clomid/pregnyl kuur: bevindingen van deze kuur?

Andere behandelingen forum.
celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

clomid/pregnyl kuur: bevindingen van deze kuur?

Bericht door celeste26 » 15 december 2008, 22:16

Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Celeste en ben sinds 3 maanden onder behandeling van een gyn.
Na bijna 3 jaar zelf geprobeerd zwanger te raken, toch maar de stap genomen om naar het zh te gaan.
Ik ben namelijk erg onregelmatig ongesteld, soms 2 maanden niet ongesteld.
Ik ben begonnen met clomid 50, dit heeft niet aangeslaan. Ik heb nu clomid 100 gehad. Vandaag bij gyn geweest op de 11 e cd. Er was een eitje van 15,5 mm. Moet de 14 e dag een pregnylspuit krijgen (eenmalig).
Wie heeft er antwoord op mijn vragen?
- Heeft iemand soortgelijke behandelingen gehad en zo ja wat zijn jullie bevindingen?
- Wanneer kan ik een test doen,welke cyclusdag of kan dit alleen dmv bloedonderzoek?

Groetjes Celeste

sabke
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 december 2008, 13:29

Re: clomid/pregnyl kuur: bevindingen van deze kuur?

Bericht door sabke » 20 december 2008, 15:26

celeste26 schreef:Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Celeste en ben sinds 3 maanden onder behandeling van een gyn.
Na bijna 3 jaar zelf geprobeerd zwanger te raken, toch maar de stap genomen om naar het zh te gaan.
Ik ben namelijk erg onregelmatig ongesteld, soms 2 maanden niet ongesteld.
Ik ben begonnen met clomid 50, dit heeft niet aangeslaan. Ik heb nu clomid 100 gehad. Vandaag bij gyn geweest op de 11 e cd. Er was een eitje van 15,5 mm. Moet de 14 e dag een pregnylspuit krijgen (eenmalig).
Wie heeft er antwoord op mijn vragen?
- Heeft iemand soortgelijke behandelingen gehad en zo ja wat zijn jullie bevindingen?
- Wanneer kan ik een test doen,welke cyclusdag of kan dit alleen dmv bloedonderzoek?

Groetjes Celeste
Hey Celeste,

Ik heb ook reeds 2 behandelingen gehad met Clomid en pregnyl. Bij onze eerste poging hadden we direct prijs, maar op 6 weken ging het mis. De 2 de poging is niet gelukt. We hebben in januari terug een afspraak bij de professor.
14 dagen na de eisprong kan je een urinetest doen.

veel succes, we duimen voor jullie

groetjes Sabke

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 20 december 2008, 15:35

Hi Celeste

Ik heb ook 2 behandelingen gehad met Clomid en Pregnyl omwille van zeer onregelmatige eisprong. Ben er wel mee gestopt omdat ik verschrikkelijke stemmingswisselingen kreeg van Clomid en zelfs op vakantie onstuitbare huilbuien. Nadien combinatie menopur - pregnyl, die ik iets beter verdroeg; Bij eerste menopur kuur zwanger van tweeling maar is misgelopen. Ben intussen ook 2x spontaan zwanger geraakt maar ook misgelopen. Persoonlijk verkies ik om zonder hormonen te proberen omdat ik er echt heel veel last van heb, zowel fysiek als emotioneel, maar als mijn cyclus weer heel onregelmatig wordt, dan start ik er weer mee. Alles om zwanger te worden he :)
Veel succes !

Audrey

celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

Bericht door celeste26 » 21 december 2008, 15:57

Hallo,

Wat sneu, denken jullie dat het eindelijk gelukt is gaat het nog mis.
En Sabke wat ging er mis bij de 2e poging, had je wel een eitje?
Ik lees ook inderdaad vaak dat sommige vrouwen erg last hebben van stemmingswisselen door de hormonen. Ik hoop dan ook Audrey dat het lukt zonder hormonen. Het blijkt toch dat het misschien wel mogelijk zou kunnen zijn. Ik heb zelf geen last van de hormonen. Het is mij nu wel duidelijk dat ik niet zonder hormonen kan, anders zou ik gewoon geen of bijna nooit een eisprong hebben. In die 3 jaar dat we het zelf geprobeerd hebben, heb ik ook regelmatig ovulatietesten gedaan.
Deze waren niet aan te slepen, want ik had nog nooit een positieve test gehad.
Ik heb vrijdag een ovulatietest gedaan en deze was positief. Ook zaterdag was de test nog positief? Dit is mijn eerste keer dat ik een eisprong heb door de clomid. Ben erg benieuwd of het gaat lukken.

Jullie ook veel succes!!

sabke
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 december 2008, 13:29

Bericht door sabke » 21 december 2008, 20:10

celeste26 schreef:Hallo,

Wat sneu, denken jullie dat het eindelijk gelukt is gaat het nog mis.
En Sabke wat ging er mis bij de 2e poging, had je wel een eitje?
Ik lees ook inderdaad vaak dat sommige vrouwen erg last hebben van stemmingswisselen door de hormonen. Ik hoop dan ook Audrey dat het lukt zonder hormonen. Het blijkt toch dat het misschien wel mogelijk zou kunnen zijn. Ik heb zelf geen last van de hormonen. Het is mij nu wel duidelijk dat ik niet zonder hormonen kan, anders zou ik gewoon geen of bijna nooit een eisprong hebben. In die 3 jaar dat we het zelf geprobeerd hebben, heb ik ook regelmatig ovulatietesten gedaan.
Deze waren niet aan te slepen, want ik had nog nooit een positieve test gehad.
Ik heb vrijdag een ovulatietest gedaan en deze was positief. Ook zaterdag was de test nog positief? Dit is mijn eerste keer dat ik een eisprong heb door de clomid. Ben erg benieuwd of het gaat lukken.

Jullie ook veel succes!!
Hey,

Ik heb bij de tweede poging wel degelijk een eisprong gehad, maar geen zwangerschap.
Dus de clomid en pregnyl helpen wel.
Nu afwachten tot 9 januari.
Veel succes
We duimen voor je.

groetjes
Sabke

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 22 december 2008, 21:44

Hoi Celeste,
ik ben ook 2008 gestart met Clomid en Pregnyl, maar de Clomid werkte bij mij slechts één keer goed (dus ik had maar 1 keer een goede follikel). Daarom heb ik maar één keer kunnen proberen om zwanger te worden, maar dat is niet gelukt.
Nu ben ik bezig met Menopur en Pregnyl. De eerste poging, in november, is mislukt. Ik werd niet zwanger. De tweede poging ben ik nu mee bezig, we wachten dus af of het deze keer wel lukt.
Ik heb persoonlijk geen bijwerkingen gehad, niet van de Clomid en ook niet van de Menopur nu.

celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

Bericht door celeste26 » 22 december 2008, 22:15

Dag Leeuwtje,

Spannend zeg, ik hoop voor je dat je met deze combinatie hormonen maar zwanger mag worden.
Ben erg benieuwd hoe dit aanslaat.
Laat het maar weten.
Heel veel succes!! Gr. Celeste

Béetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 december 2008, 15:57

Bericht door Béetje » 27 december 2008, 16:01

Hey

Hier ook hetzelfde ben nu bezig met de derde kuur clomid en pregnyl.
Vorige keer heb ik na de spuit een bloedcontrole moeten laten uitvoeren. Daaruit bleek dat ik wel degelijk een eisprong gehad heb. Dus ik hoop dat het deze keer lukt! We zullen in januari 2 jaar bezig zijn en het begint echt wel op me te wegen. Ach ja, we zien wel.

groetjes

celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

Bericht door celeste26 » 27 december 2008, 19:01

Béetje schreef:Hey

Hier ook hetzelfde ben nu bezig met de derde kuur clomid en pregnyl.
Vorige keer heb ik na de spuit een bloedcontrole moeten laten uitvoeren. Daaruit bleek dat ik wel degelijk een eisprong gehad heb. Dus ik hoop dat het deze keer lukt! We zullen in januari 2 jaar bezig zijn en het begint echt wel op me te wegen. Ach ja, we zien wel.

groetjes
Hoi,

Ook al ruim een tijdje bezig dus. Logisch dat het dan ook moeilijker wordt.
Ik vind dat de maanden zo lang duren, voordat je eens
wat weet.
Ik moet maandag ook bloedprikken. Dan gaan ze kijken of ik een eisprong heb gehad. Ik had wel een positieve ovulatietest, ik hoop dus dat de bloeduitslag goed is.
Ik hoop zo dat het lukt, maar ik voel helemaal niets.
Dus ik ga maar van het slechtste uit. Anders is het weer zo'n teleurstelling. Heb alleen 1 dag een beetje buikpijn gehad, ongeveer 4 dagen na de eisprong. Maar nu ben ik ook helemaal gefixeerd of ik iets voel.
Ik zat net het formulier te bekijken van het bloedprikken. Jammer dat ze alleen maar kijken naar de ovulatie. Ze kijken niet of je zwanger bent. Terwijl ze dat toch eerder kunnen bekijken in het bloed dan met een zwangerschapstest.

Gr. Celeste

mezelve
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 december 2008, 17:52

Bericht door mezelve » 28 december 2008, 18:05

Ik ben eveneens met clomid moeten starten. Volgende week moet ik naar de gynaecoloog. Kan iemand me nu verder wat uitleggen wat er nu gaat gebeuren?

Bedankt!

celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

Bericht door celeste26 » 28 december 2008, 20:16

mezelve schreef:Ik ben eveneens met clomid moeten starten. Volgende week moet ik naar de gynaecoloog. Kan iemand me nu verder wat uitleggen wat er nu gaat gebeuren?

Bedankt!
Hoi,

Je zal ws een inwendige echo krijgen, om te kijken of er een eicel te zien is en hoe groot die zijn.
Het ligt er aan hoe groot deze is, misschien moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden om te kijken of ze de volgende keer groter geworden zijn. De eicel moet namelijk ongeveer 20 mm zijn. De eerste keer waren ze bij mij erg klein. Ik moest toen wachten totdat ik weer ongesteld werd en kreeg toen een hogere dosering clomid. De laatste keer was het eitje groter en kreeg toen adviezen wanneer wij gemeenschap moesten hebben. Ook kreeg ik toen eenmalig een pregnylspuit om het eitje beter te laten springen.

Veel succes.

Gr. Celeste

celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

Bericht door celeste26 » 2 januari 2009, 14:01

Hoi,

Was vandaag 1 dag overtijd en heb vanmiddag een zwangerschapstest gedaan. Nu zag ik naast het ene streepje een heel vaag streepje staan. Mijn man zag het 2 de streepje eerst helemaal niet.
Twijfel nu of ik zwanger ben. Heb nu een digitale test gekocht, die ik vanmiddag of vanavond ga gebruiken.

Ik hoop het zo!

Gr. Celeste

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 2 januari 2009, 14:07

Morgenvroeg testen Celeste! Ochtendurine is veel geconcentreerder!

Ik snap dat het verschrikkelijk moeilijk wachten is, maar je gaat morgenvroeg meer zekerheid hebben, zeker als het om een vaag streepje gaat. Je bent nog maar 1 dagje overtijd, das vrij vroeg om te testen. Je riskeert negatief te testen vanavond of heel vaag, bespaar jezelf dat en test morgenvroeg. Tis maar een tip hé. Je kan ook bloed laten prikken.

Succes!!!

celeste26
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 december 2008, 21:42

Bericht door celeste26 » 3 januari 2009, 19:49

Hallo allemaal,

Heb opnieuw een digitale test gedaan en het blijkt nu toch echt dat ik zwanger ben. Ik kan kan het nog niet geloven.
Ik wil hiermee jullie een hart onder de riem steken, dat het toch allemaal mogelijk is!! Ik heb ook de afgelopen jaren vaak gedacht. Het zal bij ons wel nooit meer gaan lukken. Ben erg blij dat ik de stap naar het zh gezet heb.
Ik wens jullie veel succes en blijf jullie verhalen volgen.

Gr. Celeste

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 januari 2009, 14:41

'n "Dikke" proficiat meid!!!

Ja, ik kan me voorstellen dat het een erg raar gevoel moet zijn, zeker als je al een tijdje bezig bent met proberen.

Nog veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten