Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Andere behandelingen forum.
Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 9 augustus 2019, 12:47

Balen!!! :evil: :evil: :evil:
Ik belde vanmorgen naar de gynaecologe en die zegt me doodleuk ‘Jah, de eisprong was eigenlijk gisteren dus gisteren was de beste dag’ en we hebben niet geklust (was van dinsdag geleden) want gisteren vroeg ik het haar nog en ze zei “het hoeft helemaal niet, ze zitten er nog, zag je op de echo” grrrrr en ik belde nog naar mijn vriend dat ik het toch wilde voor mijn gemoedstoestand maar die is blijven plakken bij een kameraad en toen was ik wat geïrriteerd en het is er dus niet van gekomen...
Hij voelde zich wel schuldig want is dan deze voormiddag onmiddellijk van zijn werk naar huis gekomen. Ging wat moeizaam, maar we hebben toch geklust. Waterkans deze maand wss... En zo afgezien van die clomid pft, voor niks!
Moest toch de pregnyl spuit nog zetten vanmorgen dus dat is ook gebeurd. En de dokter zei dat ze wel een middeltje hebben als ik nog eens zo geconstipeerd geraak van die clomid. Voila, daarmee weten jullie dat ook :)
Maandstonden worden verwacht 22/8.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 10 augustus 2019, 11:11

Hallo Artemis, welkom in de club. :lol:

Bij mij is het exact hetzelfde, ben ook gestart met een ronde clomid 1/dag voor 5 dagen, was voor mij ook niet voldoende en ben dan met 2 per dag begonnen. Ondertussen 2de ronde en ik mocht meteen starten met weer 2/dag.

@Emma ik kreeg donderdag te horen dat mijn follikels echt bíjna groot genoeg waren, net nog niet. Toen ik de resultaten van mijn bloed kreeg, zeiden ze dat ik de dag erná wel de Pregnyl mocht hebben. Ondertussen kreeg ik dus gisterenavond (21u) de Pregnylinjectie. Grappig dat we ongeveer gelijk lopen! :) En wel balen idd dat je eisprong al geweest is... :|

@Artemis; ik heb net zoals jij (maar dat is wel de enige bijwerking van mij) enorme 'vapeurs' zoals ze dat zeggen; echt hittebuien! Lastig hè. Maar nu weet ik tenminste ook dat dit door de clomid kan komen, wist ik niet! Hoewel... 29 juli nam ik de laatste twee pilletjes. Zou dat nog steeds door de clomid kunnen zijn?

Wij hebben eergisteren geklust, vandaag gaan we het ook nog eventjes 'gezellig maken' en morgen ook. :oops:

Artemis
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 20:51

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Artemis » 13 augustus 2019, 18:11

@Jolien: nu de moeilijkste weken, afwachten of alle moeite nut heeft gehad. Ik duim!

Ik ben vandaag op follikelmeting geweest, maar helaas geen mooie follikel te zien :( vrijdag terug en dan hopelijk beter nieuws.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 13 augustus 2019, 19:40

@Artemis Ik duim voor je! Vandaag was CD 11 dat is nog wat vroeg als je lange cyclussen hebt. Dat wachten is wel zeer vervelend!

Die 2 wachtweken zijn echt lastig. Je hebt ook niks meer op korte termijn om naar uit te kijken zoals de follikelmeting, bloedanalyse, pregnyl, ... Tis wachten en hopen.
Ik heb maar een heel klein beetje hoop voor deze maand aangezien we er compleet naast geschoten hebben... maar toch, hoop heb je altijd!

Mijn afspraak in Jette is volgende week al, dat geeft wat nieuwe moed.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 13 augustus 2019, 21:28

Artemis schreef:
13 augustus 2019, 18:11
@Jolien: nu de moeilijkste weken, afwachten of alle moeite nut heeft gehad. Ik duim!

Ik ben vandaag op follikelmeting geweest, maar helaas geen mooie follikel te zien :( vrijdag terug en dan hopelijk beter nieuws.
Dankjewel!
Ahh wat stom dat je nog geen mooie follikel hebt... :( ik duim voor je voor vrijdag!
Emma89 schreef:
13 augustus 2019, 19:40
@Artemis Ik duim voor je! Vandaag was CD 11 dat is nog wat vroeg als je lange cyclussen hebt. Dat wachten is wel zeer vervelend!

Die 2 wachtweken zijn echt lastig. Je hebt ook niks meer op korte termijn om naar uit te kijken zoals de follikelmeting, bloedanalyse, pregnyl, ... Tis wachten en hopen.
Ik heb maar een heel klein beetje hoop voor deze maand aangezien we er compleet naast geschoten hebben... maar toch, hoop heb je altijd!

Mijn afspraak in Jette is volgende week al, dat geeft wat nieuwe moed.
Ja ik snap volledig wat je bedoelt... wat ik ondertussen probeer te doen om me bezig te houden, is een oplijsting/dagboek maken van het hele traject dat ik al heb doorgemaakt... lijkt me interessant om later, als je zwanger bent en/of na de geboorte terug te bekijken!

Die wachtweken zijn idd echt, écht lastig. Zeker als je weet dat je MINSTENS 10 dagen moet wachten aangezien Pregnyl vals-positief kan geven... :roll:

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 17 augustus 2019, 11:32

Hoe gaat het inmiddels met jullie?

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 17 augustus 2019, 12:48

We zitten in de innestelingsfase dus ik probeer vanalles te voelen :roll:
Woensdag laat ik bloed prikken. Ik verwacht ms donderdag of vrijdag. Ik laat al vroeg bloed prikken om mijn afspraak in Jette mss nog af te zeggen, maar zal er maar niet teveel op hopen zeker :(
Ik ben ook met een dagboekje begonnen, was een goede tip!

Artemis, hoe was je laatste follikelmeting? Ondertussen ook aan je wachtweken begonnen?
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 17 augustus 2019, 15:18

@Emma, ja leuk he zo'n dagboek!
Ik zit ook ergens (of bijna) in de innestelingsfase denk ik, ben nu 8 dagen na Pregnyl en 6 dpo...

Ik hoop toch stiekem een beetje met je mee... :wink:

Ook benieuwd hoe het met jou gaat, Artemis.

Artemis
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 20:51

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Artemis » 18 augustus 2019, 23:04

Afgelopen vrijdag follikelmeting gehad, maar helaas weer niets te zien :( Morgenochtend moet ik opnieuw, want volgens de assistente van vrijdag kun je tot 10 dagen na het nemen van clomid nog reactie krijgen (vrijdag was dag 9). Maar daar reken ik absoluut niet op. Ik heb ook geen witverlies ofzo wat ik wel had als ik wel een goede follikel had. Dus ik vermoed dat ze de dosis clomid zullen verhogen... :(

Ik duim voor jullie!

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 19 augustus 2019, 9:39

Artemis schreef:
18 augustus 2019, 23:04
Afgelopen vrijdag follikelmeting gehad, maar helaas weer niets te zien :( Morgenochtend moet ik opnieuw, want volgens de assistente van vrijdag kun je tot 10 dagen na het nemen van clomid nog reactie krijgen (vrijdag was dag 9). Maar daar reken ik absoluut niet op. Ik heb ook geen witverlies ofzo wat ik wel had als ik wel een goede follikel had. Dus ik vermoed dat ze de dosis clomid zullen verhogen... :(

Ik duim voor jullie!
Ik duim ook voor jou! Ik had ook telkens niet genoeg met 1 pilletje clomid per dag... ergens wringt het wel vind ik, al die extra hormonen in je lijf kan toch ook niet gezond zijn.... maar ja, wat moet, moet hé... alles om zwanger te raken. :lol:
Hier ondertussen nog steeds op het wachtbankje... de Pregnyl is inmiddels al uit m'n lichaam (heb hem 'eruit' getest met goedkope Sensitest zwangerschapstestjes (dipsticks). Dus vanaf nu is het echt wel spannend... ik probeer er niet al te veel op te hopen, dan vermijd ik teleurstelling. :roll:

Artemis
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 20:51

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Artemis » 19 augustus 2019, 16:53

Zoals gedacht allemaal kleintjes, maar geen mooie grote follikel te zien vanmorgen. Nu moet ik een week duphaston nemen om mijn menstruatie op te wekken omdat mijn baarmoederslijmvlies wel goed gegroeid was. Daarna van dag 3 tot dag 7 een ander soort pillen nemen (ze gaat het voorschrift nog opsturen) en op dag 10 weer gaan voor een echo. Ze heeft een ander soort pillen voorgeschreven omdat er daar minder bijwerkingen mee zijn. Dus dat zijn nu weer twee weken of langer wachten op een volgende follikelmeting :(

Jij hebt ook duphaston moeten nemen hé, was dat 7 dagen 1 pilletje nemen of 2 pilletjes? Volgens mij zei ze aan telefoon 1 pilletje per dag, maar ik ben het nu niet meer zeker.

Spannend afwachten nu inderdaad! Ik heb dat ook gedaan de laatste keer, testen om te zien of de pregnyl al uitgewerkt is :)

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 20 augustus 2019, 9:39

@Artemis, dat waren 2 pilletjes per dag bij mij gedurende 5 dagen. :wink:
Wat balen dat je nu 2 weken moet wachten voor de volgende follikelmeting. :(

Artemis
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 20:51

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Artemis » 21 augustus 2019, 9:35

Ik heb het nog eens gecheckt bij de gynaecoloog en het is 1 pilletje gedurende 7 dagen. Hopelijk komen mijn maandstonden er rap door dat we weer richting een nieuwe kans kunnen gaan.

Wanneer kunnen jullie testen? :)

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 23 augustus 2019, 21:27

Hey Jolien, Artemis,

Ik heb al sinds zondag bruinverlies, maar ms nog altijd niet echt doorgebroken. Ik heb me woensdag dus zelfs niet laten testen via bloedonderzoek, heb ook zelf geen test gedaan (wat die test ook zegt, ik maak mezelf altijd wel iets wijs).

Wij zijn deze week naar UZ Jette geweest voor de eerste keer. Er is nog een echografie en hysteroscopie gepland en ons bloed werd getrokken. Eind september bespreken we de resultaten. Er lijkt nog steeds niks mis te zijn met geen een van ons twee, wat positief is, maar de dokter zei dat als het na een jaar ons best doen nog niet gelukt is we hulp mogen krijgen. Ze liet ons de keuze wat de volgende stap zou zijn. Wij gaan inseminaties overslaan en wss onmiddellijk overstappen naar IVF, zal wel nog niet voor de eerstvolgende cyclussen zijn als ik het zo hoor. Eerst nog onderzoeken en bespreking resultaten. Ondertussen hoop ik wel nog clomid te kunnen nemen onder begeleiding van mijn eigen gynaecologe. Mss lukt het ons toch nog op de valreep IVF te vermijden maar we vrezen ervoor.
Het is wel erg intimiderend en emotioneel, het besef dat je echt in een medische mallemolen terecht komt. Heel onze agenda’s zijn ook overhoop gegooid voor die onderzoeken. Maar wat moet dat moet...

Hoe gaat het met jullie?
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Artemis
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 20:51

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Artemis » 25 augustus 2019, 22:10

Emma, het is zeker emotioneel, die medische mallemolen. Maar idd, wat moet dat moet :( Ik blijf duimen dat het toch nog lukt zonder IVF, je hoort dat toch nog hé dat het dan ineens toch lukt.

Ik ben in afwachting van mijn maandstonden... Vandaag het laatste pilletje duphaston genomen. Dan van dag 3 tot dag 7 femara nemen en op dag 10 een echo. Maar eerst die maandstonden dus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten