Clomid maar verder niets....

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
poukie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2007, 15:53

Clomid maar verder niets....

Bericht door poukie » 3 juli 2007, 10:39

dag dames,
ben al een tijdje aan het meelezen, maar heb nog niet veel gepost. Het is fijn om zo een site gevonden te hebben. :)
Ik zit met het volgende:
Ik lees veel over dames die Clomid nemen en die op follikelmeting gaan. Ik zit nu in mijn derde cyclus met Clomid, maar mijn gyn wil me niet verder onderoeken vooraleer ik vier rondes met Clomid achter de rug heb. Ik heb nog maar enkel een paar bloedtesten gedaan om te zien of ik al dan niet een eisprong had (en dat was op aandringen van mezelf ...) Mijn man is ook nog niet getest (wel hebben we zo'n thuistest gedaan en die was positief.) In september word ik er 34, en dit is ons eerste kindje. Dus ik ben bang dat we niet veel tijd meer te verliezen hebben. (omwille van mijn gezondheidstoestand hebben we het zo lang moeten uitstellen) Is het normaal dat de gyn geen verdere onderzoeken en/of opvolging doet?
Ik voel me goed bij die gyn (was pas veranderd wegens verhuis) en we zijn nog "maar" 8 maanden bezig, maar omwille van mijn leeftijd en medische achtergrond maak ik me toch ernstig zorgen.
Zijn er dames die dit een beetje herkennen of die hun mening hierover kwijt willen?
Alvast bedankt en vele groetjes,
Poukie

nijn34
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 juli 2007, 4:12

Bericht door nijn34 » 4 juli 2007, 4:33

Hoi Poukie,
Ik ben ook 34 en aan mijn tweede ronde Clomid bezig.
Na een jaar proberen ben ik naar de huisarts gegaan, zij heeft mij doorverwezen voor een bloedtest en een echo. Op hetzelfde moment heeft ze mijn man doorverwezen om zijn bijdrage te laten testen. Tegelijkertijd kreeg ik een doorverwijzing voor de gyn.
Omdat er op de andere resultaten (gelukkig?) niets te zien was, kreeg ik bij hem een inwendige echo. Dit heeft hij 3 cyclussen na elkaar gedaan en daarna besloot hij mij nog een bloedtest te laten doen, maar dan op een ander moment in de cyclus dan de eerste. Op basis van dat resultaat heb ik Clomid gekregen.
Dat ging ook wel een beetje op een vreemde manier...op de dag van de bloedtest kreeg ik de pilletjes al mee, dus zonder de uitslag. Ik mocht na 2 dagen bellen of ik ze daadwerkelijk zou moeten gebruiken. (ook wel handig, bespaart me weer een tripje ziekenhuis).
Affijn, slikken op dag 2-6 en op dag 12 terugkomen voor folikkelmeting. Weer inwendige echo en dat zag er goed uit. Toch kreeg ik meteen Clomid mee voor de volgende cyclus.
Ik moest terugkomen óf voor zwangerschaptest of weer beginnen met Clomid en terugkomen op dag 12.
Nu ben ik dus aan de 2e ronde bezig en moet de 10e juli weer bij de gyn. komen.
Ik dacht dat het bij mij al vreemd ging met de Clomid, zo zonder bijsluiter enzo, maar zoals ik dat bij jou lees vind ik het toch ook wel heel vreemd. Overal op internet zie je toch dat je regelmatig gechecked moet worden omdat er eventueel cystes kunnen ontstaan. Bel anders gewoon eens naar een andere gyn. en vraag, zonder namen te noemen, of het verantwoord is? 4 maanden zonder checkup lijkt mij erg lang.... (niet medisch gerelateerd hoor, gewoon mijn eigen idee)

Skael
Berichten: 40
Lid geworden op: 5 februari 2007, 9:44

Bericht door Skael » 4 juli 2007, 8:06

Hallo,

Ik heb Clomid genomen, spijtig genoeg heeft dit niet geholpen, ik hoop bij jullie wel.
De gyno had mij ook clomid voorgschreven, in het totaal heeft ze me vier kuren voorgeschreven, ook met steeds controles, en zwangerschapstesten, en de werkwijze van een van jullie.
Tijdens die kuren heeft ze ook de hoeveelheid opgetrokken van clomid. Echter na de vierde kuur, daar het resultaat niet was wat het zou moeten geweest zijn, heeft ze me verder gestuurd naar een vruchtbaarheidscentra.
Daar aangekomen hebben ze dan meer onderzoeken uitgevoerd en is ook mijn echtgenoot gecontroleerd geweest. Mijn gyno wist me te vertellen dat ze eerst proberen bij vele personen met clomid, voor ze iemand doorverwijzen naar een centra.
Clomid mogen ze zelf voorschrijven, maar voor inspuitingen is er een strengere wetgeving, en daarvoor moeten ze je al doorverwijzen naar een centra, wist mijn gyno mij te vertellen, dus eigenlijk met de ervaring die ik heb, is dat niet zo ongewoon van werkwijze, ook heb ik al van andere personen gehoord dat ze ook dezelfde weg hebben bewandeld, om daarna ook in een centra uit te komen. Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje heb kunnen helpen. veel moed en strekte in alles wat jullie doen,en ik hoop dat het bij jullie lukt,
groetjes

:lol:

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 19 oktober 2008, 20:23

Hoi,

Toen ik voor het eerst bij mijn gyne kwam, heeft hij onmiddellijk het initiatief genomen om me volledig te onderzoeken.
Mijn man moest binnen de maand al getest worden en ikzelf had ook binnen de maand een kijkoperatie.
Mijn gyne zei "wat heeft het voor zin een behandeling op te starten als je de oorzaak niet kent?". En hij had dus gelijk, we weten de oorzaak nu (pco en endometriose) en nu kan hij een concrete behandeling geven hé.
Ik vind het eigenlijk, als ik eerlijk mag zijn tegen je, maar een heel raar verhaal dat je eerst 4 clomid-rondes moet ondergaan vooraleer hij verder onderzoekt. Ook dat je man nog niet getest is, vind ik wat vreemd. Hopelijk verlies je niet ongelooflijk veel tijd door dat wachten van je gyne. Moest ik jou zijn, 'k zou toch een tweede opinie zoeken ergens.
'k Wil je niet ongerust maken met mijn mening, maar ik vind dat je toch assertief genoeg moet zijn en je eigen weg in handen nemen, zeker omdat je dus 34 bent én je zorgen maakt. Blijf daar niet meer zitten, als je een tweede opinie bij een andere arts vraagt, dan gaat er niemand jou dat kwalijk nemen hé. Dan weet je bovendien beter waar je aan toe bent.
Succes.

AW
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2008, 20:08

Bericht door AW » 20 oktober 2008, 17:04

Hallo,

Bij mij is al snel PCO vastgesteld en heb toen een hormoonbehandeling (clomid) van 6 maanden gevolgd. Mijn vriend is ook onderzocht tijdens die 6 maanden en met hem bleek alles in orde te zijn. Na 6 maanden hebben we nog geen succes geboekt dus nu volgt er op woensdag een kijkoperatie. Ik ben in het verleden 2 keer geopereerd aan mijn darmen en de gynaecoloog vermoed dat er misschien vergroeiingen zijn. Dus ik heb wel een beetje schrik voor het resultaat.
Hebben ze bij jou de endometriose bij de kijkoperatie al behandeld? Of ben je nadien nog eens geopereerd? Wat is de volgende stap na je operatie?
Ben je al aan die stap bezig of herstel je nog van operatie?
Veel succes in ieder geval!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten