glutenallergie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Tinepaula
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 juni 2009, 10:20

glutenallergie

Bericht door Tinepaula » 17 juni 2009, 10:34

Heeft iemand met endo ook last van darmproblemen? Bij mij stelden ze glutenallergie vast en ik vroeg mij af of er nog zo'n mensen zijn. Weet er ook iemand hoe ik van dat opgeblazen gevoel afgeraak? Zelfs bij het vermijden van gluten en koffie en alcohol lijk ik elke dag tegen de avond toe 5-6 maand zwanger te zijn...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 17 juni 2009, 20:34

Ik had daar ook schrik van. Ik heb geen glutenallergie, maar wel een intolerantie voor melk en citrusvruchten en aanverwachten (tomaten, aardbeien, ...). Kheb ook een tijdje glutenvrij moeten eten op aanraden van een diëtiste omdat ik ondanks m'n dieet nog veel pijn had. Na een tijdje was dat dan beter en verdroeg ik terug gluten, dus een echte allergie is het niet bij mij.

Kheb dat toen gevraagd en je kan idd darmproblemen hebben van endo, als die op je darm zit. Maar als je een glutenallergie hebt, verklaart dat je darmproblemen. Ik geloof niet dat mensen met endo een glutenallergie krijgen, als het dat is wat je bedoelt. Het ene heeft volgens mij niets met het andere te maken.

Ik heb in ieder geval geen endo, das nagekeken.

Voedselallergieën en intoleranties zijn moeilijk hé. De enige goeie "oplossing" die ik ken, is trial en error... Bepaalde voeding een tijd weglaten en zien hoe het gaat. Eventueel onder begeleiding van een diëtiste als je zelf niet weet hoe eraan te beginnen.

Als ik veel last heb vermijd ik naast the usual stuff ook een tijdje rauwe groenten, fruit, bruine rijst, ... alles wat belastend is voor je darmen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten