Overstappen van Nederland naar Belgie? Tips en ervaringen gevraagd

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
onthebabyroad
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 juni 2023, 12:08

Overstappen van Nederland naar Belgie? Tips en ervaringen gevraagd

Bericht door onthebabyroad » 28 juni 2023, 12:20

Hi lieve dames,
Even voorstellen: 33 jaar oud, al bijna 3 jaar een onvervulde kinderwens en 1 IUI ronde in Nederland gehad. Op aanraden van diverse mensen gaan we nu op consult in Jette (UZ Brussel), mede omdat we hier ook meer vertrouwen in hebben dan in NL.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Hoe werkt een overstap van een Nederlands ziekenhuis naar Belgie? Jette geeft aan dat we vele onderzoeken moeten meenemen VOOR het eerste consult maar hoe/waar vragen we deze onderzoeken aan? Gaat dit via ons huidige ziekenhuis in NL of moet dat via een particulier? Zijn er vanuit een bepaalde zorgverzekering bestaande samenwerking met Jette? Ik ben zelf uitgebreid verzekerd (in NL dus) maar niet met vrije zorgkeuze dus kan niet zelf het ziekenhuis selecteren, tenzij mijn zorgverzekering een partnership heeft met een BE ziekenhuis.

De korte vraag is dus eigenlijk: tips & tricks voor de overstap van een NL naar BE ziekenhuis?

Groetjes xx

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Overstappen van Nederland naar Belgie? Tips en ervaringen gevraagd

Bericht door mich75 » 28 juni 2023, 14:16

Die vooronderzoeken kan je gewoon in je huidige ziekenhuis, dit zal ook het voordeligste zijn.

Ik had een tijdje een contact met iemand die van NL naar Jette is gegaan. Dit is wat ze schreef:
Voor mijn verzekering heb ik een verwijsbrief nodig, als ik wil dat Jette de behandeling overneemt. Jette is grotendeels zelf betaald, want ze vergoeden tot Nederlandse tarief.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten