
20 april 2019, 23:03
Bij welke dokter was je in behandeling? Ik heb namelijk al gedacht aan een overstap naar Jette indien het voor de zomer niet zou lukken.
Eerst bij Prof. De Vos, vonden wij geen aanrader, wist eigenlijk niet wie wij waren telkens we op consultatie kwamen. Hij moest ons dossier dan altijd terug inlezen en daarna duwde hij ons na 5 min weer buiten.

Dan naar Dr. Schutyser gegaan. Super lieve en menselijke arts, doet echt haar best en neemt tijd om je vanalles uit te leggen. Misschien is ze soms wat koppig maar luistert uiteindelijk wel naar je vragen en bedenkingen. Maar ze heeft helaas niet veel gewicht in de schaal lijkt het want haar beslissingen of richtlijnen werden meermaals overruled door embryoloog of arts van wacht waardoor het voor ons toen ook mis ging. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen het geval is.

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door mich75 » 21 april 2019, 12:02

@Ekita, blijkbaar lopen er bij jou inderdaad wel een hoop dingen mis en wordt er niet echt geluisterd :(

Als ik het goed begrijp en jij nooit "gewone" ICSI gedaan, maar enkel de "light", misschien door de lage AMH?

Ik had ook een lage AMH, en blijkbaar heel goede eicellen, wel met donorsperma moeten werken want wij hadden nooit bevruchting. Daarna 2x 100% bevruchting en de laatste keer 5 op 7 waar van 4 goede embryo's.

Uit de 11 embryo's die zijn teruggeplaatst hebben we 1 dochter. Na de terugbetaalde pogingen overgeschakeld op ECD, ondertussen 43 en eicelkwaliteit zou nu een stuk slechter zijn geworden waardoor ik de laatste keer een biochemische zwangerschap had.
Het probleem is dat ze nog lang niet alles weten en een dag5 embryo is zeker geen garantie op een zwangerschap. Er zijn genoeg verhalen te vinden van goede embryo's en na veel (20) tp's nog steeds geen zwangerschap, overschakeling op donorzaad en van de eerste keer zwanger, terwijl er niets aan de hand lijkt.

Ik had zogezegd goede eicellen, ik zeg zogezegd, want ik had wel 100% bevruchting (uitzonderlijk voor mijn leeftijd) en geen enkele die afviel, maar van die 7 is er maar eentje blijven plakken, als ze echt zo goed waren dan was onze kinderwens al vervuld geweest met mijn eigen eicellen.

Ik had met dezelfde medicatie heel wisselende resultaten, van 0 eicellen tot 10.

Je kan altijd een afspraak maken met dr P, dan weet je gelijk of hij wel luistert en bereid is iets te doen met jou vragen/bedenkingen/vaststellingen.

Hebben jullie al met donorsperma gewerkt of hebben ze dit enkel voorgesteld.

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door Ekita » 21 april 2019, 17:24

@mich75, enkel eens terloops voorgesteld.
Maar wij hebben van de 9 opgepickte eicellen 7 goede bevruchtingen gehad. 1 eicel probeerden ze te bevruchten maar die was eigenlijk nog onrijp (bye bye poging), een andere was nog onrijp omdat de pickup iets te vroeg was en die hebben ze niet proberen bevruchten. Dus uiteindelijk 7/8 pogingen om eicel te bevruchten waren goed. Bij 1 is het aan het begin van dag 3 mis gegaan. 1 is dus slecht uit de dooi gekomen. En van de 5 teruggeplaatste waren er 3 kwaliteit 1 (waarvan 1 dag 5), 2 van kwaliteit 2 (telkens dag 3) en 1 kwaliteit 3 maar dat was eentje waarvan ze initieel niet eens dachten dat de eicel rijp was omdat de follikel nog klein was bij pickup.

We weten niet waarom het aan de zaadcellen zou liggen? We vinden het ook wat 'duur' om eens een poging te doen met donorsperma terwijl we nog niet eens weten of dat verschil zou maken... Ondanks de verhalen die je vertelt. Ik ben 11 jaar geleden van mijn ex zwanger geworden, maar vroege miskraam 7de week. Dus ja... ik denk dat het dan echt aan innesteling ligt. Zeker gezien de endocrinoloog ervan overtuigd is dat het aan mijn schildklier ligt waardoor de innesteling steeds misloopt.

Nee, ze hebben nog nooit een volwaardige ICSI geprobeerd omwille van mijn lage amh, terwijl ik wel reageer op een heel klein beetje zwaardere medicatie. Toen had ik 4 follikels met 3 bruikbare eicellen, maar mijn kwaliteit was beter met minder stimulatie, zoals bij de meeste vrouwen.

Jij hebt ook wel wat waters doorzwommen precies... Hoe wisten ze bij jou dat je goede eicellen had? Mijn arts zegt altijd dat je dat niet kan zien behalve als de embryo's goed zijn, zeker al tot dag 3. Enkel op het zicht is dat moeilijk te beoordelen blijkbaar.

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door mich75 » 21 april 2019, 22:35

Ik ging eerst naar een ander centrum daar stelde ze na de eerste poging ECD voor en waren mijn eicellen slecht.

Na 3 pogingen overgestapt naar Jette en na 1 poging hadden zij het vermoeden dat het aan het zaad lag, 10 eicellen, 6 rijp, 0 bevrucht.

Bij mijn eerste poging met donorsperma had ik 4 eicellen, alle 4 bevrucht en alle 4 ingevroren. Dag 6 kreeg ik telefoon en de dr zei toen zelf dat dit heel uitzonderlijk is en zeker op mijn leeftijd, toen 40, 2 x 2 teruggeplaatst maar negatief.

Volgende poging 3 eicellen, 3 bevrucht, 2 teruggeplaatst op dag 3 en een dochter.

De cryo was negatief en de volgende poging 2 verse negatief en 2 cryo's biochemische zwangerschap.

Ik veronderstel dus door de goede bevruchtingsgraad en dat er eigenlijk maar eentje gesneuveld is bij de laatste poging dat ze zeiden dat mijn eicellen goed waren.

Ik had nog verder kunnen doen met eigen eicellen, maar de kansen waren zo laag geworden dat we beslist hebben 1 poging te doen met ECD en uiteraard donorzaad.
Donorzaad was bij ons 200€ extra en is denk ik bijna elke keer terugbetaald door de hospitalisatieverzekering. Als je natuurlijk de mini icsi doet en het maar voor 1 eicel is dan is het vrij duur.

Ik heb 1 tp gehad van 2 cryo's en ze zijn allebei blijven plakken en dan denk ik dat het verschil toch echt wel bij de eicellen ligt.
Ook denk ik dat wij een heel goede zaaddonor hebben en dat ik daardoor zo een hoge bevruchtingsgraad had. Ook bij ECD, 17 eicellen, 13 rijp, 11 embryo's.


Wat betreft die schildklierproblemen, dat heb ik al wel meer gelezen, maar de innesteling is geen probleem, wel het zwanger blijven en dus wel belangrijk dat ze de waarden normaliseren.

De innesteling gebeurt in week 3 normaal gezien, maar het loopt dus daarna mis, net zoals je zegt bij jou op 7w.

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door Ekita » 22 april 2019, 17:49

Dat was maar 1 keer hoor die 7de week. Blijkbaar is de innesteling voltooid week 8-10. Dat is wat de artsen mij altijd zeiden.
Andere keer ging het mis in begin week 5, dus ook nog innesteling. Nog andere keren wel iets van HCG maar zeer weinig dus daar is het al snel misgegaan.

Ik heb een auto-immuunziekte waardoor mijn lichaam mijn schildklier aanvalt. Theorie van de endocrinoloog (en zijn collega's) is dat de hersenen dit weten en daarom aan het endometrium het signaal geven om de 'indringer' af te stoten. Hij zei dat ik een zeer kleine kans heb om zwanger te worden en te blijven. Maar hij denkt ook dat we natuurlijk zwanger waren geworden op 2-3 jaar tijd, hadden we niet zoveel tijd verloren in Jette, wat we eigenlijk wel gedaan hebben door allerlei nutteloze onderzoeken die heel veel complicaties en stress met zich hebben meegebracht (bv. bij een laparoscopie hebben ze iets geraakt waardoor ik zes maanden 'out' was door de pijn). Jah... Die tijd krijgen we niet meer terug...

Ik ben super regelmatig, heb altijd mooi mijn eisprong, heb textbook menstruatie. En als ik jouw theorie volg, heb ik toch ook geen slechte kwaliteit eicellen. Ik had nooit gedacht dat het niet zou lukken, dat het moeilijk kon zijn, dat wel... Mijn moeder heeft ook schildklierproblemen en heel lang moeten proberen voor mijn zus. Daarna veel miskramen. En 5,5 jaar later, op 37 jaar, toen mijn ouders de wens van een 2e kind al even hadden opgeborgen, was ze plots zwanger van mij. Wie snapt dat nog...
Mijn schoonzus wordt onmiddellijk zwanger maar haar 2 kindjes hebben (toch wel serieuze) genetische afwijkingen. Die blijven dan wel plakken...
De natuur is onlogisch :?

Ben jij dan nu zwanger van een tweeling als ik het goed begrijp? Of al bevallen?

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door mich75 » 23 april 2019, 9:05

De natuur is inderdaad soms onlogisch en moeilijk te vatten.

Ik ben momenteel 29w zwanger van een tweeling dankzij dubbele donatie. De tp is ook in Jette gebeurd en nu kreeg ik te horen dat het embryo's van zeer goede kwaliteit waren, anders spraken ze niet van kwaliteit, 1 keer wel gevraagd en toen waren ze "goed genoeg om tp te doen", daarna maar niet meer gevraagd :cry:

Jouw en mijn theorie over innesteling lopen een beetje uit elkaar, maar op zich maakt het niet uit.

Volgens mij is innesteling, het innestelen van het embryo in het bms en vanaf dan is er hcg te meten. En daarna loopt het dus blijkbaarmis. De meeste mk gebeuren de eerste 8 weken en pas vanaf 12w daalt het risico enorm.

Maar dat maakt dus niet uit, volgens mij (door te lezen geleerd) moeten dames met schildklierproblemen en/of auto-immuunziekten gewoon beter opgevolgd worden en zeker in het begin of nog voor de zwangerschap.

Bij mij ook altijd textbook ms, totdat ik met de behandelingen ben begonnen, door het gebruik van de hormonen geraakte mijn cyclus toch wat ontregeld, enkele dagen korter/langer. Na mijn zwangerschap 9 maanden bv gegeven en gestopt voor een brusje, maar toen was alles nog niet hoe het was en dan weer bijna een jaar aan de hormonen.

Nu niet dat ik echt onregelmatig ben maar ik kon er bij manier van spreken mijn klok mee gelijk zetten.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: Ervaringen Dr. Platteau - niet eiceldonatie

Bericht door Ekita » 23 april 2019, 11:32

Proficiat!! Zo blij voor jou :D

Bij ons zeiden ze 3 keer: zeer goede kwaliteit embryo. Met die van kwaliteit 2 en 3 zeiden ze: goed, maar geen topembryo.
Ze zeiden ook altijd hoeveel cellen. Die 3 waren dus op dag 3 mooi 8 cellen en die ene dag 5 een mooie blasto De kwaliteit 2 7-cellig en kwaliteit 3 ook maar met fragmentatie (was die nauwelijks rijpe).

Ja, ik snap wat je wil zeggen ivm innesteling. Blijkbaar zou mk vóór 8 weken te maken hebben met slechte innesteling, dus vandaar waarschijnlijk

Ik werd en word totaal niet opgevolgd in Jette ivm mijn schildklier. Zoals ik zei: ze 'geloven niet dat dat een probleem is'. Mja... Mijn huisarts, de endocrinoloog en wij hebben zo onze bedenkingen. Maar ja, wat kan je doen? Nog eens telkens bloed extra laten nemen? De tweede helft van mijn cyclus is ook nooit opgevolgd. Soms moest ik zelfs geen bloed laten nemen wanneer ik mijn ms kreeg. Ik stelde me lang weinig vragen. Tot het wat veel begint te worden dat misgaat en waar je buikgevoel iets heeft van 'hm...'.

Soit... We krabbelen weer overeind en zien wel waar we uitkomen.

Veel succes en moed nog met je zwangerschap! En bedankt voor je berichtjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten