Fertiliteitscentrum Middelheim

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Fertiliteitscentrum Middelheim

Bericht door Katy124 » 2 oktober 2020, 7:07

Hoi iedereen!

Bij ons is de knoop doorgehakt: wij zetten de stap naar het fertiliteitscentrum na een jaar aanmodderen met clomid zonder veel resultaat.

Ik heb over 3 dagen al een afspraak bij dokter Inion. Kan iemand ervaringen delen over dit centrum? Ik heb trouwens ook een afspraak staan voor in Jette over een paar weken en twijfel heel hard voor de welke we moeten gaan. Mijn redenering is;

- Jette is de absolute top, beste labo en internationaal gekend dus de meeste slaagkansen? Dan zegt mijn gevoel dat ik toch beter ineens daar naartoe kan van in het begin?
- Maar Jette is anderhalf uur rijden voor ons (zonder file). Ik vrees dat het ons veel stress zal bezorgen om altijd last minute helemaal én snel-snel naar Brussel te moeten. In het begin moet je toch vrij vaak over en weer naar het centrum voor allerlei onderzoeken? En het sperma moet toch ook heel snel afgeleverd worden? Of valt dit allemaal beter mee dan ik denk?

Heel graag jullie ervaringen! Bedankt!
Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: Fertiliteitscentrum Middelheim

Bericht door DBJ » 3 oktober 2020, 18:12

Katy124 schreef:
2 oktober 2020, 7:07
Hoi iedereen!

Bij ons is de knoop doorgehakt: wij zetten de stap naar het fertiliteitscentrum na een jaar aanmodderen met clomid zonder veel resultaat.

Ik heb over 3 dagen al een afspraak bij dokter Inion. Kan iemand ervaringen delen over dit centrum? Ik heb trouwens ook een afspraak staan voor in Jette over een paar weken en twijfel heel hard voor de welke we moeten gaan. Mijn redenering is;

- Jette is de absolute top, beste labo en internationaal gekend dus de meeste slaagkansen? Dan zegt mijn gevoel dat ik toch beter ineens daar naartoe kan van in het begin?
- Maar Jette is anderhalf uur rijden voor ons (zonder file). Ik vrees dat het ons veel stress zal bezorgen om altijd last minute helemaal én snel-snel naar Brussel te moeten. In het begin moet je toch vrij vaak over en weer naar het centrum voor allerlei onderzoeken? En het sperma moet toch ook heel snel afgeleverd worden? Of valt dit allemaal beter mee dan ik denk?

Heel graag jullie ervaringen! Bedankt!
Katy
Hey
Ik heb 1 ivf poging gedaan in middelheim met 4 terugplaatsingen maar 3 negatieve test en 1 biochemische. Omdat ik geen vertrouwen meer had ben ik uiteindelijk naar Jette geweest en daar vond ik dat ze veel professioneler te werk gaan en ik kreeg ook veel meer info dan in middelheim. Had ik dit geweten dan was ik meteen naar Jette geweest. Heb daar 1 IVM pick up gehad met 1 negatieve terugplaatsing. Heb nog 3 cryo’s daar maar ik ben ondertussen spontaan zwanger geraakt.

Succes!

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: Fertiliteitscentrum Middelheim

Bericht door Katy124 » 4 oktober 2020, 17:23

DBJ schreef:
3 oktober 2020, 18:12
Hey
Ik heb 1 ivf poging gedaan in middelheim met 4 terugplaatsingen maar 3 negatieve test en 1 biochemische. Omdat ik geen vertrouwen meer had ben ik uiteindelijk naar Jette geweest en daar vond ik dat ze veel professioneler te werk gaan en ik kreeg ook veel meer info dan in middelheim. Had ik dit geweten dan was ik meteen naar Jette geweest. Heb daar 1 IVM pick up gehad met 1 negatieve terugplaatsing. Heb nog 3 cryo’s daar maar ik ben ondertussen spontaan zwanger geraakt.

Succes!
[/quote]

Hoi! Bedankt voor je reactie.

Was dit ‘goed’ te combineren, het traject met Brussel? Ik weet natuurlijk niet waar jij woont maar de afstand/file schrikt me af. Moet je heel vaak over en weer?

Proficiat met je zwangerschap!

Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: Fertiliteitscentrum Middelheim

Bericht door DBJ » 4 oktober 2020, 18:11

Katy124 schreef:
4 oktober 2020, 17:23
DBJ schreef:
3 oktober 2020, 18:12
Hey
Ik heb 1 ivf poging gedaan in middelheim met 4 terugplaatsingen maar 3 negatieve test en 1 biochemische. Omdat ik geen vertrouwen meer had ben ik uiteindelijk naar Jette geweest en daar vond ik dat ze veel professioneler te werk gaan en ik kreeg ook veel meer info dan in middelheim. Had ik dit geweten dan was ik meteen naar Jette geweest. Heb daar 1 IVM pick up gehad met 1 negatieve terugplaatsing. Heb nog 3 cryo’s daar maar ik ben ondertussen spontaan zwanger geraakt.

Succes!
Hoi! Bedankt voor je reactie.

Was dit ‘goed’ te combineren, het traject met Brussel? Ik weet natuurlijk niet waar jij woont maar de afstand/file schrikt me af. Moet je heel vaak over en weer?

Proficiat met je zwangerschap!

Katy
[/quote]

Voor mij was dit goed te combineren. Jette ligt op de weg naar het werk dus was voor mij praktischer dan Middelheim. Ik probeerde steeds voor bloedafname/echo een vroege afspraak te hebben zodat ik op het werk amper tijd verloor... mijn werkgever was wel op de hoogte van ons traject.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Fertiliteitscentrum Middelheim

Bericht door Anqui » 13 oktober 2020, 15:13

Ik ben de eerst jaren bij dokter Inion geweest in het Middelheim, de reacties op haar zijn afwisselend ze is erg direct sommige mensen hebben er een probleem mee. Uiteindelijk maakt het niet uit wie jou dokter is want je krijgt toch gewoon de dokter die op dat moment aanwezig is bij mij waren dit vooral assistenten. Ik vond de opvolging niet enorm, uiteindelijk ben ik na 7 IUI en 3 IVF pogingen overgestapt naar Jette en dat had ik veel sneller moeten doen. Ik ben vertrokken in het Middelheim omdat ik zonder een dokter te spreken zelf moest beslissen of ik een behandeling moest stoppen omdat er te weinig eicellen waren. Persoonlijk vind ik niet dat een patiënt dit moet beslissen en zeker niet zonder te overleggen met een arts, er was enkel een assistent aanwezig die op mijn aandringen naar de arts heeft gebeld. Verder werd er niet gezocht naar een andere behandeling om meer eicellen te bekomen dit bestond volgens de dokters niet. In Jette moet je na iedere mislukte poging bij je behandelde arts komen en daar krijg je zelf op de computer te zien hoe je lichaam reageert op de medicijnen, er werden veel andere medicijnen geprobeerd om betere resultaten te komen iets wat volgens het Middelheim niet mogelijk is. Jette was voor ons ook een eind rijden maar uiteindelijk kan je veel onderzoeken in de buurt laten doen, je moet niet telkens naar Jette. De IUI en IVF beurten zijn erg kostbaar daar weegt volgens mij het praktische niet tegen op en wij hebben uiteindelijk onze tweede dochter aan Jette te danken, verder staat Jette een niveau hoger dan de meeste klinieken . Onze oudste dochter is tussen twee IVF beurten gekomen.

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Fertiliteitscentrum Middelheim

Bericht door liesanne » 16 oktober 2020, 23:48

Ik werd behandeld in Middelheim. Ben maar 1x bij dr. Inion geweest, voor de rest meestal bij dr. D’haeseleer en ook vaak assistenten.

Op zich ben ik daar wel vrij tevreden over, maar ik denk dat ik misschien nog veel geluk had en relatief makkelijk zwanger geworden ben,
> 1e kindje: na 7 cyclussen (clomid/menopur + 5x keer spontaan/2x iui) was ik zwanger.
> 2e kindje: Intussen ben ik (totaal onverwachts) spontaan zwanger geworden, amper 9 maanden na de geboorte van m’n eerste kindje.

Ik vond de vroedvrouwen altijd vriendelijk, meestal kon ik op tijd binnen voor de echo/bloedname, waardoor ik ook op tijd op m’n werk kon zijn. Ben ook bevallen in Middelheim, mijn gynaecoloog is ook verbonden aan Middelheim.

Als jouw gevoel niet goed zit bij Middelheim, kan je misschien best wel veranderen ... ook al is dat minder praktisch.

In ieder geval, veel succes gewenst!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten