hormoonpompje

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
ludwig99
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 juni 2007, 8:05

hormoonpompje

Bericht door ludwig99 » 5 juni 2007, 8:10

Hoi hoi,

Sinds vorige week trotse gebruiker van een hormoonpompje die gonadoreline injecteert elke 90 min...was even wennen in het begin maar ondertussen ken ik hem of haar al een beetje en weet ik al een beeteke den draai om het te hanteren :D
Heeft er iemand nog ervaring hiermee? Ik ondervind geen lichamelijke klachten behalven dat ik precies wel wat opzwel en toeneem in gewicht...kan nu ook door iets anders komen natuurlijk (door te snoepen)maar dat heb ik niet extreem anders gedaan...
Goe dat neem ik er met plezier bij als dit me helpt om de verdwaalde ooievaar te pakken te krijgen.

Vandaag 1e tankbeurt en tevens controle. Ik hoop dat ik al resultaat mag zien maar dat zal nog te vroeg zijn zeker....ben toch wat nerveus en angstig voor een teleurstelling

Een pompertje

ludwig99
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 juni 2007, 8:05

Re: hormoonpompje

Bericht door ludwig99 » 11 juni 2007, 15:34

Geen mede-pompertjes ??? :?:

Het werkt wel bij me maar goed als niemand dit leest ga ik ook gans de historie niet schrijven hé...

joshy
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 september 2007, 12:59

Bericht door joshy » 18 oktober 2007, 9:19

hey,

een vraagje waarom heb je een hormonenpompje gekregen. Wat is jou probleem en wat he je allemaal al gedaan

een curieuse PCO-er*

De Verdwaalde Ooievaar

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 18 oktober 2007, 15:53

Dag curieuze PCO-er
Zo een pompje kan in sommige gevallen ook helpen bij PCO. Vraag ernaar bij je arts.
Ooievaarsgroeten

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 18 oktober 2007, 16:10

Joshy,

De gynaecoloog had bij mij ook gesproken om het hormoonpompje te gebruiken indien stimulatie met Clomid en Menopur ook niet zou werken.

Omdat het niet zo gebruiksvriendelijk is wordt het niet zo vaak gebruikt, vaak kiezen patiënten er voor om direct over te stappen op IVF. Maar omdat ik IVF zo lang als mogelijk wil uitstellen was ik eigenlijk wel bereid om het te proberen.

Maar gelukkig heb ik wel goed resultaat met de combinatie Clomid en Menopur.

Groetjes

San
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007, 15:17

Bericht door San » 20 november 2007, 17:43

Hoi,
Ik wil bij deze effe iets rechtzetten. Het hormoonpompje is SUPER GEBRUIKSVRIENDELIJK!
Ik heb eerst IVF gedaan en heb nu een pomp.
Het is een klein toestelletje, je stopt het zo in je broekzak. Je hebt GEEN dagelijkse inspuitingen, GEEN suprefact, GEEN bijwerkingen. Het toestel doet niet aan overstimulatie maar bootst je natuurlijke cyclus na. OOk ik had vele bezwaren om het pompje te gebruiken maar ik ben ondertussen volledig overtuigd. Je kan het natuurlijk niet combineren met proefbuis, hebt veel minder eicellen (bij mij toch nog 3, wat niet veel minder is dan tijdens m'n IVF pogingen) en je doet inseminaties.
Je cyclus wordt nog steeds goed opgevolgd via bloed en echo. 1 keer per week komt de verpleegster een nieuwe capsule in het toestel steken. Je kan er mee douche, slapen gaat ook prima... Na je eisprong hoef je het pompje 2 weken niet te dragen. Laat je dus niet afschrikken om het pompje te gebruiken. Bij mij is het reuzegoed meegevallen.
S.

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 20 november 2007, 22:30

Hoi San,

Blij dat je weer in de running bent :D

Veel succes !

Groetjes Teresa 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten