Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Andere behandelingen forum.
Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 10 oktober 2019, 10:49

Hey Artemis & Emma,

hoe gaat het ondertussen met jullie?

Ik bleek in augustus ook weer niet zwanger te zijn en in september is m'n cyclus weer helemaal stilgevallen. :( Reageerde helemaal niet meer op de clomid. Eind september weer begonnen met duphaston om cyclus te resetten en toen, op derde dag van menstruatie 3 pilletjes clomid ipv 2... Pregnyl gespoten afgelopen zaterdag. Ondertussen eisprong gehad (ik gok maandag), maar had wel twee grote follikels zitten dus er is een kleine kans (ALS het deze ronde lukt) op een tweeling... de gyn waarschuwde me nog "als jullie dit écht niet zien zitten, vrij je deze maand beter met bescherming", maar weet je, het is maar een kleine kans... en ook een tweeling zou welkom zijn. Wat komt, komt. We hebben genoeg liefde voor twee. :wink:

Ondertussen ben ik nu 3 of 4 dpo.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 10 oktober 2019, 11:05

Hey Jolien,

Ik ging er eigenlijk vanuit dat je zwanger was aangezien het hier plots stilviel :wink:

Ik had met clomid ook eens 2 eitjes en cyclus erna 3 eitjes. Mijn gynaecologe zei dat de kans nog altijd het grootst was op ‘geen’. Dus ja, je laat geen enkele kans verloren gaan.

Wij zijn gestart met IVF. Het is niet te onderschatten, elke dag spuitjes zetten, regelmatig op controle, ... Er zitten 15 follikels klaar. De pick up is nog deze week, de terugplaatsing van het embryo volgende week. Het proces zal ons hopelijk meer leren waar het misgaat bij ons.

Groetjes
Lindsay
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 19 oktober 2019, 10:06

Dag Emma

Wel goed voor je dat je toch verder kunt, ookal is het met IVF... ik duim voor je!
En nee hoor, nog niet gelukt hier... m'n menstruatie is gisteren doorgebroken helaas. :( Deze ronde voor de 5de keer met clomid (3 per dag) én er komt weer medicatie bij (joepie :roll: ): proginova, omdat ze nu gezien hebben dat m'n laatste cycli m'n baarmoederslijmvlies te dun was...

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 19 oktober 2019, 11:44

Hey Jolien,

Wij zijn snel overgeschakeld naar IVF omdat het wachten mentaal te zwaar voor me werd maar eigenlijk kan je tot 6 cyclussen clomid proberen.

Ik heb utrogestan gebruikt indertijd voor het baarmoederslijmvlies, maar dat was ter ondersteuning want zat in principe goed bij mij.

Deze week werd bij mij een embryo teruggeplaatst en nu is het wachten. We hebben er ook 2 kunnen laten invriezen.
Het is niet te onderschatten maar eigenlijk mag ik niet klagen want alles is vlot en vrij pijnloos verlopen: de spuitjes, de pick up, ... we hadden ook wel mooie resultaten: 16 eicellen, 13 bevrucht en dus 3 ontwikkelde embryo’s.
Ik had nog het meeste last van pijn in mijn bekken door de spanning en en ook door constipatie als gevolg van de hormonen. Begin dus maar al preventief veel groenten en fruit te eten als je medicatie ook verhoogd wordt ;)

Ik duim voor je! Laten we elkaar verder op de hoogte houden!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Juffertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 november 2019, 13:26

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Juffertje » 4 november 2019, 14:13

Dag Dames

Hoe gaat het ondertussen met jullie?
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jullie en zou me graag aansluiten als jullie dit goed vinden.
Ik vond het "leuk" om te lezen dat ik zeker niet de enige ben...
En soms mis ik gewoon om het eens aan iemand te kunnen vertellen en te ventileren.
Tegen mijn partner kan ik dit ook wel, maar toch, het is nog anders als vrouw.

Groetjes
Juffertje

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 4 november 2019, 14:44

Hey Juffertje,

Sluit gerust aan. Ik heb ook wel veel aan dit forum. Maar ik ben al verhuisd naar IVF (topic start september).

Wat is jouw verhaal?
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Juffertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 november 2019, 13:26

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Juffertje » 5 november 2019, 10:14

Dag Emma

Bedankt dat ik mag aansluiten!
Hierbij even kort mijn verhaal:
Ik ben vorig jaar in november gestopt met de pil. Ik wist dat mijn MS zeer onregelmatig waren voor ik met de pil van start gegaan ben. Nu ik zat er nog niet zo hard mee omdat ik dacht dat mijn lichaam wel even de tijd ging nodig hebben om volledig pilvrij te zijn. Ik heb in de eerste maanden enorm variërende cyclussen gehad. Soms enorm lang, soms enorm kort (amper 2 weken tussen soms).
Toen ik mijn maandstonden kreeg in juni, leken die niet te stoppen... Ik bleef maar bloedverlies hebben en we waren ondertussen al 3 weken verder. Op controle naar de gynaecoloog geweest maar hij wist er geen verklaring voor. Toen ik sprak van de enorm onregelmatige cyclussen liet hij mij bloed afnemen om mijn hormonen eens te testen. Toen bleek dat ik teveel mannelijk hormoon in mijn lichaam had en ik van nature zelf geen eisprong aanmaak.
De gynaecoloog stelde toen voor om te starten met Clomid (1 pilletje per dag), op dag 11 dan op controle en er was heel weinig verandering te zien. Hij stelde voor om te wachten tot mijn volgende cyclus in augustus en het dan eens te proberen met een dubbele dosis Clomid (2 pilletjes per dag), opnieuw op dag 11 op controle (weinig te zien) en op dag 17 nog eens op controle (ook weer weinig te zien).
Hij stelde toen voor om te starten met duphaston om mijn regels op te wekken en als ik dan mijn menstruatie had nog eens te starten met een nog hogere dosis Clomid (4 pillen per dag, 2x in de ochtend en 2x in de middag). Hij zei ook wel dat dit de hoogste dosis is die hij mij kan geven. Op dag 12 op controle en de eitjes waren aan het groeien maar nog net niet groot genoeg. Op dag 17 opnieuw op controle en dan waren de eitjes wel groot genoeg!
Wij zijn niet begonnen met klussen omdat ik op 10 oktober een zware operatie moest ondergaan. En de dokters hadden gezegd dat door alle medicatie en alle pijnstillers, het misschien beter was om te zorgen dat ik niet zwanger was om een miskraam te voorkomen (daar had ik ook geen zin in).
Op 18 oktober heb ik dan opnieuw mijn menstruatie gekregen, van dag 3 tot dag 7 pilletjes Clomid geslikt (4 per dag) en op dag 14 op controle. Allemaal heel raar, maar ik had een voorgevoel dat het niet echt goed ging zijn en gelijk had ik. De eitjes waren inderdaad weer allemaal super klein, dus een enorme teleurstelling!
We hebben dan opnieuw bloed laten nemen om te kijken of mijn hormonen nog in balans waren en die waren goed. Nu moet ik volgende week weer op controle om te kijken of ik al dan niet een eisprong heb gehad...

Dit is zo een beetje mijn verhaal, mentaal vind ik het zeer moeilijk en zwaar! Zeker omdat er heel wat mensen in de vriendenkring zijn die zwanger zijn, zwanger worden of net bevallen. Ik heb het er steeds moeilijker mee naarmate het bij ons minder goed lukt.

Groetjes
Juffertje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 26 november 2019, 13:39

Hallo Juffertje

Leuk (of eigenlijk misschien net niét leuk?) dat je je bij ons aansluit.
En als het een troost mag zijn; jouw verhaal is voor mij ook zeer herkenbaar.

Om een lang verhaal kort te maken: de clomid sloeg bij mij (na 5 pogingen) amper tot niet aan.
Zat ook al aan 3 pilletjes per dag. Laatste ronde met clomid hebben ze ook geconstateerd dat m'n bms ook te dun was, heb toen Progynova voorgeschreven gekregen, maar dit had weinig tot geen effect...

Deze ronde heb ik weer duphaston genomen om m'n regels op te wekken en dan zijn we met een schone lei begonnen met andere medicatie. Weg clomid. Ik ben nu begonnen met Menopur (laagste dosis). Gisteren weer voor follikelmeting geweest en wonder boven wonder (want ik hoopte er al niet te veel op na al die teleurstellingen): follikel van 20mm en baarmoederslijmvlies van 11,5mm dik! De gyn was zelf super enthousiast haha... :lol: Na m'n eisprong moet ik starten met Utrogestan (3x per dag vaginaal inbrengen) voor 14 dagen.
Heb gisterenavond nog Pregnyl gekregen en vandaag gaan we weer 'aan de slag' :) . We hebben afgelopen weekend (vrijdagavond en zondagavond) al geklust... hopelijk hebben we hiermee al een goed voorraadje aangelegd...

Wij zijn dus inmiddels weer onderweg naar de wachtweken...

Heb jij ondertussen al nieuws? Hoe sta je er inmiddels voor?

@Emma, je zit nu wel in een ander groepje, maar ben toch benieuwd hoe het nu verder met je gaat?..
@Artemis, alles goed met jou?

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 26 november 2019, 14:32

Hoi!

Ik hoop dat we allemaal snel goed nieuws te melden hebben!

Wij zijn dus in september gestart met IVF, maar het vers teruggeplaatste embryo was helaas geen blijver.

Aangezien ik enorm heb afgezien van de utrogestan (ook 3x per dag 14d lang) wilde ik de volgende terugplaatsing laten gebeuren in een natuurlijke cyclus zonder medicatie. Na de pick up heb ik een lange cyclus blijkbaar, met een eisprong op dag 23. Deze week wordt dan eindelijk een ingevroren embryo teruggeplaatst. En hopelijk is er toch 1 blijver: de ingevroren embryo of het eitje van deze maand!

We hadden 3 embryo’s die ontwikkeld zijn tot 5d. Dit is dus onze 2e. We hebben er dan nog eentje.

Jolien, ik wil je niet bang maken want iedereen reageert anders, maar je kan van die utrogestan veel bijwerkingen hebben: misselijk, duizelig, constipatie, veel plassen, ...

Groetjes
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 28 november 2019, 14:49

Dag Emma

Ik hoorde er al vaker van idd van die bijwerkingen. :roll: Hoop echt dat ik er niet mee te maken zal krijgen... en zo wel, dan denk ik dat ik de volgende ronde ga passen... je zegt dat je flink hebt afgezien van die Utrogestan, welke bijwerkingen had jij dan?

Wel goed dat het vooruit gaat bij jullie hoor. Jammer dat het nog niet gelukt is, maar je komt steeds dichterbij!
Wanneer is jouw nod?

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 28 november 2019, 14:55

Jolien, ik had alle bijwerkingen die ik hierboven schreef. Het ergste was de constipatie en krampen. Heel mijn bekken deed er zoveel pijn van dat ik niet kon zitten of liggen.

Op 9/12 heb ik een bloedanalyse om na te gaan of het gelukt is...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 10 februari 2020, 18:53

Hoi iedereen!

Ik vraag me af hoe het met jullie is? Ik hoop dat de stilte komt doordat jullie mss genieten van een bol buikje ondertussen?

Bij ons bleek de 2de terugplaatsing een succes. Ik ben ondertussen 13 weken zwanger van een zoontje!
:heart:
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 13 maart 2020, 13:12

Dag Emma!

Allereerst een dikke proficiat!! :D :D Heerlijk nieuws!!

En dan even van mijn kant een update:
wij zijn dus ook de IVF/ICSI ingegaan en vandaag was de eicelpunctie!
We zijn nu paar uur geleden thuisgekomen, ben nog wat suf en heb wel wat pijn, maar alles is prima verlopen. De pick-up was onder volledige narcose. Dus niks van gevoeld. :)

Ennnnn.... heel goed nieuws: een mooie 'oogst', er zijn in totaal maar liefst 14 eicellen gevonden! ♥️
Morgen rond 13u krijgen we te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en woensdag is de terugplaatsing.

Hoe voel jij je, Emma? Last van veel kwaaltjes of valt het goed mee?

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 8 juli 2020, 12:33

Hey Jolien,

Ik heb je berichtje nu pas gezien! Hoe gaat het ondertussen met je? Door heel het Corona gebeuren heb je waarschijnlijk noodgedwongen even moeten pauzeren? Of heb je ondertussen ook goed nieuws?

Hier is het aftellen begonnen, nog een paar weekjes...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Meisje91
Berichten: 17
Lid geworden op: 9 juli 2020, 1:10

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Meisje91 » 9 juli 2020, 1:27

Hallo allemaal

Even voorstellen. Gestopt met de pil sinds januari. Ondertussen bezig aan de 5de ronde clomid. Ik neem twee pilletjes per dag gedurende 5dagen. Ik reageer steeds zeer verschillend. Soms geen reactie, 1follikel of 1keer eens meerdere. Steeds afwachten geblazen dus.
Ik lees dat jullie vaak duphaston en pregnyl nemen. Tot hiertoe heeft mijn gynaecoloog dit nog niet voorgesteld.
Zou ik hier naar vragen? Is er meer kans op succes?

Fijn om bij jullie terecht te kunnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten