Wie is er zwanger geworden m.b.v. Menopur (zonder IUI)?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Joycy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 juli 2009, 14:38

Wie is er zwanger geworden m.b.v. Menopur (zonder IUI)?

Bericht door Joycy » 25 juli 2009, 14:50

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb me net even netjes voorgesteld op het daarvoor bestemde topic...

Ik ben benieuwd of er meiden zijn die zwanger zijn geworden met behulp van Menopur (zonder een IUI-behandeling)? Ik ben deze maand voor het eerst gestart met Menopur spuiten en het sloeg bij mij direct goed aan. Bij de eerste folikelmeting had ik 2 mooie eitjes en het slijmvlies was mooi dik. Ik had dus alweer hele goede hoop voor deze maand maar helaas ben ik vanochtend toch ongesteld geworden...

Heb echt even wat succesverhalen nodig... iemand??

Dikke kus, Joyce

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 juli 2009, 20:33

'k Zit niet in dezelfde situatie als jij, maar in mijn dikke brochure van het fertiliteitscentrum staat in dat het aantal zwangerschappen bij vrouwen die "alleen maar" :? geen eisprong hebben uit zichzelf, vrij hoog ligt! (in vergelijking met andere fertiliteitsproblemen) Als de zaadjes oké zijn natuurlijk hé.

Dus je maakt een goeie kans, zeker nu blijkt dat je zo mooi reageert op de Menopur.

Tis helemaal normaal dat je 't soms even niet meer ziet zitten, zeker zo direct na een mislukte poging. Geef jezelf een beetje tijd daarvoor, wees lekker verdrietig, dat mag, je bent er daarna eens zo snel weer bovenop!

Zolang er bloed is, mogen er traantjes zijn hoor!

Knuff!

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 26 augustus 2009, 17:02

Hoi Joycy,

Ikke! Ik werd zwanger bij de 3de poging met Menopur.
Ik heb een hele tijd gesukkeld eerst met Clomid, en ik maakte constant cystes aan, die dan weer weg moesten, eerst met een cyclus de pil in te bouwen, maar na een maand of 10 bleek dat dit ook niet meer werkte, en dan deden ze m'n cystes weg via een punctie.

In november 2008 heb ik voor het eerst Menopur-spuitjes gekregen (en pregnyl voor de eisprong). De follikelmetingen waren bij mij ook altijd goed, ik reageerde zeer goed op de Menopur, met 1 ampulle per dag had ik genoeg. Helaas werd ik in november en december 2008 niet zwanger.

Maar in januari 2009 dus wél!
Ik verwacht mijn eerste kindje begin oktober.

Dus ik duim voor je, want als je inderdaad zo goed reageert als ik, dan zou de Menopur ook voor jou wel eens de oplossing kunnen zijn. Ik hoop het alleszins heel erg voor je.

Succes!

Caroline33
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 21:02

Bericht door Caroline33 » 5 oktober 2009, 21:19

Hoi Joyce,

Ik ben benieuwd hoe het nu met jou verder gaat en of de menopur al z'n werk heeft kunnen doen? Ik lees met veel aandacht jouw ingebrachte onderwerp, omdat ik zelf al enige tijd bezig ben met menopur (met Utrogestan erna) en zelf ook wel even in die dip zit.
Ik ben nu bezig met de 4e ronde.
1e ging prima, mooi eitje, maar idd ongesteld
2e had ik te veel eitjes en moest ruim een maand wachten tot ik weer verder mocht proberen. Dat was pas echt balen.
3e poging zelfde als 1e
En nu 4e en maar wachten...
Heb jij voor de menopur nog andere medicatie gehad, clomid of puregon?
Ben al het gedoe er omheen ook beetje zat, misschien tijd voor een pauze of een positieve ervaring van iemand anders.
Groetjes,

Caroline

simonne
Berichten: 136
Lid geworden op: 8 oktober 2009, 16:58

Bericht door simonne » 8 oktober 2009, 17:09

hey allemaal,

Ben ook nieuw hier en zie dat ik hier wat zielsgenootjes heb gevonden heb al een aantal maanden clomid genomen en ben gestart met menopur. Tot hiertoe nog geen last maar het mag vooruit gaan. Begin het beu te worden. Maar daar moet ik jullie niks over wijsmaken zeker??

In ieder geval veel succes aan iedereen en hoop ook eens wat goed nieuws te horen en te krijgen natuurlijk.

Groetjes elly ( mijn naam was al inbeslag genomen dus heb ik ingelogd met simonne het was de enige naam die ik kon bedenken die zeker niemand ging hebben) :P







Caroline33 schreef:Hoi Joyce,

Ik ben benieuwd hoe het nu met jou verder gaat en of de menopur al z'n werk heeft kunnen doen? Ik lees met veel aandacht jouw ingebrachte onderwerp, omdat ik zelf al enige tijd bezig ben met menopur (met Utrogestan erna) en zelf ook wel even in die dip zit.
Ik ben nu bezig met de 4e ronde.
1e ging prima, mooi eitje, maar idd ongesteld
2e had ik te veel eitjes en moest ruim een maand wachten tot ik weer verder mocht proberen. Dat was pas echt balen.
3e poging zelfde als 1e
En nu 4e en maar wachten...
Heb jij voor de menopur nog andere medicatie gehad, clomid of puregon?
Ben al het gedoe er omheen ook beetje zat, misschien tijd voor een pauze of een positieve ervaring van iemand anders.
Groetjes,

Caroline

simonne
Berichten: 136
Lid geworden op: 8 oktober 2009, 16:58

Bericht door simonne » 8 oktober 2009, 17:11

aah zo moet ik dus antwoorden

oeps caroline sorry heb gereageerd op jou berichtje maar in ieder geval veel succes .

groetjes elly :oops:

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 3 november 2009, 17:15

Mijn "Menopur-kindje" is ondertussen geboren (3 weken en 4 dagen geleden).

Ik vroeg me af hoe het intussen gaat met iedereen hier.

saeda
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 juli 2009, 19:23

Bericht door saeda » 9 november 2009, 13:15

hallo leeuwtje proficiat! ben blij voor je!

na een vijftal het geprobeerd te hebben slaat de behandeling niet meer aan bij mij :(
heb een afspraak gemaakt voor de volgende stap te bespreken, is dat IVF dan?
verdrietige kusjes

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 14 november 2009, 17:59

Hey Elly,

Het kan ook IUI zijn, dat zal ervan afhangen waar bij jullie juist het probleem zit.
Ik hoop echt voor jullie dat het binnenkort mag lukken. Laat iets weten hé!

Groetjes,
Eveline.

simonne
Berichten: 136
Lid geworden op: 8 oktober 2009, 16:58

Bericht door simonne » 15 november 2009, 11:44

hey leeuwtje,

We zijn nu met menopur bezig zonder IUI ik vind dit nogal verspilling aangezien je dit maar 6 x terugbetaald krijgt. En de zaadcellen van mijn man zijn ook niet optimaal. Maar morgen terug voor een nieuwe FM en vandaar zien we dan weer.

groetjes elke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten