Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Andere behandelingen forum.
Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 24 juli 2019, 10:17

Hallo allemaal!

Ik ben Jolien, 27 jaar en reeds een jaartje met mijn echtgenoot aan het proberen om zwanger te worden.
Omdat ik er (behalve met hem dan) met niemand echt kan over praten, zou ik graag hier eens m'n hart luchten...
Ik zag hier reeds een topic over Clomid en dacht, misschien kunnen zij mij verder raad geven.

In januari 2019 ben ik gestopt met de pil, heb toen 6 maanden mijn regels niet gehad. In die periode heel vaak bloedafnames en gynaecologische onderzoeken gehad (ja, heb het bijgehouden), wel 14 keer...

In april ben ik gestart met Clomid. Maar follikels groeiden niet voldoende; mei terug Clomid, dubbele dosis.
Ondertussen nog steeds geen menstruatie. Heb toen wel een eisprong gehad, maar helaas geen succes.

In juni echo van m'n baarmoeder gehad. Daar hebben ze gezien dat m'n baarmoederslijmvlies te dik was en dus niet werd afgebroken. Toen ben ik gestart met Duphaston om m'n menstruatie op te wekken. Eens m'n follikels groot genoeg waren, kreeg ik een inspuiting Pregnyl 5000. We hebben rond die periode goed 'geklust' zeg maar.

Eergisteren deed ik een zwangerschapstest (beetje vroeg maar goed), ik zag een heel licht streepje. De vraag is, is dit nog van de Pregnyl of niet? (12 dagen na Pregnyl en 4 dagen voor NOD getest). Heb toen ook een beetje bruine afscheiding gehad... Diezelfde dag ook eens bloed laten afnemen, 's anderendaags telefoon gekregen, niks te zien. Huisarts zei wel dat dit nog niet betekent dat ik zéker niet zwanger zou kunnen zijn (ik wist van tevoren dat ik er nogal vroeg mee ben)...

Gisteren nog steeds wat bruine afscheiding, en vandaag bijna gedaan. Maar het rare van die afscheiding is dat ik pas op 26 juli m'n menstruatie verwacht...

Nu wil ik graag even jullie (ongezouten!) mening, je mag zeggen waar het op staat volgens jullie.
Komt die bruine afscheiding misschien door de Clomid? Of is dit al te lang geleden? Zou dit misschien een vroege miskraam kunnen zijn? Of is het toch nog ergens mogelijk dat dit om een innestelingsbloeding gaat?

Alvast heel erg bedankt!
Jolien

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 25 juli 2019, 19:10

Er zijn nog geen reacties, maar ik wilde toch even updaten.

Vandaag uitsluitsel gehad van de gynaecoloog.
Ik moet normaal gezien op dag 3 van m'n menstruatie weer aan Clomid beginnen. Ik moest opnieuw naar het labo omdat ze zéker een zwangerschap wilden uitsluiten (ik rekende er al niet meer op hoor) vooraleer weer aan Clomid te beginnen. Ze rekenen vandaag als CD 3 dus ik mag vandaag gaan beginnen.
Op naar de volgende ronde dan maar.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 25 juli 2019, 21:20

Jolien1991 schreef:
25 juli 2019, 19:10
Er zijn nog geen reacties, maar ik wilde toch even updaten.

Vandaag uitsluitsel gehad van de gynaecoloog.
Ik moet normaal gezien op dag 3 van m'n menstruatie weer aan Clomid beginnen. Ik moest opnieuw naar het labo omdat ze zéker een zwangerschap wilden uitsluiten (ik rekende er al niet meer op hoor) vooraleer weer aan Clomid te beginnen. Ze rekenen vandaag als CD 3 dus ik mag vandaag gaan beginnen.
Op naar de volgende ronde dan maar.
Hey Jolien

Ik neem ook clomid op dag 3 tem 7, 5 dagen een half pilletje. Ik heb cyclussen van 35d en ben er dus vorige maand mee begonnen om die wat in te korten. Mijn gynaecoloog zegt dat dag 1 van de cyclus de dag is dat de maandstonden echt doorbreken. Dat bruinverlies doet je idd soms twijfelen hé!
Er volgt dan ook een pregnyl spuitje. Ik neem ook utrogestan ter ondersteuning van het baarmoederslijmvlies. Ik hoop ook iedere keer dat het bruinverlies innestelingsbloed is maar tot nu toe is het enkel mijn lichaam die aangeeft dat mijn maandstonden eraan komen. Ik heb idd al gelezen dat pregnyl vals positief kan geven. Best dus maar testen wanneer je echt overtijd bent!

Wij hebben eind augustus een afspraak in Jette. Dit is nog maar de 2de ronde met clomid maar na een jaar proberen met op het eerste zicht niks mis is het me meer dan grondig beu!

Houden we elkaar op de hoogte? Zou ik fijn vinden... het is idd moeilijk om dit soms met mensen in de omgeving te delen die het niet begrijpen. P
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 25 juli 2019, 21:58

Emma89 schreef:
25 juli 2019, 21:20
Hey Jolien

Ik neem ook clomid op dag 3 tem 7, 5 dagen een half pilletje. Ik heb cyclussen van 35d en ben er dus vorige maand mee begonnen om die wat in te korten. Mijn gynaecoloog zegt dat dag 1 van de cyclus de dag is dat de maandstonden echt doorbreken. Dat bruinverlies doet je idd soms twijfelen hé!
Er volgt dan ook een pregnyl spuitje. Ik neem ook utrogestan ter ondersteuning van het baarmoederslijmvlies. Ik hoop ook iedere keer dat het bruinverlies innestelingsbloed is maar tot nu toe is het enkel mijn lichaam die aangeeft dat mijn maandstonden eraan komen. Ik heb idd al gelezen dat pregnyl vals positief kan geven. Best dus maar testen wanneer je echt overtijd bent!

Wij hebben eind augustus een afspraak in Jette. Dit is nog maar de 2de ronde met clomid maar na een jaar proberen met op het eerste zicht niks mis is het me meer dan grondig beu!

Houden we elkaar op de hoogte? Zou ik fijn vinden... het is idd moeilijk om dit soms met mensen in de omgeving te delen die het niet begrijpen. P

Hey Emma!

Oh, wat vervelend dat het voor jou ook niet zo meteen lukt. :( Maar... wel heel fijn dat ik een lotgenootje heb! :mrgreen:

Ik zit nu ook aan de tweede ronde clomid (vandaag weer gestart, ik moet twee pilletjes per dag nemen!), wij proberen al een klein jaartje maar tja eigenlijk mag je geen jaar rekenen, gezien ik al een half jaar m'n regels niet meer had. :roll:

Maar ik begin het dus ook grondig beu te worden...

Enne... dat bruinverlies vind ik tot op de dag van vandaag nog steeds heel verwarrend, hoor! Ik schreef hiervoor dat het gedaan was, maar neen, heb het nog steeds een beetje... ik weet al dat het niet om een vroege miskraam kan gaan, en ook niet om een innestelingsbloeding, want dat houdt niet zo lang aan en ik testte gisteren reeds neg. Zou de clomid hiervan de schuldige kunnen zijn? Of zouden dit toch 'gewoon' mijn maandstonden zijn? Dan vind ik het heel vreemd dat er geen 'vers' bloed geweest is.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 26 juli 2019, 7:22

Hey Jolien!

Ik twijfel of het door de clomid is... mss is je lichaam wat zoekende?

‘Ontpillen’ duurt ook wel even. Een vriendin van me had ook 4 maanden geen ms maar is toen een normale cyclus beginnen krijgen en na 7m was ze zwanger.

Ik zat deze cyclus in hetzelfde schuitje. Verwachtte zondag mijn ms maar kreeg enkel sinds zaterdag beetje bruinverlies maar ook eens beetje gewoon, allemaal heel weinig wel. Bleef aanhouden tot woensdagochtend maar dat zou dan al CD 4 zijn terwijl ik ook clomid moet nemen op dag 3. Ben dan naar de dokter geweest (gynaecologe net in verlof) om bloed ge prikken. Maar uiteindelijk zijn ze er iets later die woensdag zeer overvloedig en pijnlijk doorgekomen dus was dat CD 1. Vanavond dus terug met clomid beginnen. Ik reageerde nogal fel op dat halve pilletje vorige keer, 2 eitjes! Begon al te dromen van een tweeling maar het mocht niet zijn :(
Ik ben na 13 pogingen nog niet zwanger. Onderzoek van mijn man is in orde. Mijn hormonen zijn ook in orde en elke maand een eisprong. Dus vandaar toch naar Jette voor verder onderzoek.

Ik ging wel al eens langs bij een fertiliteitsarts en daar hadden ze gezien dat er een prop in de rechter eierstok zat maar die hebben ze kunnen doorblazen maar ja mss dat dit in het begin alles wat tegengehouden heeft.

Ik duim voor je deze cyclus! We zullen ongeveer rond hetzelfde moment naar de gynaecologe moeten en ms verwachten. Zeer fijn om een lotgenootje te hebben :)
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 26 juli 2019, 9:37

Pff, jouw verhaal is ook wel heftig. Al 13 keer geprobeerd, phoe... normaal is dit idd nog niet zó lang, maar toch wel als je nu al zeker weet dat er volgens de dokter niks aan de hand is.
Laat ons hopen dat het dan toch dat propje was!?

Ik zit nu (ALS afgelopen dagen écht mijn maandstonden waren) op CD 4. Donderdagvoormiddag moet ik terug naar labo + gynaecologe. Als dan m'n eitjes voldoende groot zijn, krijg ik diezelfde avond wss weer Pregnyl 5000.

Alleen ik vraag me af, na jouw laatste bericht te hebben gelezen... stel je voor dat mijn 'echte' maandstonden dan toch nog doorbreken?! Dan ben ik eigenlijk te vroeg aan Clomid begonnen...? :| pff, zorgen zorgen!

En o ja, ik duim natuurlijk ook voor jou! :)

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 29 juli 2019, 15:19

Hey Jolien

Hoe gaat het met je ondertussen? Je mag nu donderdag naar de gynaecologe? Ik moet nog wachten tot maandag (CD 13).

Ik heb enorme buikpijn. Zo precies een soort spierpijn of geknelde zenuwen. Heel raar weer... Kan er niet door op mijn buik slapen.
Ondertussen voel ik na 3 pilletjes clomid ook de rechterkant al wat ‘trekken’ dus daar zit een eitje te groeien! Hopelijk weer 2 zoals de vorige keer!

Al begin ik de moed te verliezen op een natuurlijke manier zwanger te geraken. Na een jaar nog altijd niks, ik denk dat IVF/ICSI onvermijdbaar zal worden... hopelijk lukt het toch ‘ooit’ eens, grr, ik heb zo weinig geduld! Maar onze afspraak in Jette eind augustus komt dichterbij. Al hoop ik toch een beetje ze op de valreep nog te kunnen afzeggen :)
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 29 juli 2019, 17:01

Hoi Emma!

Met mij alles prima. Omdat ik er totaal geen idee van heb wanneer mijn eisprong zal zijn (mijn cyclus duurde de vorige keer 24 dagen, daarvóór heb ik dus heel lang geen ms gehad dus kan er geen aantal cyclusdagen op plakken helaas :( ), zijn wij nu al 'n beetje 'aan het werk'... :lol: ALS mijn cycli (zoals vorige cyclus) 24 á 25 dagen tellen, zou ik m'n ei +/- op cd 10-11 moeten hebben en dat is 1 of 2 aug, dus ik dacht het kan geen kwaad om nu al een tandje bij te steken... baat het niet, dan schaadt het niet. :lol:

Heb ook wat ovulatietestjes gekocht om alles een beetje op te volgen en hou ook m'n temp bij.

Ik mag inderdaad al donderdag naar de gynae, ik kan al niet meer wachten (terwijl ik weet dat ik dan weer teleurgesteld kan worden (dat m'n eitjes nog niet groot genoeg zijn))... de dagen krúipen voorbij.

Verder ben ik er constant mee bezig. Ik probéér er echt niet te veel aan te denken, maar het lukt me maar niet... :roll: Herken jij dit?

Groetjesss
Jolien

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 1 augustus 2019, 9:04

Hey Jolien

Door die hele pillenwinkel is het moeilijk er niet aan te denken hé ;) Het 1e deel van de cyclus gaat telkens vlot bij mij, denk er wel aan, maar ben positief. Je neemt clomid, je gaat bij de gynaecoloog, men prikt bloed, je maakt je huiswerk. Maar dan is het gewoon ‘wachten’ het 2de deel van de cyclus en dan word ik ongeduldig en is het weer moeilijk om erin te geloven.

Laat zeker weten hoe het bij de gynaecoloog was vandaag!
Ik had vannacht weer veel pijn in mijn onderbuik. De vorige ronde clomid had ik niks van bijwerkingen en nu heb ik warmte aanvallen en zeer veel pijn. Vannacht zelfs een paracetamol ingenomen. Staan gaat nog, maar liggen is pijnlijk, vind geen positie die aangenaam voelt. Pft! Ik heb ook altijd last van pijnlijke ms dus ik heb het gevoel al meer dan een week gewoon pijn te hebben, eerst van ms en nu van de clomid.
Ik begin me mentaal en fysiek uitgeput te voelen na zo’n jaar. De pillen zorgen er samen met de teleurstelling voor dat klussen ook een opgave begint te worden. We willen zo graag kindjes, maar ik denk dat we na ons bezoek aan Jette even een pauze inlassen van een paar maanden. Geen pillen, doktersbezoeken en geklus op commando meer voor even. Toch even de batterijen opladen voor we mss in de volgende medische mallemolen van IUI en IVF terechtkomen.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 1 augustus 2019, 17:51

Dag Emma

Ik begrijp wat je bedoelt... jij bent ook wel al langer 'bezig' dan ik hé...

Verslag van deze namiddag: voorlopig nog een no-go voor de Pregnyl... baarmoederslijmvlies is aan de dunne kant en eitjes nog niet groot genoeg... :| het zou me eigenlijk al verwonderd hebben moest het meteen 'goed' zijn. :roll: Begin het al gewoon te worden dat alles heel traag gaat bij mij.

Maandag nieuwe afspraak, dus op dezelfde dag dat jij naar de gynae mag. :wink: Hopelijk kunnen we dan weer verder, maar goed, ik ga er niet van uit, kwestie van teleurstelling te vermijden. :wink:

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 5 augustus 2019, 16:56

Hey Jolien,

En goed nieuws gekregen? Een go voor pregnyl en klussen?

Ik was ook wat te vroeg, wel 3 follikels maar het grootste nog maar 15mm dus moet donderdag terug. Het is ook niet zeker of ze alledrie zullen verder doorgroeien. Maar ik hoop het wel!
Mijn baarmoederslijmvlies was ‘dik’ in orde :)

Altijd allemaal positief, en toch is het na 13 pogingen nog niet gelukt. Dit is nu ronde nr. 14.

Ik vind het fijn om ons verhaal te kunnen delen! Ik dacht onmiddellijk aan je toen ik buiten kwam bij de gynaecologe.
Hopelijk hebben we snel allebei positief nieuws!

Groetjes
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Jolien1991
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 juli 2019, 22:41

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Jolien1991 » 7 augustus 2019, 11:26

Dag Emma

Ik vind het ook echt heel fijn! :)

Ik heb helaas ook nog geen go gekregen voor de Pregnyl... er zit (slechts :( ) 1 follikel klaar... maar is nog steeds te klein.

Ik moet ook donderdag (morgen dus) terug! Spannend...We lopen echt gelijk. :lol:
Maar ik durf echt niet te veel meer te hopen... denk dat het nog maar iets van 12mm was van mij...
Ik duim voor jou op goed nieuws morgen! :)

Artemis
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 20:51

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Artemis » 8 augustus 2019, 20:58

Dag Emma, dag Jolien,

Hopelijk mag ik mij aansluiten hier? Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie. Ik ben in februari gestopt met de pil, pas eind mei mijn maandstonden gekregen en daarna direct gestart met clomid (& pregnyl). We zijn nu bezig aan de 3e ronde met clomid, volgende week dinsdag mag ik op follikel meting in het ziekenhuis. Dat is op dag 11 van mijn cyclus.

Artemis

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Emma89 » 8 augustus 2019, 22:13

@Artemis, ‘welkom’, al zou je hier wss liever niet zijn... als ik het zo hoor gaat het nog wel goed vooruit aangezien je toch snel met clomid bent mogen starten! Heb je veel bijwerkingen? Hoeveel pilletjes moet je nemen?

@Jolien, hoe was het vandaag? Bij mij 2 follikels die groot genoeg zijn en eentje die een beetje te klein is maar je weet maar nooit. Gynaecologe heeft bloed geprikt en mag morgenochtend bellen voor resultaat. Wss morgen pregnyl spuit. Huiswerk maken. En dan weer die lastige wachtweken pft!
Mijn afspraak in Jette is binnenkort, ik zal wss net nog niet weten of het deze ronde gelukt is. Ook vervelend! Maar ik zal er maar niet op hopen :(
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Artemis
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 20:51

Re: Duphaston, Clomid & Pregnyl + wel of niet zwanger?

Bericht door Artemis » 9 augustus 2019, 11:28

@Emma: ik zou hier inderdaad liever niet moeten zijn! Het is toch een heel gedoe, telkens op en neer naar het ziekenhuis, bloed nemen, echo's, vrijen op commando,...

Ik neem twee pilletjes per dag. De eerste ronde maar één pilletje en dat was toen voldoende maar de tweede ronde sloeg één pilletje niet meer aan en dan moest ik diezelfde cyclus twee pilletjes beginnen nemen.

Ik heb wel wat bijwerkingen: Ik heb het rap warm, af en toe zie ik wazig, wat hoofdpijn en ik ben emotioneler dan normaal. Maar op zich lukt het wel allemaal. Vandaag laatste dag pillen nemen.

Mag je vandaag pregnyl (laten) zetten?

@jolien: jij al meer nieuws?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten