afwachten tot september dan vruchtbaarheidsbehandeling

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
sandyw
Berichten: 25
Lid geworden op: 4 september 2007, 10:36

afwachten tot september dan vruchtbaarheidsbehandeling

Bericht door sandyw » 7 juli 2008, 19:49

Dag Jessy

Ik ben geopereerd in december vorig jaar te Leuven voor endometriose. Mijn gynaecoloog in Aalst heeft me tot september gegeven om natuurlijk zwanger te raken, maar september komt steeds dichterbij en zwanger ben ik nog steeds niet. Ik heb gelezen dat jij kunstmatige inseminatie hebt laten doen. Kan jij mij een beetje uitleg geven over wat dat precies inhoud en wat de beste manieren zijn???

Want ik vrees dat ik in september ook zal moeten beginnen...

Groetjes
Sandy

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 7 juli 2008, 20:46

Hallo ik heb ook IUI gehad dus kan ik je ook wel uitleggen hoe het er in Brugge aan toe gaat.
Ik heb trouwens al veel gelezen van jou op het forum endometriose.

Ik moest van dag 5 tot en met 10 van mijn cyclus elke dag 1 pilletje Clomid nemen (5 pilletjes dus). Dit is om een follikel/eicel aan te maken.
Op dag 11 moest ik om 8 uur 's morgens bij de gyn gaan om een echo en bloedtest te doen. Aan je bloedwaarden kunnen ze zien of je hormonen en dergelijke voldoende hoog zijn voor een eisprong en ook via de echo kunnen ze zien hoeveel follikels je hebt en hoe groot die zijn. Tussen 14 en 16 uur moest ik diezelfde dag bellen en toen zeiden ze als alles ok was of niet. Indien niet moest ik gewoon nog verder clomid nemen voor de tijd die ze zeiden en dan terug controle.
Als alles ok was moest ik 's avonds op het uur dat ze doorgaven een pregnyl spuit (om een eisprong te krijgen) laten zetten door het wit gele kruis ofzo. Meestal was dat bij mij om 21 uur.
De dag nadien moest ik dan gaan voor een bloedtest en terug tussen 14 en 16 uur bellen om te horen wat er volgde. Die bloedtest was om te zien of je een eisprong ging krijgen.
De dag nadien moest mijn man om 8 uur in het ziekenhuis zijn voor een spermastaal te maken. Daar haalden ze de beste zwemmers uit en om 12 uur moest ik terug in het ziekenhuis zijn waar ze dan het sperma in brachten. Toen werd er een cupje op je baarmoederhals gezet dat ik om 14 uur mocht verwijderen. Na de insiminatie moest ik 10 min blijven liggen.
Daarna was het 14 dagen wachten of je je menstruatie kreeg of niet.

Ik heb zo 5 pogingen gekregen maar wel voor mijn operatie maar bij mij is het niet gelukt. Toen we die IUI deden wisten ze zelfs nog niet dat ik endo had.

Na mijn operatie ben ik onmiddelijk gestart met ICSI.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
Kelly

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten