KI of zelf nog eens proberen?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Ezma
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 augustus 2007, 12:25

KI of zelf nog eens proberen?

Bericht door Ezma » 17 september 2007, 15:26

Sinds vorig jaar ben ik in behandeling in Jette. Mijn man en ik hebben ook alle onderzoeken doorlopen. Bij mijn man is alles in orde maar ik heb PCO, en spuit nu menopur. Het lijkt mij of ze het in Jette vanzelfsprekend vinden dat we kiezen voor KI terwijl bij mijn man alles in orde is, en bij mij PCO het enige probleem is.

Mijn man wil het zelf blijven proberen, maar na elke mislukte poging begin ik te twijfelen.

Zijn er nog die mensen deze vraag geworsteld hebben?

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 17 september 2007, 16:18

Beste Ezma,

wij zijn in behandeling in het AZ Sint Lucas in Gent en wij hebben hetzelfde meegemaakt.
Ik heb PCO, bij mijn man is alles in orde.
Ik ben gestart met Clomid en bij gebrek aan reactie overgeschakeld op Menopur.

Ook bij ons werd al vlug voorgesteld om met IUI te werken. En ook wij (en dan vooral mijn man) zagen dat niet direct zitten. We hadden ook zo iets van 'laat de natuur maar z'n gang gaan waar mogelijk, want we hebben al hulp genoeg nodig...'
Uiteindelijk hebben we dan in overleg beslist om 6 cycli gewoon af te werken en daarna eventueel over te schakelen op IUI (zoals de terugbetaling van Menopur geregeld is: 6 cycli zonder IUI en 6 cycli met IUI).

De volgende cycli groeiden m'n eicellen zeer langzaam, had ik last van cystes, niet doorkomende mensturatie, ... met lange cycli tot gevolg en tot overmaat van ramp reageerde ik de cyclus na de ovariële drilling, absoluut niet meer op de hormonen.

Toen we vaststelden dat elke cyclus ongeveer 2 maanden (en soms langer) in beslag nam, vonden we het welletjes en hebben we beslist over te gaan op IUI, kwestie van onze kansen optimaal te benutten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en als er nog vragen zijn, laat maar komen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten