alternatieve geneeskunde

Andere behandelingen forum.
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 juni 2009, 12:54

Hey,

Ik hoor dat toch veel, die koude baarmoeder opmerking van mensen die acu doen (te veel :wink: ). Je moet dan weinig citrusvruchten eten en letterlijk veel warme dingen (soep) en weinig koude (rauwkost).

Ik ga ook al jaaaaaaaaaaaren bij een kinesioloog / homeopaat dus de suikerbolletjes zijn me heeeeel bekend. :D 't Wordt bij mij vooral gebruikt voor ontgiften, schimmeltjes enzo. Kinesioloog geeft ook supplementen. Hij behandelt tussen cycli door, om alles op te kuisen en in gereedheid te brengen voor de volgende poging. Buiten de vruchtbaarheidsbehandelingen ga ik zowiezo een paar keer per jaar.

Bij m'n laatste gelukte poging heb ik er ook acu bijgedaan, maar ik kan niet zeggen dat ik daar veel van gevoeld heb, en volgens de acupuncturiste was er ook niks mis (wat ik raar vond maja). Twas net toen toevallig wel prijs. :wink:

Doen waar je je goed bij voelt. :D

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 8 juni 2009, 20:29

Tja, de sceptici laten zich hier niet horen zeker?

Ik ben heel, heel blij dat wij de klassieke geneeskunde zijn gang hebben laten gaan. Met onze diagnose (geen spontane bevruchting bij IVF) geeft alleen ICSI ons een kans. In geen miljoen jaar zou alternatieve geneeskunde daar iets aan kunnen doen.

Tegenover homeopathie sta ik zeer, zeer sceptisch. "Verdunning" is nog zwak uitgedrukt voor wat aan de basis ligt van homeopathie.

Voor wie de uitleg van een scepticus wil horen: http://www.badscience.net/2007/11/a-kind-of-magic/
De auteur schrijft een column in The Guardian (Britse krant).

Ik heb alle begrip voor de stelregel, baat het niet, dan schaadt het niet. Je wil uiteindelijk al het mogelijke proberen.

H.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 8 juni 2009, 22:02

Hallo hannelore,

ik ben blij dat ook een scepticus hierop reageert!
we - of toch zeker ik, doe het enkel vanuit de 'baat het niet...'-stelling. zoals je schreef: je doet alles wat je kan doen, je wil alles proberen: alles is beter dan gewoon wat af te wachten. ik heb ook mijn bedenkingen, mijn rationele kant houdt me steeds tegen hier te veel in te 'geloven', maar aan de andere kant zijn in landen als china, india, ... toch vele jaren universiteit gewijd aan deze studies... zouden ze dan blijven bestaan als ze hun nut niet bewezen?
nu, ik wil hier geen discussie op gang brengen/ houden. t zijn maar vragen die ik me stel. en waar ik me nu liever mee bezig houd dan me weer down te voelen dat ik nog steeds niet zwanger ben :D
voor de westerse geneeskunde zijn er jammer genoeg ook lange wachtlijsten, en die tussenpozen moeten we toch zinvol opvullen é!?
hebben ze jullie dan uiteindelijk kunnen helpen via icsi?
goh, stilletjes hoop ik toch dat wij niet zover moeten gaan. ben daarnet nog es naar de gyn geweest. een goeie babbel gehad, een beetje zoals ik met vriendinnen kan hebben. ze heeft me zelfs niet extra onderzocht omdat ik dat nog maar een half jaar geleden liet doen. ze begreep wél dat het zwaar voor ons moet zijn en heeft n telefoonnr van fertiliteitsarts mee gegeven. daar maak ik dus morgen ineens een afspraak mee.
en intussen eet ik mijn suikersnoepjes verder op :D
fijne avond, meiden :!:

Inge75
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 juni 2007, 17:55

Bericht door Inge75 » 6 oktober 2009, 12:42

Dag Hannelore,

dat zei de gynaecoloog ook tegen ons. Wij zouden enkel zwanger kunnen worden via ICSI. Na 3 mislukte pogingen sprak hij zelfs over eiceldonatie !! En kijk, wij genieten momenteel met volle teugen van onze zoon van 4.5 maanden !
Wij zijn zwanger geraakt met acupunctuur, na jaren van onvervulde kinderwens.
Ik geef toe dat ik eerst ook sceptisch was, maar het resultaat is er.

veel succes in ieder geval en hopelijk komt jullie kinderwens uit, op eender welke manier.

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 7 oktober 2009, 18:52

Inge,

Ik ben heel blij dat jullie kinderwens toch nog in vervulling is gegaan ondanks alles.

De scepticus in mij is nog niet overtuigd dat het door de acupunctuur komt. 5% van alle koppels die met ongewenste kinderloosheid worstelen en alle mogelijke behandelingen hebben ondergaan worden toch nog spontaan zwanger.

Statistisch gesproken zou er voor elk koppel dat spontaan zwanger wordt en acupunctuur heeft gedaan 95 koppels moeten zijn die dat geluk niet hebben met acupunctuur. Ik weet niet of die statistieken ooit al onderzocht zijn.

Ik ken in elk geval mensen voor wie acupunctuur geen enkel resultaat heeft opgeleverd, wat ik vreselijk jammer vind.

Maar genoeg gezeur van de scepticus! Ik wens iedereen hier heel, heel veel geluk!

H.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten