combinatie clomid en pregnyl

Andere behandelingen forum.
Intje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:45

combinatie clomid en pregnyl

Bericht door Intje » 16 mei 2008, 8:01

Hallo,
ik kijk al een tijdje mee, maar ik vind weinig over de combinatie clomid en pregnyl.
Even kort: wij zijn een groot jaar geleden begonnen en na drie maanden was ik voor de eerste keer zwanger. Ik had een miskraam op mijn vijfde week. snel daarna was ik terug zwanger en had ik een miskraam op het einde van mijn zevende, begin achtste week. Ik wist het al van week zes, maar ik heb geen curretage laten doen. Dat was in september. Na onderzoek hebben ze gevonden dat ik geen eisprong heb, maar ik maak wel eitjes aan. Deze week zijn we begonnen met de eerste cyclus clomid en op dag 13 krijg ik pregnyl.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wanneer wordt dat toegepast? Werkt dat vlug?
Alvast bedankt,
Intje

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 16 mei 2008, 8:50

Intje,

Ik heb ook een tijdje Clomid met Menopur gecombineerd.
Eerst hadden ze een paar cycli geprobeerd met Clomid alleen, daarna met Menopur alleen.
Telkens waren het lange cycli, al dan niet met cystes en bleek ik zeer moeilijk te stimuleren.

Uiteindelijk heb ik ook 4 cycli gehad met Clomid en Menopur, waarvan 2 cycli vlot verliepen en 2 wat moeizamer, maar dat kwam waarschijnlijk door de aanwezige cystes.

Als ik me niet vergis werkt de ene medicatie centraal in (thv de hormoonproductie in de hersenen) en de andere thv de eierstokken. Door de twee medicaties te combineren proberen ze dus op 2 plaatsen in te grijpen ipv op 1 met 1 medicatie.

Wanneer een arts precies beslist om deze combinatie te gebruiken weet ik niet, wat ik wel weet is dat het (normaal) direct werkt, dwz dat je niet eerst een paar maanden de medicatie moet nemen eer ze begint te werken.

Ik hoop dat je hier alvast iets aan hebt!

Veel succes

Intje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:45

Bericht door Intje » 17 mei 2008, 15:25

JD,
natuurlijk heb ik hier wat aan. Het doet me deugd te lezen dat er normaal gezien meteen een werking is en dat we niet nog een keer maanden zullen moeten wachten. Volgende week vrijdag ga ik op echo omdat de gynea wil zien of er wel een of meerdere (!) eitjes klaarzitten. Ik hoop 't... De zaterdag pregnyl om te laten springen en de zondag huiswerk :D
Ik had inderdaag ook last van lange cycli (tussen 35 en 47 dagen). Dat is dus ook een verklaring waarom voor clomid gekozen is. Ik heb wel het volste vertrouwen in mijn gynea maar het doet altijd deugd een keer te horen van een 'collega' wat het allemaal inhoudt.
Trouwens, ik heb wel last van opvliegers en huilbuien sinds in Clomid neem. Had iemand dat ook? Ik vind het niet echt onrustwekkend want dat wil zeggen dat het effect heeft en dus werkt... :lol:
Blijven hopen!!
Intje

Intje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:45

Bericht door Intje » 26 mei 2008, 12:59

Eergisteren hebben ze de pregnyl gezet (aauw!) en gisteren namiddag en -avond heb ik nogal een pijnlijk en opgezwollen gevoel in mijn onderbuik.
Ik vroeg me af of er nog mensen waren die dag gevoeld hebben en of dat kwaad kan?
We weten wel dat er twee rijpe eitjes zijn en dat clomid (heel) goed gewerkt heeft. Zo goed dat ik volgende maand maar vijf pilletjes clomid mag nemen.
Alvast bedankt!
Intje

koetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2008, 21:53

Bericht door koetje » 30 mei 2008, 21:39

Ik ben ook bezig met clomid (5 dagen 2 tabletjes) en op dag 13 een pregnylspuit. De gyne had gekeken en er zaten enkele eitjes klaar. MAar toch heb ik geen eisprong gehad. KAn dat?
Ik was er zo van overtuigd dat het gelukt was want ik ben misselijk en moe... maar toch niks.
De volgende cylus moet ik 5 keer 3 tabletjes nemen...

jessy
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 december 2007, 13:35

Bericht door jessy » 4 juni 2008, 21:19

Hoi allemaal,

ik ben met kunstmatige inseminatie bezig en moet dus ook clomid nemen en de pregnyl. De clomid is om de eicelproductie goed op gang te laten komen en te zorgen dat de cyclus geregeld wordt; De pregnyl dient om de eitjes te laten "springen" zodat je weet wanneer of welke dag je eispong is. Dat is dus ongeveer 36 uren na de inspuiting. Ik doe deze inspuiting zelf, valt wel mee. Heb ook wel last van pijn in de buikstreek riching de eileiders. Vooral na de pregnyl, volgens mijn gynae is dat normaal, dat kan tot 2 dagen duren. Maar bij mij was dat bijna een week. Als dat nog eens voorvalt, moet ik op echo komen, dan kunnen ze zien wat er gebeurd. Heb ook veel last van de clomid. Ben soms enorm moedeloos en zie het heel vaak niet meer zitten. Heb het dan moeilijk met iedereen, maar vooral met mezelf. Alles slaagt precies tegen, heb problemen met mijn uiterlijk (haren die niet vallen zoals ik wil enzo), laat vanalles vallen, ... En dan zie ik de toekomst ook heel somber in. Maar er zijn ook dagen dat het beter gaat. En dat ik positiever ben. Maar deze maand had ik het echt moeilijk, heb serieus moeten vechten tegen mezelf om er weer bovenop te krijgen. Wij zijn al 3 jaar bezig voor een kindje en ik ben reeds 2 maal op nog geen jaar tijd geopereerd aan endometriose. Tussen de operaties hebben ze me ook onder hormonen gezet om in de menopauze te brengen, zodat ik dus geen eisprong en eicellen aan zou maken. Ik ben nu een maand geleden met KI, eerste poging is dus mislukt, ben vandaag voor de 2de gegaan. Ik moet dus zo snel mogelijk zwanger geraken, anders moeten de eileiders eruit. Als een derde poging mislukt, wordt het ivf. Maar ik zou es blij zijn als ik eens zonder hormonen kan leven. Na een jaar valt dit soms heel zwaar. Soms weet ik zelf niet meer wie ik ben.

Groetjes

sophieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 augustus 2008, 22:25

Bericht door sophieke » 5 augustus 2008, 22:35

halloo

ik ben momenteel bezig met Clomid alleen! Vorige maand heb ik een eerste kuur mogen innemen, 1 tabletje gedurende 5 dagen!!en dan was het wachten op ofwel een zwangerschap of wel mijn maandstonden! er gebeurde niks, en opeens dacht ik een eisprong te hebben en kwas juist :) gelukkig die dag int nestje gelegen :roll: en na 2 weken zouden mijn maandstonden er moeten zijn maar ze waren beke later dan verwacht en ik mocht mijn 2e kuur starten!! vanaf dan waren het 2 tabletjes per dag! heb mijn maandstonden welgeteld 9 dagen gehad! Bij men eerste kuur liep ik erg humeurig, van het minste schoot ik uit men vel!! bij men 2e kuur merkte ik na de eerste 3 dagen niks en dan begonnen de humeurige weer!! Nu zit ik gepaard mee warmte opwellingen een paar keer per dag uit het niks enorm warm krijgen en beginnen zweten, nie zo plezant en ja, men familie zei me dat ik was verdikt dus de Clomid doet goed zijn werking! Nu weet ik nie precies wanneer ik mijn volgende eisprong zal krijgen maar zal het wel opmerken! heb dan gewoon ff wat steken in de onderbuik en veel doorzichtig slijmverlies dat gelijk een rekker is tussen mijn 2 vingers! dan is het de moment ;) zal een dezer dagen eens moeten bellen naar de gyne en vragen wat er nu moet gebeuren, wachten op mijn volgende maandstonden en dan trg beginnen met een kuur ofzo, hij zei me da hij nog nie direct de grote middelen ga gebruiken, gewoon telkens wat toevoegen bij de hormonen maar ik denk dat ik zo een jaar zal moeten proberen maar wie weet heb ik eerder prijs!! verlang zo naar een wondertje...

Intje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:45

Bericht door Intje » 13 september 2008, 16:57

Dag dames,
een eind geleden heb ik dit onderwerp gestart omdat ik wat zenuwachtig was rond de behandeling Clomid & pregnyl. Ik lees hier dat niet iedereen die combinatie krijgt en het dus afhangt van persoon tot persoon. Mijn gynea heeft dat allemaal haarfijn uitgelegd; 't is nu eenmaal een hele goeie.
Ik heb trouwens geen clomid en pregnyl meer moeten nemen. Terwijl ik dit typ heb ik ons wonder heel dicht bij me. Met de elegantie van een nijlpaard wandel ik rond, van zetel naar wc en omgekeerd. Gemiddel 10 keer per dag. Ik weet dat dit soort nieuws vaak alleen maar tranen geeft, jaloezie zelfs. Ik heb zelf liters geweend, ik ken het, ik heb het ook gedaan. Toch is dat niet mijn bedoeling; ik wil iedereen een hart onder de riem steken en laten weten dat het einde soms dichter is dan je zelf denkt...
Heel veel sterkte aan iedereen!
Intje

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 19 september 2008, 9:09

Proficiat Intje,

Ik zou ook wel een als een nijlpaard willen rondlopen :) kgeef zeker de moed nog niet op, nog maar 1 IUI gehad. Had je snel prijs? Geniet er van.

Intje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:45

Bericht door Intje » 25 september 2008, 11:26

Dag Havanne,
wij zijn één die weinige gelukkigen die maar één keer clomid en pregnyl hebben moeten proberen. Van de eerste keer... Ik denk dat dat ter compensatie was van al die tranen die wij hebben geweend en dat ze hierboven ons gejammer beu waren. Geef de moed niet op, meid! Het kan nog altijd. Als je iets medisch moet ondernemen, is er nog altijd hoop.
We duimen voor je!
Intje

AW
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2008, 20:08

Bericht door AW » 30 september 2008, 16:43

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum maar ik lees al enkele maanden aandachtig jullie berichten.
Na 1 jaar gestopt te zijn met de pil hebben ze pco vastgesteld bij mij.
Sinds een half jaar volg ik een hormonenbehandeling van clomid gecombineerd met pregnyl.
Heb ondertussen 6 cycli achter de rug zonder resultaat. Ik reageer goed op de clomid want heb altijd follikels klaar zitten maar ben nog niet zwanger geraakt. De afspraak was om na 6 mislukte cycli een kijkoperatie te doen.
Nu ben ik op het einde van de 6de cyclus maar tijdens deze laatste is er blijkbaar iets misgelopen. Op dag 14 ben ik naar ziekenhuis geweest voor een follikelmeting en op dag 15 heb ik pregnylspuit gehad om eitje te laten springen. Nu zijn we een volledige maand verder en heb nog steeds mijn maandstonden niet. Na enkele dagen overtijd te zijn kreeg ik enorm veel hoop dat het wel eens gelukt kon zijn! Ik deed enkele dagen later een test en die was negatief. Ik dacht dat ik misschien te vroeg getest had dus na een paar dagen teste ik terug en weer negatief! Mijn hoop verdweem en ik belde naar de gynaecoloog. Hij stuurde me door naar de huisarts voor een bloedafname. Hij wou zwangerschap uitsluiten door eerst bloed te laten trekken! De volgende dag gebeld voor de uitslag, weer negatief natuurlijk. Ik werd die dagen letterlijk heen en weer geslinderd tussen hoop, wanhoop en verdriet. Ik heb het bloedresultaat terug doorgebeld naar de gynaecoloog en hij vertelde me dat ik waarschijnlijk een blijvend te hoge progesteron heb gehad waardoor de regels uitgesteld worden. Ik moet nu dus wachten tot ik een bloeding heb en dan mag ik hem terugbellen om een afspraak te maken voor de kijkoperatie. Ik vind het een vervelende en vreemde situatie en heb het gevoel dat ik geen bloeding ga krijgen.
Heeft iemand hier misschien ook ervaring mee en kan je me raad geven?
Bedankt!

AW

celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

Bericht door celeste26 » 15 december 2008, 22:06

Hoi,

Ik kan je helaas geen raad geven. Zit zelf nog maar net in de medische molen. Daarvoor al wel zelf 3 jaar geprobeerd. Maar omdat ik zeer onregelmatig ongesteld ben, toch maar naar het zh. 1e clomidkuur heeft niet aangeslaan (50) Nu bezig met 2e kuur clomid(100). Vandaag naar gyn geweest op de 11 e dag van de cyclus en er was een eitje van 15,5 mm. Moet de 14 e dag eenmalig pregnyl spuiten om het eitje goed te laten springen. Als het deze keer niet aanslaat krijg ik ook verdere onderzoeken volgens gyn. Daarom was ik erg benieuwd of je al een kijkoperatie gehad hebt en zo ja hoe het uitgepakt heeft?


Groetjes Celeste

Elo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 juni 2009, 16:56

Bericht door Elo » 12 juni 2009, 17:03

Hallo iedereen,

Ook ik ben nieuw op deze forum. Eerst en vooral het doet me veel deugd om jullie verhalen te lezen en te weten dat er jammer genoeg nog vrouwen zijn die kampen met hetzelfde probleem.

Laat ik me even voorstellen.
Mijn man en ik zijn in juni 2008 in het huwelijksbootje gestapt. Sinds dan hebben we geprobeerd om op natuurlijke manier zwanger te worden. Al snel bleek dat ik een hormonale stoornis had en moest beginnen met clomid en pregnyl (gestart in maart). Ondertussen de 3de kuur achter de rug en vandaag zijn mijn :twisted: lichtjes doorgekomen. Het probleem is dat ze bij mjn vorig onderzoek 2 kleine kistjes ontdekt hebben (hoogstwss van een slechte eisprong) en moest ik opnieuw een afspraak maken om te zien of de kistjes weg zijn vooraleer ik opnieuw de kuur verderzet. Afspraak kon ten vroegste op 16 juni. Probleem zal zijn dat ik dan al normaal clomid opnieuw moet slikken maar mag niet zolang ik dioe onderzoek niet heb gedaan. Zo frusterend allemaal, weer een gemiste maand dan?
Ik zou dan dinsdag ook graag vragen om mijn te testen en de dosis te verhogen. Rondom mij heb ik de indruk dat iedereen zo snel makkelijk zwanger word en als ik telkens hoor dat persoon X zwanger is, dan voel ik me niet goed (hoewel ik heel blij ben voor haar).
Zijn er nog mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt?

Groetjes

elkeverstraeten
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 oktober 2009, 15:56

Bericht door elkeverstraeten » 2 oktober 2009, 16:01

Hallo,
Ik ben ongeveer op hetzelfde moment als jij gestart met het willen zwanger worden.
Doordat ik geen eisprong meer kreeg ben ik in april gestart met clomid en pregnyl.
De laatste pogingen zijn op niets uitgelopen omdat mijn eitjes niet zijn gesprongen waardoor er geen nieuwe konden ontstaan. Ik moest wachten op mijn regels die er vandaag zijn doorgekomen en over twee dagen mag ik weer starten met clomid.
Ook ik heb soms last van humeurschommelingen maar ik wijt deze vooral aan de vele emoties, zoals hoop en teleurstellingen. Wij zijn ondertussen al een jaar en een half aan het proberen. Ondertussen zijn al mijn vriendinnen bevallen van hun tweede of zijn ze zwanger. Het doet idd pijn maar ik wil hun geluk niet teniet doen met mijn gezaag.
Dus veel succes gewenst. We zijn niet alleen. (jammer genoeg)

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 9 oktober 2009, 19:58

Hallo

Allemaal zo'n herkenbare verhalen. En vooral die erkenning doet me goed. Dat Pregnyl zetten wel degelijk een beetje pijn doet, en dat je buik de dag erna ook nog pijn kan doen, dat huilbuien normaal zijn en chagrijn en dat dat niet komt omdat ik niet standvastig ben, maar dat het door de hormonen komt. En dat het eileider-geleide-ding-onderzoek echt pijnlijk was en ik volledig onderschat effe tussen de soep en de patatten tijdens de werkuren had gedaan.

Ik heb zonet een 2de kuur achter de rug. De eerste was in mei en tevergeefs. Ik moet 1 tablet nemen gedurende 5 dagen, dan de pregnyl als de eitjes groot genoeg zijn en na een week nog een pregnyl. En dan ongeduldig wachten. Om dan vast te stellen dat er een cyste is en ik weer aan de pil moest. Tijdens de zomermaanden mocht ik het niet nemen daar ik er sterk op reageer en de gynae het niet zonder opvolging wou. Eerst was hij in verlof en dan was het onze gepland. Dus nu een 2de kuur, maar gisteren ben ik ongesteld geworden. Teleurstelling alom. Bovendien had ik eitjes moeten laten wegprikken omdat het er teveel waren. Pijn, tranen, hoop, alles weer voor niets. Ik word er echt onnozel van. Ik merk dat ik mijn job ook moeilijker kan uitvoeren. Ondertussen heb ik mijn directie op de hoogte gebracht en gelukkig leeft daar begrip voor mijn situatie. En inderdaad, iedereen rondom mij wordt gelijk zwanger en sommigen bevallen ondertussen van hun 2de. Altijd heel pijnlijk om te horen als iemand zwanger is. Ik verschiet er zelf ook van hoe erg het me raakt.
Ik hoop dat voor ons het gezegde 3de keer goeie keer zal opgaan. Nu nog klein beetje duimen dat er weer geen cyste is en ik gelijk terug mag starten, anders zijn we weer een maand verder. Boe, het gaat allemaal zo traag! Anderhalf jaar geleden had ik niet kunnen inschatten dat dit me ten beurte zou vallen.

groet en tot hoors

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten