combinatie clomid en pregnyl

Andere behandelingen forum.
boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 12 januari 2010, 11:11

Ondertussen zit ik aan het begin van de vierde (en laatste) ronde met clomid en pregnyl. vrijdag start ik met 2 pilletjes clomid, maar donderdag mag ik al staal van ventje binnenbrengen in 't labo. ik heb wel een beetje schrik dat het zoals bij jullie gaat zijn, wendel, maar dan weten we tenminste wat er scheelt.
na deze vierde ronde volgt een kijkoperatie bij mij. dat zal hopelijk half februari kunnen. ik wil het niet te lang uitstellen.
volgende week woensdag mag ik dan op fm en gaat het resultaat van zijn staal binnen zijn. spannend...

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 29 januari 2010, 16:49

Hey Boterham,

Wij zijn intussen bezig met onze tweede iui-cyclus, ventje is begin deze maand geopereerd, dus de kwaliteit zou nu alleen maar kunnen verbeteren!

Bij ons denk ik pas kijkoperatie na 4 iui's.. Dus jah, wie weet scheelt er nog iets met mij waardoor we nu onze tijd alweer verliezen met iui, maar kom, we gaan daar niet van uit, of beter gezegd, we proberen om daar niet van uit te gaan :wink:

Hoe was je ventje's staal dan? Hopelijk goed nieuws gekregen?

groetjes,
Wendy

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 7 februari 2010, 20:42

Hoi hoi,
uiteindelijk is het staal niet die donderdag maar dinsdag de 26ste binnengebracht. Vandaag moest ik op controle voor het einde van poging 4 met clomid & pregnyl. resultaat: goed en slecht nieuws. Spermiogram was perfect normaal, dus dat is toch al 1 zorg minder en de gyn was daar wel blij mee, want "daar kan je het minst aan verhelpen".
Maar, weer niet zwanger... Ik voelde de bui al hangen en dus heb ik vanmorgen al een afspraak vastgelegd voor een laparoscopie. Die gaat op maandag 8 maart door, dus morgen nog vier weken. Het is een diagnostische en therapeutische laparoscopie, dwz dat als er iets gevonden wordt (endometriose, verklevingen, ondoorgankelijke eileiders, cysten, ...) hij het meteen gaat opereren/herstellen. Ik ga dan op dag 28 zitten van ronde 23 of net aan het begin van ronde 24. Dat betekent dat ik in ronde 24 in principe zwanger zou kunnen worden. Ik heb al veel verhalen gehoord van mensen die de ronde aansluitend op hun operatie meteen zwanger zijn. Ik ga daar maar niet te veel op hopen, maar toch geeft het me veel hoop.

Veel goede moed nog, Wendel en alle anderen!
Knuffel,
Boterham

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 8 februari 2010, 12:19

@boterham, veel succes met de laparoscopie. Ik heb dat in december laten doen. Vooral goed rusten nadien en dan heb je er niet al te veel last van.

Ik ben vandaag voor de derde keer op follikelmeting geweest en joepie, eentje heeft er dan toch zin gehad om te groeien, 17 mm Straks moet ik bellen voor de bloedwaarden en dan weet ik wanneer ik mijn pregnylspuit moet zetten en wanneer wij aan het werk moeten. Ik ben ondertussen dag 18 van mijn cyclus.

Allemaal wel spannend ineens!

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 22 maart 2010, 14:19

Ik ben 2 weken geleden geopereerd. Kort na de operatie zijn mijn ms er door gekomen; ik zit nu in ronde 24. Ronde 25 wordt het terug clomid & pregnyl.
De operatie was goed en slecht nieuws: het goede nieuws is dat het slechter kon... tja... het slechte nieuws is dat ik een moeilijk geval ben... Er zit aan de uitmonding van mijn eileiders in de baarmoeder fibreus littekenweefsel dat niet weggehaald kan worden en de ferti-arts weet niet zeker of het zo zal lukken. Tijdens de hysteroscopie is er onder druk vloeistof doorgespoten en dat is wel gelukt, maar ja: dat was onder druk... of het zou lukken om daar zaadcellen en dan nadien een bevruchte eicel door te geraken, dat kon hij echt niet zeggen. Nu proberen we nog een keer of 4 tot max. 6 met clomid en pregnyl voor de optimale timing. Voor de rest ben ik hormonaal wel in orde. Mijn ventje is ook in orde.
Als het dus nu niet lukt met clomid en pregnyl wordt het IVF... Ik weet dat van donderdag. Ik was wel geschrokken, want ik had dat echt niet verwacht... (Hele dag geweend. Schele koppijn...) Meer zelfs: de ferti-arts zei dat mijn leeftijd de enige reden is dat hij nog eens wil proberen zonder drastige middelen. Hij heeft wat schrik voor overtherapie. Die hormonen, dat kan geen pretje zijn. ALs ik mrk hoe hevig ik al reageer op die clomid... Dus ik kan hem daarin volgen. Moest ik 10 jaar ouder geweest zijn, zou hij zelfs niet twijfelen en onmiddellijk overstappen op IVF...
Ik weet het allemaal niet zo goed meer... Ik vind het wel goed dat we nog even met de vertrouwde methode proberen, want dat het IVF zou kunnen worden, moet toch eerst even bezinken. Ik voel me daar niet klaar voor nu. Ik heb daar nog absoluut geen zin in...

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 22 maart 2010, 19:05

@boterham, en niet te veel last gehad van de laparoscopie? Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n nieuws wel zwaar aankomt. Hopelijk lukt het toch nog met clomid en pregnyl. Iedereen wil toch nog op een zo natuurlijk mogelijk manier zwanger worden he! Aan de andere kant als je meer kans hebt met IVF, dan is dat misschien wel beter want zo'n hormonen nemen is toch ook geen lachertje he! En als de kans op succes dan niet voldoende groot is... Ik heb zelf ook veel last van Clomid, ik slaap dan niet tijdens de dagen dat ik die moet innemen, heb ook veel meer last van migraine en wat je dat doet met je emoties, dat maakt het allemaal niet gemakkelijk. Ik wens je alleszins heel veel succes en hoop op een wonder deze cyclus!!!!

Ik heb ondertussen mijn tweede ronde clomid/pregnyl achter de rug en wacht nu op mijn NOD (eind maart)

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 24 maart 2010, 16:20

Wel, ik heb juist schrik van de hormonen die je moet krijgen voor de opstart van die ivf... als ik al zoveel last heb van de clomid (emoties) en pregnyl (mijn maag), wat moet dat dan niet zijn als ik moet slikken/spuiten/snuiven voor een deftige stimulatie voor de pu??? :shock: ... dus ja, net als iedereen zo natuurlijk mogelijk en hopelijk komen we nooit aan die ivf, maar ik vrees ervoor.
als het moet, ja, dan zullen we nie anders kunnen met mijn probleem, maar ik heb er echt geen zin in...

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 25 maart 2010, 13:29

Ja, daar heb ik ook schrik voor als zou blijken dat we ook die richting uitgaan. Ik moet het nu nog doen met een cyclus Clomid en nadien overschakelen op menopur. En wanneer is nu je NOD?

Ik hoop voor je dat IVF niet nodig zal zijn!

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 25 maart 2010, 21:38

NOD is rond 9 april als ik uitga van 29 dagen. De klus-periode komt er nu dus ongeveer aan.
Ik hoop dat de Clomid bij je aanslaat en dat je dus niet moet overschakelen op Menopur.
Grtjes

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 26 maart 2010, 9:28

succes dan met het klussen!

Ik wacht nog altijd op NOD en probeer er zo weinig mogelijk aan te denken.
Maar dat is natuurlijk niet eenvoudig!

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 22 april 2010, 15:34

Tijdje geleden dat ik hier nog las/was.
Mijn NOD vas niet de 9de, maar 13 april, want mijn eisprong (spontane cyclus) was een dag of 5 te later. Het werd dus weer niks. Ondertussen halfweg de Clomid & Pregnyl nr. 5. Vanmorgen op FM geweest. Morgen terug voor BN en pregnyl. Het was eigenlijk mijn allerlaatste "gewone" fm, want we hebben besloten dat we niet nog 4-6 rondes willen proberen met C&P. Gezien mijn voorgeschiedenis lijkt het ons pure tijdverspilling. De gyn ging volledig akkoord en heeft meteen de papieren voor de mutualiteit meegegeven. Op het einde van deze cyclus ben ik op reis, dus ik denk dat we dan een rustmaandje in lassen en dan verhuis ik naar de IVF'ers.
Nu dit beslist is, voel ik me een pak relaxter en opgelucht.
Grtjes
Boterham

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 23 april 2010, 16:38

Ik ben net een maand Clomid/pregnylvrij geweest en dat was echt wel een verademing. Want die hormonen, het is toch niet te onderschatten en dan ook telkens ermee bezig zijn, pfff. Ik heb dus een super ontspannende vakantie gehad. Net gebeld naar de gyn en volgende cyclus is het nog eens een keer met Clomid en Pregnyl.

Dus ik kan het alleen maar aanbevelen eens een rustmaandje te doen!

Veel succes met de behandelingen!

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 26 april 2010, 10:26

Inderdaad Koala, zo een rustmaandje doet ongelooflijk veel deugd! Ik denk dat de relatie ook wel ten goede komt. Heel in 't begin van de behandelingen dacht ik van "allee, een verloren maand, dat doe je toch niet?!?" Maar als je al zo lang bezig bent, wat maakt 1 maandje dan uit?
Ik voel mijn eisprong ook wel als ik geen C&P neem, dus ergens ben je er ook wel mee bezig (toch proberen klussen op 't goeie moment? :wink: ), maar het feit dat je niet steeds naar de gyn moet scheelt al veel, hé.

Ik voel een verschil tussen mijn natuurlijke eisprong en de pregnyl-eisprong. De venijnige steekjes van de natuurlijke eisprong houden ongeveer een half uurtje aan en dan is het helemaal voorbij. Mijn pregnyl-eisprong voel ik niet zo sterk en venijnig, maar het is vervelender om dan te vrijen, want ik kan dan eigenlijk niets in/tegen/rond mijn buik verdragen en dat houdt meerdere uren aan. Heeft iemand van jullie dat ook?

Grtjes en veel suces

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 8 mei 2010, 11:44

Hey Boterham,


We zijn inderdaad niet vergeten te klussen op die moment. Dus nu is het weer afwachten tot de MS doorkomen of een positief resultaat.

Ik voel niet veel verschil tussen de eisprong met behandeling en die zonder.

Alvast voor jou veel succes in de IVF-club he!!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten