Laser assisted hatching ofwel LAH

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
saskiaalan
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 maart 2009, 21:43

Laser assisted hatching ofwel LAH

Bericht door saskiaalan » 23 maart 2009, 21:48

Beste,

Wij zijn heel benieuwd of iemand hier meer informatie over heeft.

Of je het kan op eisen als er natuurlijk maar voor betaald.

Wat de kansen dan zijn.

Wij zijn al ruim 5jaar bezig hebben iui en icsi gehad. Nog 10 ingevroren embryo's maar nooit zwanger geweest. Wij zien het niet meer zo zitten maar hebben hiervan gehoord. Maar dat het alleen wordt toegepast bij 'risico groepen'. Tja na 5 jaar, endrometriose enz dan heb je wel zelf het gevoel dat je risico groep bent de arts blijkbaar niet, ofwel als he er zelf over begint.

Graag horen we jullie mening en ervaring.

Alan en Saskia Kitaman

Eefken
Berichten: 115
Lid geworden op: 10 maart 2009, 14:41

Bericht door Eefken » 25 maart 2009, 19:03

Heytjes,

Assisted hatching wordt idd niet in elk ziekenhuis gedaan, omdat ze niet overal overtuigd zijn dat dit ook echt werkt. In Gasthuisberg Leuven doen ze het wel, maar idd ook niet altijd ... maar je kan hier wel naar vragen. Ik heb het zelf enkele keren gehad ginds. De eerste keer dat ze AH toepasten was ik ook weldegelijk zwanger, helaas had het vruchtje zich in mn eileider genesteld. De keren daarna heeft het niet meer geholpen. Ik ben ondertussen overgestapt naar Jette en daar passen ze het niet toe. Ze hebben onderzoeken gedaan en volgens hun wordt de zwangerschapskans hierdoor niet verhoogd ...

Vraag er eens naar bij je volgend gesprek met je gyn. Misschien willen ze het wel een keertje proberen.

Eef

rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

Bericht door rika » 26 maart 2009, 13:31

Hoi Saskialan,

In UZ Gent doen ze ook assisted hatching: ze helpen het embryo om zich door het membraan te drukken door in het membraan een microscopisch klein gaatje te maken. Dit zou de kans op innesteling bevorderen.
Je hebt precies ook al een lange lijdensweg achter de rug (net zoals mmm medische mallemolen is zouden we llw lange lijdensweg tot officiële afkorting moeten bombarderen). Ik heb ook endometriose en we hebben 2 operaties, een zware Zoladex-kuur, 6 ICSI, 1 cryo en een miskraam achter de rug. Wij doen nu onze aller-allerlaatste poging en het zal ook met assisted hatching zijn.Ik ben bijna 38 en dus echt een hopeloos geval :wink: !
Veel moed!
Rika

saskiaalan
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 maart 2009, 21:43

Bericht door saskiaalan » 26 maart 2009, 20:19

rika schreef:Hoi Saskialan,

In UZ Gent doen ze ook assisted hatching: ze helpen het embryo om zich door het membraan te drukken door in het membraan een microscopisch klein gaatje te maken. Dit zou de kans op innesteling bevorderen.
Je hebt precies ook al een lange lijdensweg achter de rug (net zoals mmm medische mallemolen is zouden we llw lange lijdensweg tot officiële afkorting moeten bombarderen). Ik heb ook endometriose en we hebben 2 operaties, een zware Zoladex-kuur, 6 ICSI, 1 cryo en een miskraam achter de rug. Wij doen nu onze aller-allerlaatste poging en het zal ook met assisted hatching zijn.Ik ben bijna 38 en dus echt een hopeloos geval :wink: !
Veel moed!
Rika

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten