Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Andere behandelingen forum.
Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 9 juli 2020, 8:09

Hey meisje,

Duphaston heb ik zelf nooit moeten nemen, maar Pregnyl wel. In principe neem je clomid voor de stimulatie van follikels met eitjes. Ik had er bij mijn 1e ronde met 5 dagen een half pilletje 2 en bij mijn 2e ronde met 5 dagen een half pilletje 3 waarvan eentje waarschijnlijk wel niet rijp genoeg.
Ik heb telkens Pregnyl moeten spuiten, mijn gynaecoloog zei dat dit moest om de eitjes te laten springen. Ik heb wel al eens gehoord van iemand die Pregnyl moest zetten zonder clomid te nemen maar omgekeerd nog niet. Ik zou er dus zeker eens naar vragen.
Aangezien er bij mij niet echt een reden was om aan te nemen dat het natuurlijk niet zou lukken, bleef mijn gynaecoloog alles maar wat rekken. Uiteindelijk heb ik zelf een afspraak gemaakt in Jette en dan is alles in een stroomversnelling geraakt. Durf dus ook je eigen parcours in handen te nemen! Maar als je sinds januari bezig bent, lijkt me een aantal rondes clomid inderdaad de volgende logische stap.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Liefn » 29 augustus 2020, 9:24

Hoi allemaal, ik zit ook in hetzelfde schuitje :-)
Sinds vorig jaar juni stopte ik met de pil (toen 24 jaar jong). Na cyclussen van 63 dagen, 52 dagen, 54 dagen... deden ze een baarmoederonderzoek, onderzoek van de doorgang van de eierstokken en een spermaonderzoek bij mijn man. Alles was in orde, ik heb enkel een 'knik' aan de baarmoeder (wat gekanteld), maar dit zou enkel inseminatie bemoeilijken (als dit ooit van toepassing is). Voor de rest lijkt alles in orde.

Ik startte met clomid, 50mg, dag 3 tot dag 7. Op dag 12 had ik een eerste echo. Er is een follikel of cyste te zien van 30mm. De gynaecoloog zei na de resultaten van de bloedname dat ik aan het ovuleren ben & we kregen een schema. Pregnyl inspuiten was dus niet nodig.

Volgende cyclus moet ik op dag 3 terug, om te kijken of de cyste weg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Een onderzoek tijdens de menstruatie, wat kan ik me daarbij voorstellen?

Zijn er positieve verhalen na zo'n grote follikel op dag 12?

Volgende cyclus zal ik terug clomid innemen en moet ik nog een echo laten maken op dag 10 (omwille van de vroege ovulatie denk ik) Spannend!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Elisamaria
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 september 2020, 7:12

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Elisamaria » 13 september 2020, 7:17

Hey iedereen.

Weet iemand of je de 10 dagen duphaston moet afmaken als je al op dag 2 je maandstonden hebt gekregen?

Bedankt voor jullie info!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten