Geen eisprong na pregnyl???

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
AW
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2008, 20:08

Geen eisprong na pregnyl???

Bericht door AW » 1 oktober 2008, 10:10

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum maar ik lees al enkele maanden aandachtig jullie berichten.
Na 1 jaar gestopt te zijn met de pil hebben ze pco vastgesteld bij mij.
Sinds een half jaar volg ik een hormonenbehandeling van clomid gecombineerd met pregnyl.
Heb ondertussen 6 cycli achter de rug zonder resultaat. Ik reageer goed op de clomid want heb altijd follikels klaar zitten maar ben nog niet zwanger geraakt. De afspraak was om na 6 mislukte cycli een kijkoperatie te doen.
Nu ben ik op het einde van de 6de cyclus maar tijdens deze laatste is er blijkbaar iets misgelopen. Op dag 14 ben ik naar ziekenhuis geweest voor een follikelmeting en op dag 15 heb ik pregnylspuit gehad om eitje te laten springen. Nu zijn we een volledige maand verder en heb nog steeds mijn maandstonden niet. Na enkele dagen overtijd te zijn kreeg ik enorm veel hoop dat het wel eens gelukt kon zijn! Ik deed enkele dagen later een test en die was negatief. Ik dacht dat ik misschien te vroeg getest had dus na een paar dagen teste ik terug en weer negatief! Mijn hoop verdweem en ik belde naar de gynaecoloog. Hij stuurde me door naar de huisarts voor een bloedafname. Hij wou zwangerschap uitsluiten door eerst bloed te laten trekken! De volgende dag gebeld voor de uitslag, weer negatief natuurlijk. Ik werd die dagen letterlijk heen en weer geslinderd tussen hoop, wanhoop en verdriet. Ik heb het bloedresultaat terug doorgebeld naar de gynaecoloog en hij vertelde me dat ik waarschijnlijk een blijvend te hoge progesteron heb gehad waardoor de regels uitgesteld worden. Ik moet nu dus wachten tot ik een bloeding heb en dan mag ik hem terugbellen om een afspraak te maken voor de kijkoperatie. Ik vind het een vervelende en vreemde situatie en heb het gevoel dat ik geen bloeding ga krijgen. Kan het misschien zijn dat ik geen eisprong gehad heb na pregnyl?
Heeft iemand hier misschien ook ervaring mee en kan je me raad geven?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 1 oktober 2008, 15:24

Ik heb geen PCO maar ik had wel na m'n eerste IUI 3 gele lichaampjes die bleven progesteron produceren. Dat kwam van de stimulatie met menopur (maar clomid doet hetzelfde)/utrogestan. Ook bij mij hadden ze met de zwangerschapstest gezien dat mijn progesteron veel te hoog stond. Het gele lichaampje ontstaat na de eisprong, het is eigenlijk de lege follikel die het hormoon progesteron produceert.

Dus eigenlijk klinkt jouw verhaal bijna hetzelfde als het mijne, maar bij mij was mijn progesteron blijkbaar toch laag genoeg om mijn regels te laten doorkomen. Ik heb ook al gehoord van mensen die hun regels dan niet krijgen, de progesteron houdt het tegen. Ook denk ik gelezen te hebben dat mensen met PCO hier gevoeliger aan zijn.

Nu die gele lichaampjes zijn goed te zien met een inwendige echo hoor, en dat is volgens mij het eerste wat ze doen na bloedname ter controle. Hebben ze dat bij jou niet gedaan? Mij hebben ze zelfs aangeraden niet af te wachten, maar meteen drie weken anti-conceptie te nemen, dat zou helpen de progesteron waarden te laten zakken.

AW
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2008, 20:08

Bericht door AW » 1 oktober 2008, 18:52

Bedankt voor je antwoord op mn vraag.
Mijn huisarts heeft bloed getrokken en enkel nagetrokken of ik al dan niet zwanger was. Nadien heeft mn gynaecoloog de uitleg gegeven van die verhoogde progesteron. Hij veronderstelt dat die te hoog is en een menstruatie in de weg staat en zei me af te wachten.
Ik ben het wachten wel beu en ga volgende week terug contact opnemen met hem. Ik zou het wel zonde vinden om terug anticonceptie te nemen hoor. Hij zei me wel dat hij geen medicatie kon geven om menstruatie uit te lokken dus dat wachten het enige was wat ik kon doen.
Zou het ook niet kunnen dat eisprong later geweest is en de menstruatie nog zal komen?
Ik snap het allemaal niet goed hoor.
Hopelijk breekt de menstruatie nog door...

AW
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2008, 20:08

Bericht door AW » 1 oktober 2008, 18:53

Bedankt voor je antwoord op mn vraag.
Mijn huisarts heeft bloed getrokken en enkel nagetrokken of ik al dan niet zwanger was. Nadien heeft mn gynaecoloog de uitleg gegeven van die verhoogde progesteron. Hij veronderstelt dat die te hoog is en een menstruatie in de weg staat en zei me af te wachten.
Ik ben het wachten wel beu en ga volgende week terug contact opnemen met hem. Ik zou het wel zonde vinden om terug anticonceptie te nemen hoor. Hij zei me wel dat hij geen medicatie kon geven om menstruatie uit te lokken dus dat wachten het enige was wat ik kon doen.
Zou het ook niet kunnen dat eisprong later geweest is en de menstruatie nog zal komen?
Ik snap het allemaal niet goed hoor.
Hopelijk breekt de menstruatie nog door...

Twijfeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 maart 2009, 10:21

Bericht door Twijfeltje » 20 maart 2009, 10:39

Hey Iedereen,

Ik heb al enkele malen de berichtjes gelezen over Clomid en Pregnyl en ben blij te zien dat ik toch niet de enige ben met 'problemen'.

Ik ben in juni 2008 gestopt met de pil en ben in september naar de gynea gegaan omdat ik niet ongesteld werd. Bleek dat ik wel eitjes had, maar dat ze niet tot rijping kwamen (er werd niet gesproken over pco). Vlak na dit bezoekje werd ik spontaan ongesteld en hebben we besloten de natuur toch nog even zijn gang te laten gaan.

In januari weer niet ongesteld, dus opnieuw naar de gynea om dan te starten met Clomid. Na 13e dag geen eitjes gerijpt en baarmoederslijmvlies ook niet dikker geworden. Bleek dat ik teveel progesteron had, waardoor mijn lichaam eigelijk de werking van de clomid 'tegenging'. Ben toen pilletjes beginnen nemen om mijn progesteron gehalte te doen zakken.

Uiteindelijk na 18 dagen toch één eitje dat gerijpt was en een pregnyl spuit gekregen.
9 dagen na de pregnyl spuit kreeg ik verschrikkelijke buikpijn en had ik een opgezette buik (net 3 maanden zwanger). Het was blijkbaar overstimulatie, maar de gynea zei dat dit vrij laat was na de pr.spuit en dat er kans was op zwangerschap.

Nu zijn we 18 dagen na de pr.spuit en ben ik nog steeds niet ongesteld. Gisteren een test gedaan, maar die was negatief.

Ik vraag me af of iemand dit ook al heeft gehad en of jullie me hier een beetje meer info over kunnen geven.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, Twijfeltje :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast