meervoudige miskraam en.. opnieuw zwanger

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
karenc
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 juli 2007, 8:00

meervoudige miskraam en.. opnieuw zwanger

Bericht door karenc » 9 oktober 2007, 9:32

Ik besef heel goed dat velen onder jullie heel graag in mijn schoenen zouden staan. Ik ben nu al voor de vijfde keer zwanger in dik anderhalf jaar tijd. Nee, geen vijf kindjes. Wel vier engeltjes en een hele prille zwangerschap.

Blij, maar vooral heel bang. Bang dat het over een paar weken alweer over zal zijn. Bang elke keer dat ik iets voel, elke keer dat ik naar de wc ga...
Naar de gyn ga ik de eerste 12 weken niet. Die kan toch niets doen. Een echo is echt een momentopname en de stress die dat veroorzaakt wil ik nu even niet. Door het beebje niet te zien, hoop ik minder 'gehecht' te raken... al vrees ik dat dat een illusie is.

Karen

WitteVM
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 februari 2007, 10:24

Bericht door WitteVM » 9 oktober 2007, 14:25

Karenc,

Ik wil je in ieder geval al proficiat zeggen en ook op hoop van zegen!

Het is toch wat hé, elke keer ben je doodsbang en ondertussen blijf je toch genieten van die zwangerschap (allé, ikke toch).

Ik heb met al die zwangerschappen ondertussen geleerd om de drang om te gaan plassen zo lang mogelijk te negeren, gewoon omdat ik elke keer bang ben om naar de wc te gaan.

Laat ons écht hopen dat het deze keer blijft 'plakken'! Mijn duimen staan in ieder geval omhoog!

elske1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007, 10:48

Bericht door elske1 » 15 oktober 2007, 11:49

Hallo

Ik heb in het verleden ook tal van miskramen gehad en toen ondekte men bij mij een genetische afwijking na een drie keer PGD/ICSI zijn we met alles gestopt. We hebben nu na twee jaar beslist om het nog eens op een natuurlijke manier te proberen. Ik zie het emotioneel terug zitten. Maar we hebben het aan niemand gezet want we moeten al met onze eigen hoop kunnen omgaan en met andere hun verwachtigen omgaan zal zeker niet lukken alhoewel het wel dubbel is. Gisteren zaten we met een paar vriendinnen en we zouden een Upperdare of ware partij organiseren en we waren aan het achen dat een vriendin eens een tijger pakje had gekocht en maar 2 keer aan had gedaan en ze nu zwanger was. En toen werd er gelachen dat het wat ging zijn na die party. Er word vewachtingsvol naar Cindy gekeken maar ik word genegeerd.
Ik hoop dat ik ooit eens met tranen in mijn ogen kan meedelen dat ik zwanger ben van een gezond kindje na een vlokkentest en vruchaterpunctie maar we zien wel zeker.

karenc
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 juli 2007, 8:00

Bericht door karenc » 18 oktober 2007, 10:38

pfff....
al twee weken stijf van de stress. Gisteren dan toch nog maar eens bloed laten trekken. Stollingswaarden zagen er nog goed uit en HCG was normaal.
Heel even de opluchting dat het in elk geval tot gisteren allemaal in orde was... nu weer de stress van hoe lang het deze keer goed zal blijven gaan.

ES
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 oktober 2009, 14:50

Bericht door ES » 5 november 2009, 12:21

Hey Karen,

Ik begrijp heel goed wat er allemaal door je heen gaat, ik ben nu voor de 5de keer zwanger... maar helaas hebben we nog geen kindje.. het is ook nog maar en zeer prille zwangerschap van nog maar 6,5 weken... om het halfuur nog eens duwen aan mijn borsten om te zien of ze nog gevoelig zijn.. en ik heb een darmontsteeking waardoor ik continu buikpijn heb... wat ook niet geruststellend is...

Ik duim allesinds heel hard mee dat het voor ons beiden deze keer goed mag lopen!!!

grtjs

WDM
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 april 2012, 10:20

Bericht door WDM » 19 april 2012, 10:24

Hallo,

Het is de 1e keer op een forum... Dit omdat ik wat steun zoek... Heb net een 2e MK achter de rug... Ik heb al een dochterje van 16 maanden, en ging er eigenlijk van uit dat "alles goed zou verlopen"... Niet dus... En dat komt hard aan... De gyn zegt dat ze pas na 3 x een MS iets ondernemen... Maar dan zijn we weer x aantal maanden verder... Heeft iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Thanks!

skiwi
Berichten: 223
Lid geworden op: 10 mei 2009, 19:38

Bericht door skiwi » 28 april 2012, 9:36

WMD: datje een miskraam krijgt is een natuurlijke reactie op feit dat er iets mis is met de eicel/de kwaliteit.

Probeer te accepteren dat dit het beste is dat je overkwam, want je wil toch ook niet alles geven om een miskraam te voorkomen en er uitiendelijk een gehandicapt kind aan over te houden.

ik heb er zelf ook 2 achter de rug en een nieuwe zwangerschap lukt niet. Ik ben hierin wel vrij nuchter wetende dat een miskraam eigenlijk een goede zaak is en een natuurlijke selectie omdat het een slecht eitje is.

Wij hebben aanvaard dat er waarschijnlijk nooit een kind in huis zal komen. Laat je zeker niet ontmoedigen dat een volgende poging wel kan lukken, ik hoop voor jou dat je geen problemen hebt met zwanger worden en dat je binnen een paar maanden weer stilletjes mag hopen.

gr
Mieke

KG
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 november 2011, 11:01

Bericht door KG » 1 mei 2012, 11:52

Hey,

Ik heb hier eigenlijk nog geen ervaring mee... Maar we zijn zelf ook al meer dan 5 jaar bezig met zwanger te worden.
De vruchtbaarheidsonderzoeken hebben niets uitgewezen. De gyne zegt me zelf dat wanneer er na 2 jaar nog geen zwangerschap is, dat er dan iets mis kan zijn wat ook zij niet weten. Waar moet ik het dan gaan zoeken???
Ondertussen ben ik in behandeling bij een acupuncturist en onlangs vertelde hij me dat ik een mk gehad heb in een heel vroeg stadium. Voor mij was dit enerzijds een klap, hoewel ik er geen weet van had, en langs de andere kant een opluchting. Ik weet nu dat het kan en ik weet dat deze mk een teken was dat er iets nog niet in orde was.
Bij mijn laatste afspraak bij de osteopaat hebben we het hierover gehad en hij vertelde me dat osteopathie hierin ook kan helpen.
In de komende weken maak ik een afspraak bij de osteopate, morgen heb ik een afspraak bij de acupuncturist en dan zien we wel weer.

Voor mij is het heel belangrijk dat ik er over kan praten. Zowel hier, waar mensen er misschien iets aan hebben, als in mijn dagelijks leven.
Vooral de moed niet opgeven.

Ik weet dat het moeilijk is, maar kop op!

Lieve groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten