ervaring vruchtbaarheidscentra

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

ervaring vruchtbaarheidscentra

Bericht door Sterretje » 18 juni 2008, 13:52

Dag dames (en heren),

Zelf ben ik in behandeling in een vruchtbaarheidscentrum in Sint-Niklaas: een A-centrum
"Een A-centrum voert behandelingen uit tot en met de pick-up. De eicellen worden naar het labo van het B-centrum getransporteerd, waar alle labo-ingrepen plaatsvinden. De terugplaatsing zelf gebeurt ook in het B-centrum. Nadien word je opnieuw opgevolgd door het A-centrum."
Ik heb na 1 IVF stimulatie 2 mislukte terugplaatsingen achter de rug. Nu wil ik zo snel mogelijk aan een 2e IVF beginnen.
Nu blijkt dat het centrum enkel met geplande pic-ups)werkt (een punctie week). Door sluiting van het B-centrum gedurende de hele maand augustus, en aansluiting van mijn cyclus en IVF-schema, kan ik pas eind september voor een 2e pick-up gaan.
Ik vind dit echt vreselijk frustrerend. Dit betekent dat ik de hele maand juli, augustus en september 'verloren' ben en geen enkele kans heb in die maanden zwanger te worden want ik moet zo lang de pil nemen. Ik heb zo al weinig geduld, maar dit vind ik echt jammer hoor!
Denken jullie dat ik mits een overstap naar een ander centrum sneller aan de slag kan?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is mijn reactie normaal of vinden jullie dat ik veel te snel wil gaan?
Misschien overdrijf ik, maar ik vind 3 maanden 'uitstel' echt te veel van het goede :x
Groetjes,
Sterretje

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 18 juni 2008, 14:20

Hey Sterretje,


Ik zou het ook zeer frustrerend vinden, maar een overstap zou ik niet direct in overweging nemen, aangezien er in andere centra vaak ook aanzienlijke wachttijden zijn. En ook andere B-centra sluiten in de grote vakantie tijdelijk hun deuren (UZ Gent bv ook).

Misschien moet je eens vragen aan je gynaecoloog of hij je cyclus niet een beetje kan beïnvloeden zodat je tegen begin september klaar bent voor een punctie.
Misschien kan hij je de pil laten doornemen, of korter laten nemen of zo tijdens de komende maanden zodat je pakweg tegen half augustus kan beginnen met spuiten, snuiven, ... en zodat je begin september reeds een punctie kan hebben.
Ik zou dat zeker eens bespreken.

Soms kan ook overwogen worden om een IUI te doen in de rustperiode (tenzij dit in jullie geval natuurlijk absoluut geen zin heeft).

Maar vergeet ook niet voor jezelf te zorgen. Af en toe een pauze inlassen kan deugd doen. Ik merkte bij mezelf dat ik het steeds moeilijker en moeilijker kreeg tijdens de behandelingen, veel emotioneler en met niets anders meer bezig dan met zwanger worden en kindjes,...
Tijdens rustperiodes komt de oude ik weer boven. Ok, de pijn en het verlangen blijft, maar het wordt een rationeler iets, het is minder emotioneel geladen en op die manier beter leefbaar. Dan besefte ik weer dat er ook nog een leven was naast 'zwanger worden en kindjes krijgen', dat je weer plezier kan krijgen in alledaagse dingen (itt zuchtend door het leven sleuren tijdens de behandeling).
Vorige twee jaren zouden we niet op reis geweest zijn of onze reis zelfs geannuleerd hebben indien we in die periode opnieuw zouden kunnen starten, sinds een half jaar durven we een behandeling al eens met een paar weken op te (laten) schuiven om toch maar een gepland weekendje of reisje niet in het gedrang te laten komen.

Groetjes

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juni 2008, 9:59

Bedankt voor je antwoord.
Je hebt wel gelijk....

Maar ik ben niet iemand die bij de pakken kan blijven zitten. Ik ben iemand die voor actie gaat.
elke maand die voorbij gaat is voor mij een 'gemiste' kans. Ik denk dat ik een cyclus IUI ga proberen. Vanavond afspraak met gyn.
Toch overweeg ik de overstap naar Gent. Ik ken iemand bij wie ze de hoop hadden opgegeven en nu toch 8 maanden zwanger is via ICSI.

Zijn er nog mensen met goede ervaringen door overstap naar een ander centrum?

Groetjes

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 23 juni 2008, 11:16

Hallo

In het begin zag ik ook iedere maand als een gemiste maand, maar de tijd leert dat je zo niet mag redeneren want je gaat er onderuit. Je verwachtingen worden te groot.
Centra vergelijken is vooral heel gevaarlijk. Iedereen heet net andere problemen en daardoor is vergelijken heel moeilijk. Ook voelt de ene zich beter dan bij een andere dokter etc ...
De keuze van overstappen ligt volledig in je eigen handen of in samenspraak met je huisarts, maar helaas kan niemand anders je daar advies in geven. Maar puur uit snelheidsoverwegingen vind ik heel riskant. Stel dat je al heel wat behandelingen achter de rug hebt en dat je bewust bepaalde onderzoeken (die inderdaad tijd vragen) had overgeslagen, en dat er daarna toch een simpel op te lossen probleem was... dan is het pas verloren tijd en vooral verloren energie. Denk er maar eens goed over na, maar natuurlijk is er niets mis als je een overstap maakt hé.
Heel veel succes !!!
kathleen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten