Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Evita13
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2019, 11:25

Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Bericht door Evita13 » 21 mei 2019, 11:48

Hey hey,

Ik zit in mijn eerste ronde met Clomid 50gr en Pregnyl 5000. Ik heb vorige week maandagochtend de Pregnyl gekregen, dus denk dinsdag mijn eisprong te hebben gehad. We hebben natuurlijk mooi geklust zoals de gyn het ons aanraadde.
Ondertussen zijn we 8 dagen na de Pregnyl, en ik denk 7 dagen na mijn eisprong.

Wanneer ik naar het toilet ga, heb ik bij het afkuisen een beetje bruinerig slijm aan mijn papiertje hangen. Vanmorgen was het zelfs heel licht rozig (wat verser precies). Ik heb ook het gevoel in m’n onderbuik alsof ik mijn maandstonden moet gaan krijgen.

Omdat ik nog maar 8 dagen na de Pregnyl zit, lijkt me dat eigenlijk te vroeg voor mijn maandstonden.
Ik weet dat Pregnyl je lichaam voor de gek kan houden en je wel zwangerschapssymptomen kan ervaren. Zou dit bruinig slijm ook een vals symptoom zijn? Of zou het toch effectief een innesteling kunnen zijn?


I know, er zit weinig anders op dan nog enkele dagen afwachten, maar vond het toch raar.
Wanneer mijn maandstonden beginnen heb ik de dag – of zelfs 2 dagen – voordien ook soms van dag bruinig slijm. Maar nu lijkt het me zo vroeg. Het is natuurlijk mijn eerste ronde met Pregnyl. Dus ik weet niet hoe m’n lichaam hierop reageert.

Iemand die zich in dit verhaal herkent?

Evita13
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2019, 11:25

Re: Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Bericht door Evita13 » 28 mei 2019, 15:08

Ik kreeg zelf geen antwoord via deze weg, maar wil toch even aanvullen. Wie weet zoekt er later nog iemand naar info in verband met mijn vraag.

Blijkbaar is bruinverlies een veel voorkomend symptoom bij gebruik van Clomid. Clomid kan ervoor zorgen dat je progesteronwaarde daalt. Als je een progesterontekort hebt zal je baarmoederslijmvlies sneller afnemen. Dat resulteert dan in wat bruinverlies. Minder dik baarmoederslijmvlies is niet zo ideaal voor een eventuele innesteling ook natuurlijk.

Zeker even bespreken met je fertiliteitsarts. Er bestaan gelukkig oplossingen voor :)

Ik heb trouwens ondertussen mijn maandstonden.

Evita13
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2019, 11:25

Re: Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Bericht door Evita13 » 29 mei 2019, 15:28

Oké, ben echt precies tegen mezelf aan het praten, maar again: misschien zijn er later nog vrouwen die hier ook vragen over hebben.

Gisteren zei ik dat ik mijn maandstonden had omdat ik 's morgens rood bloed aan mijn papiertje had bij het afvegen. Daarna bruin bloed aan mijn tampon, maar niet zoveel. Aan tampon nr. 2 van de dag ook wat bruin bloed maar nog minder. Dan maar inlegkruisje ingedaan en daar is niets meer in gelekt. Ook niets meer aan papiertje.
Deze voormiddag: terug wat bruinig bloedverlies, maar weer niet veel.

Omdat ik op dag 3 weer met Clomid moet beginnen, maar niet goed weet of ik dit bruinverlies moet meetellen wilde ik naar de fertiliteit bellen waar ik in behandeling ben. Maar omdat ze daar toch zouden vragen of ik al een zwangerschapstest gedaan had, ben ik er deze middag eentje gaan kopen en heb hem stiekem op toilet van mijn werk gedaan... Wat geeft die aan? Positief! Een duidelijke dikke streep.

Vanavond naar de huisarts voor bloedtest. Wie weet dus toch nog prijs, he. Ik hoop het echt, hoor. Stel je voor: van de eerste ronde clomid + pregnyl. Fingers crossed!

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Bericht door mich75 » 29 mei 2019, 16:55

Geen ervaring met Clomid, maar het volgens mij is het bij jou gelukt.

Proficiat!!!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Evita13
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2019, 11:25

Re: Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Bericht door Evita13 » 31 mei 2019, 9:36

Tnx! Het lijkt er inderdaad op.
Gisteren bevestiging gekregen van de huisdokter dat mijn HCG-waarde al boven de 200 was. Maandag opnieuw bloed laten prikken om te zien of het goed stijgt :D

DeboraZonderH
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 april 2019, 18:00

Re: Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Bericht door DeboraZonderH » 11 juni 2019, 15:36

Evita13 schreef:
31 mei 2019, 9:36
Tnx! Het lijkt er inderdaad op.
Gisteren bevestiging gekregen van de huisdokter dat mijn HCG-waarde al boven de 200 was. Maandag opnieuw bloed laten prikken om te zien of het goed stijgt :D
Nu ben ik wel heel benieuwd naar het vervolg =D
juni 2018: Pil stop
april 2019: PCOS
Juni 2019: Eerste ronde Clomid + Pregnyl - Negatief
Juli 2019: Tweede ronde Clomid + Pregnyl

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Clomid/Pregnyl - bruinig slijm

Bericht door Emma89 » 17 juli 2019, 10:15

DeboraZonderH schreef:
11 juni 2019, 15:36
Evita13 schreef:
31 mei 2019, 9:36
Tnx! Het lijkt er inderdaad op.
Gisteren bevestiging gekregen van de huisdokter dat mijn HCG-waarde al boven de 200 was. Maandag opnieuw bloed laten prikken om te zien of het goed stijgt :D
Nu ben ik wel heel benieuwd naar het vervolg =D
Dag Debora,
Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal! Ik ben sinds mei 2018 gestopt met de pil en had onmiddellijk een ‘normale’ cyclus maar wel van 33-35d. Het is gestart met inofolic en vitamine E, maar nu ben ik de laatste cyclus gestart met clomid, een half pilletje gedurende 5d, en ook een pregnyl spuitje wat later. Er zaten 2 eitjes klaar zelfs!!! Ik neem in 2de deel van de cyclus ook utrogestan. Ik voel af en toe wat steekjes maar anders niks. Zondag moet ik normaal mijn ms krijgen maar ik hoop zo hard van niet. Ik zou ook al zo graag willen testen maar ja dan ga ik die test, positief of negatief, toch nog niet geloven omdat het zo vroeg is. :D Wat een lijdensweg is die kinderwens bij momenten!
Groetjes
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten