IUI en endo

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

IUI en endo

Bericht door sunshine » 11 juni 2008, 10:00

Hey allemaal,

Hier nog eens een berichtje van mij. Voor de nieuwelingen even kort wat info. Heb ernstige endo. Cyste in eierstok, knobbel vergroeid met dikke darm, enorme pijn bij maandstonden. Ik sta op de wachtlijst voor grote operatie bij dokter meuleman waarbij ook stukje dikke darm verwijderd zal worden.

Maar omdat wij graag kindjes willen en ik nu nog een jaar op de operatie moet wachten, hebben wij besloten om in dat jaar zwanger proberen te worden via IUI. Ik heb 3 maanden zoladex spuiten gehad en 9 maanden orgametril. Ik ben vorige vrijdag gestopt met de orgametril en heb mijn regels gekregen. Bloeding was heel miniem omdat de orgametril ervoor zorgt dat je een dun baarmoederslijmvlies hebt. Ik heb wel krampen gehad enzo, maar toch (nog) niet die helse pijn van voor de orgametril. Ben net naar ziekenhuis geweest voor bloedafname en echo. Er zit een eicel klaar van 8 mm. In de loop van de namiddag krijg ik telefoon van Leuven wanneer ik clomid mag beginnen nemen. Normaal gezien volgt er binnen dit en 10 à 15 dagen dan de inseminatie!!

Ik zie een klein lichtje bij alle ellende en pijn die ik tot nu toe al gehad heb. Mijn kans op zwangerschap is kleiner dan normaal (door de endo), maar de kans is er wel! En mijn gedachten zitten nu even niet bij de endo, maar bij de hoop op een babytje.

Dus aan alle lotgenootjes hier met een kinderwens...ja kan ook tijdens je wachttijd iets PROBEREN te doen. Nergens staat geschreven dat het lukt en de pijn bij je regels moet natuurlijk uit te houden zijn. Ik las tussen elke IUI poging wel een rustcyclus in om de endo te laten rusten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Veel liefs
Sunny,
Een lotgenootje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten