Iemand ervaring met "laag" HcG ?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Iemand ervaring met "laag" HcG ?

Bericht door Nikita76 » 17 november 2008, 16:11

Hoi,

Ik zoek een geruststelling voor mezelf omdat ik net zo'n twijfelachtig telefoontje had ivm de HcG waardes. Die waren vorige week een 1089 en nu "maar" een flinke 3000... aan haar stem te horen en haar uitleg, is dit maar een moeizame verhoging en zou op een week tijd veel hoger moeten gezeten hebben volgens haar. (ik zou een 6 weken zwanger zijn - vruchtje 4 weken)
Ik kan niet anders doen dan wachten op de echo volgende week woensdag 26 november... nog zoooo lang :roll:

Ik lees niets anders dan buitenbaarmoederlijke zwangerschappen of miskraam door een laag HcG. Niet echt geruststellend!

Iemand ervaring hiermee en toch een zwangerschap voldragen, of al in een verder stadium ?

Dank voor jullie reacties.

liesje en david
Berichten: 133
Lid geworden op: 6 januari 2008, 18:55

Bericht door liesje en david » 17 november 2008, 19:11

hallo,
geen ervaring mee maar je moet eens kijken op de site
www.freya.nl daar kan je de juiste waarde vinden.

groetjes liesje

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 18 november 2008, 9:13

heb naar ziekenhuis gebeld en de gyn aan de lijn gehad maar die was ook al zo oppervlakkig :roll:
Ik heb wel gezegd dat ik absoluut onmogelijk volgende woensdag zou halen, en nu "mag" ik ten vroegste vrijdag om een echo.. Over mn progesteron hebben ze ook niets gezegd (ik wist t niet, anders had ik daar ook al naar gevraagd !)

Ach jah, ik zal maar wachten tot vrijdag dan... als intussen geen miskraam is opgetreden natuurlijk. Want alles wat ik nu voel, .. t beurt me niet op ..

Afwachtend en gelaten naar vrijdag leven en maar hopen dat alles in orde komt ! Hoewel dat heel moeilijk is voor me nu.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 21 november 2008, 11:31

Vandaag de echo en bloedprik gekregen.

Opluchting alom, want ik zag het hartje wippen en mocht een heel zachte regelmatige hartslag horen ook !! :D ben zo blij nu !!

Mij zo ongerust maken seg !? En dan vanmorgen wéér he, bij de bloedafname... "en ? nog géén bloeding gehad ?" op zo'n toon van, alé, hoe kan da nu ? FOEI ! :evil:
Dan heb ik liever dat de verpleging gewoon hun snater houdt, ipv zo'n opmerkingen te maken en alles behalve hoopvol te klinken.

Straks nog eens bellen voor het HCG, ik wil dat weten, ook al is alles in orde, ik wil eens zien wat die stijging nu deed.

Dan binnen 2 weken nog ns voor een echo, en vanaf dan naar mn eigen gynea...

Ik ben vandaag 6 weken en 1 dag zwanger. Dus de innesteling heb ik wel duidelijk gevoeld op 23 okt. De dag na de TP. Toen had ik zo'n pijn dat mn man me naar spoed wou brengen. En je ziet wel, exact vanaf die datum is t vruchtje dus 4 weken en 1 dag... straffe dingen allemaal.

De buikpijn die ik dagelijks heb, komt wss van mijn vleesboom, die al 1 cm groeide in doorsnee.. die is nu 4cm en het vruchtje 4 mm... dus 10 x groter. hopen dus dat die niet in de weg komt te zitten en ik niet teveel pijn lijd ! Maar dat is allemaal onderzocht en dat zou niet in de weg mogen zitten.

Nu kan ik wat meer gerust zijn en vanavond op de vlieger stappen naar Genève en mn ventje de eerste foto laten zien !

Lieve groetjes en vol goeie moed iedereen !!!
XXX

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 4 december 2008, 9:47

Hoi,

Ik heb helaas .... slecht nieuws... :cry:
ik ging vandaag voor echo ipv morgen omdat we morgen nog eens een stapje in de wereld wilden zetten...
En daar zag ik een mooi vruchtje... dàcht ik, ik zag geen hartslag, de gyn ook niet... t vruchtje was ook wat klein, 11,7 mm ipv een dikke 20 op 8 weken en 5 dagen...

En hij kon me géén goed nieuws geven... :cry:

Het is op een miskraam uitgedraaid. Maar waarom ben ik dan zo steendoodstikkapot altijd ? En misselijk ?
Ik begrijp t niet, ik zag n hartje op 6 weken... nu niks meer... op die 2 weken ?? pfff... ik doe niets anders dan huilen... :cry:

Ik heb nog een cryo en die zou ik kunnen laten terugplaatsen, na de eerstvolgende maandstonden (niet de miskraam, maar de volgende cyclus dus)
Men wil een curretage inplannen volgende week, of ik kan afwachten en het natuurlijk laten afkomen. Maar dat is psychisch te zwaar om dragen.
Ik wil dit zo snel mogelijk achter de rug allemaal.

Ik voel me schuldig, machteloos... ik vraag me af of het genetisch is bepaald, ofdat ik zelf iets misdeed/misgegeten heb. Als ik de curretage laat uitvoeren,
dan kunnen ze in elk geval bekijken of het al dan niet genetisch was. *zucht*

ik heb t enorm zwaar nu ... ik heb tot maandag "vrij" gekregen van de dokter.

Oh god, ik moet er niet aan denken als mn petekindje wordt geboren in januari ... :? gaat superlastig zijn, want mijn volgende poging zal dan pas ergens februari ofzo zijn..

grts x

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 4 december 2008, 17:17

kreeg net foon van fertiliteit
is dat normaal ? De professor stelde zich vragen en wou me dinsdag terugzien.
Maar ik moest zowiezo dinsdag terug... pfff
wat een gedoe allemaal :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten