laprascopie in Leuven, alternatief

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Tinepaula
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 juni 2009, 10:20

laprascopie in Leuven, alternatief

Bericht door Tinepaula » 17 juni 2009, 10:31

Dag allemaal,
ik las op dit forum dat de wachttijd bij gasthuisberg voor een operatie tot twee jaar oploopt, zelfs voor endo categorie 4. Daarom wou ik jullie even zeggen dat in het LIFE centrum in Leuven de wachttijd veel korter is. Twee jaar geleden kwam ik bij life terecht omdat ik niet zwanger geraakte en omdat ik al jarenlang voelde dat er iets mis was (bloedingen, enorme darmproblemen, moeheid, opgeblazen, steken in de onderbuik). Daar ontdekten ze eindelijk endo bij mij (oa op de darmen). Ik kon al geopereerd worden een maand na de diagnose en 4 weken na de operatie was ik zwanger. De operatie werd uitgevoerd door Dr Gordts, en dat is volgens velen een expert in laprascopie. Ik moet wel zeggen dat ik niet tevreden ben met de opvolging, zo hadden ze me niet verteld dat ik na de bevalling meteen aan de pil moest (minstens 30mg oestrogeen) en die continu moest doornemen. Een jaar na de bevalling zit ik weer met dezelfde symptomen en vrees dat ik een tweede operatie tegemoet ga. Ik plan mijn operatie bij LIFE maar heb een consultatie bij Dr Meuleman geboekt (die helaas pas in November is). Op gasthuisberg zeiden ze me ook dat ik 2 jaar moest wachten indien ik daar geopereerd wou worden. Dus aan allen die ook zo lang moeten wachten, ga eens kijken bij Life (www.lifeleuven.be), ik heb goeie ervaringen maar verwacht er niet meer te weten te komen over endometriose zelf, ze zijn vooral met fertileit bezig.

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 3 februari 2010, 14:36

hallo,

Zeer laat antwoord...
Ik heb ook in Life Leuven een lapara gehad in juli 2009, op doorverwijzing van dr Valkenburg in Hove.

De week erna was ik zwanger! Ik ben nu 30 weken en kan het soms zelf nog niet geloven!

Veel succes aan iedereen en de moed niet opgeven!

Groetjes

Hannalola
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 januari 2011, 11:06

Bericht door Hannalola » 27 januari 2011, 12:27

Ik heb 2 jaar geleden een transvaginale hydrolaparascopie gehad bij Life. Uitslag rechtereileider ondoorgankelijk. Maar laparoscopie werd toen niet voorgesteld - waar ze onder de navel een sneetje maken en zo verder gaan kijken onder volledige narcose waarom deze eileider ondoorgankelijk is. Hoe plan je een operatie in Life via Dr. van GHB? wij twijfelen of we terug naar Life zouden gaan of naar GHB voor een second opinion?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 januari 2011, 14:24

Je kan eens vragen in GHB in hoeverre zij samenwerken met Life. Ik heb het voor een gewone hysteroscopie wel meegemaakt dat ze in GHB zeiden waar ik die nog kon laten doen, omdat er bij hen geen plaats meer was.

Uiteindelijk moeten ze dat toch snappen, dat je in Life de operatie laat doen om de wachttijd te verkoren.

Dit als je natuurlijk beslist om terug naar GHB te gaan... Je kan ook bij beide gaan voor een second opinion en dan nog beslissen hoe je verder gaat?

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

Bericht door Vanes » 20 februari 2011, 16:58

hallo,

om mijn lang verhaal toch maar kort te houden:

wij zijn ook in behandeling in het GHB en hebben er 2 ivf pogingen achter de rug. ik ben deze maand geopereerd aan ernstige endometriose.
aangezien we ook 1.5jaar tot 2 jaar moesten wachten om die endo te laten verwijderen en dat dit ook weer wilde zeggen dat 2 jaar moesten uitstellen naar onze kinderwens, zag ik dit echt niet zitten.
ik ben in december 2010 naar Life Centrum gegaan en daar heb ik meteen een afspraak gekregen met dr Gordts, echt een heel lieve en zachte gynaecolooge.
nu 1 maand er tussen lig ik plat op de zetel met een geslaagde operatie van endo. hij was wel veel erger dan de dokters hadden verwacht, niet allen mijn blaas was volledig aangetast maar ook mijn beide uriters, dwz dat als ik nog lang had gewacht met de operatie waren mijn nieren aangetast door de endo. dus geluk bij een ongeluk!!!
ik heb nu wel een dikke maand nodig om te recuperen omdat ik stents in mijn ureters heb zitten en een dikke 2 weken met een blaassonde heb gelopen.


je hebt er echt alles voor over zolang je kinderwens maar uitkomt, dus nu afwachten en dan terug beginnen met onze 3de ivf poging.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten