curretage na Menopur?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Joycy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 juli 2009, 14:38

curretage na Menopur?

Bericht door Joycy » 25 juli 2009, 14:53

Lieve allemaal,

Ik heb een vraagje n.a.v. een opmerking van mijn gynaecoloog. Die gaf namelijk aan dat het na gebruik van Menopur weleens voorkomt dat de eitjes niet goed afkomen en dat je dus misschien gecurreteerd moet worden voordat je weer met een nieuwe maand kunt beginnen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Lfs, Joyce

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 juli 2009, 20:21

Hey Joycy!

Misschien moet je wat meer uitleg vragen aan je gyne. Menopur moet je gebruiken om het eitje goed te laten rijpen. Dan krijg je je eisprong en ist eitje vertrokken hé. Hopelijk is er dan bevruchting en ... . :D

Tussen eisprong en regels moet je progesteron je baarmoederslijmvlies in stand houden. Als dat niet goed gaat, krijg je daar normaal gezien andere medicijnen voor, utrogestan bijvoorbeeld. De Menopur moet je niet meer spuiten na de eisprong en die doet dan ook niks meer. Maar ze zien dat wel hé, als er genoeg tijd zit tussen je eisprong (die horen ze te bepalen) en je regels dan ist wel ok.

Wat de Menopur wel kan doen, is ervoor zorgen dat je cysten overhoudt. Dat zijn gele lichaampjes (overblijfsel van de lege follikel waar 't eitje inzat) die hormonen blijven aanmaken. Meestal gaat dat dan vanzelf weer weg, vaak zetten ze je dan een cyclus op de pil om alle hormonen te onderdrukken, dan gaan de cysten sneller weg. Heb ik wel ervaring mee. :twisted:
Als dat niet lukt kunnen ze de cysten wegprikken maar das al eerder uitzonderlijk hoor.

Over curretage heb ik nog nooit gehoord... 8)

Joycy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 juli 2009, 14:38

Bericht door Joycy » 26 juli 2009, 19:23

Hey Loekie,

Bedankt voor je lieve reacties, ook op mijn andere topics. Ik heb van mezelf wel een eisprong alleen het probleem bij mij is dat mijn eisprong veel te laat in de cyclus plaatsvindt waardoor de tijd tussen de eisprong en het afstoten veel te kort is. Daardoor kreeg mijn progesterongehalte niet de kans op te bouwen want tegen die tijd is mijn lichaam er alweer klaar mee om het zo maar te zeggen en wordt het eitje alweer afgestoten.

Morgen ga ik naar de gynaecoloog... ga dan meteen eens vragen naar dat medicijn wat jij noemt...

Liefs, joyce

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 juli 2009, 10:18

Graag gedaan hoor, ik ben nu eenmaal een kletskous. :oops:

't Lijkt me dat je die utrogestan (of iets anders dat hetzelfde doet) wel nodig hebt. Vreemd dat je gyne daar niks van zegt, vraag maar de pieren uit zijn/haar neus! 8)

Trouwens, in veel fertiliteitscentra geven ze 't zowiezo, die utrogestan. Ik heb 't ook gehad bij m'n IUI's, gewoon als ondersteuning, m'n progesteron was wel goed en toch geven ze de maximale dosis nog eens bij om zeker te zijn. Dus 't kan echt geen kwaad om het te nemen, tis alleen een vreselijke plakboel en het doet je denken dat je zwanger bent... (gezwollen borsten enzo).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten