Nuvaring

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Nuvaring

Bericht door lyse » 13 november 2009, 20:44

Omdat ik altijd last heb van tussentijds bloedverlies en cystes met de pil, heeft de gyn voorgesteld dat ik een Nuva-ring zou gebruiken in de aanloop naar IVF. Ik heb die NR nog nooit gebruikt dus weet niet goed wat te verwachten. Wat is jullie ervaring met de NR? Denken jullie dat de spotting en cystes ermee zullen uitblijven? Is de ring 'gebruiksvriendelijk' :? ?
Lyse

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 14 november 2009, 15:54

Hey Lyse,
Ik heb de NR gebruikt voor ik wilde zwanger worden. Dit omdat ik altijd veel hormonale migraines had tijdens mijn ms en omdat de NR minder hormonen en plaatselijk afgeeft. Ik heb geen cysten of dergelijke dus ik kan daarover geen antwoord geven.
Ik vond het wel gebruiksvriendelijk. Eerst leek het wel wat raar (ik had nl schrik dat ik toch zwanger zou kunnen raken :shock: :? ), maar eens je het gewoon bent, is het makkelijker dan de pil. Ik hoefde niet elke dag meer aan een pil te denken en ik voelde dat ook helemaal niet zitten. Ook tijdens het vrijen gaf dit geen problemen.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 november 2009, 10:29

Ik heb een nuvaring gehad na een IUI, omdat ik cysten had en die moesten weg. Dus het zal wel helpen tegen cysten, net zoals de pil.

Kvond hem op zich heel gebruiksvriendelijk, makkelijk in te brengen en uit te doen, je voelt hem ook niet zitten. Alleen bij 't vrijen vond ik het lastig en deed ik hem uit (dat mag ook, je mag die eventjes uitdoen).

Kvoelde er me wel ellendig bij, maar heb ook extreem veel last van de pil, dus ben geen goeie referentie op dat vlak. :) Over het algemeen zou de nuvaring beter verdragen worden dan de pil, omdat je continu een lage hoeveelheid hormonen krijgt toegedient, in plaats van één keer om de 24 u veel, zoals met een gewone pil.

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 16 november 2009, 11:48

Hey, bedankt voor jullie reacties. Ik ben de NR intussen gaan kopen en amai, ik schrok toch wel even van de prijs. Ik ben niet mee zo goed op de hoogte van de prijzen van de anticonceptiemiddelen maar 38 euro voor 3 ringen leek me toch duurder dan een gewone pil. Hopelijk ben ik er nu goed mee...
Goed om weten dat je die ring ook eventjes mag uitdoen. Ik heb dat intussen ook in de bijsluiter gelezen...

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 19 januari 2010, 12:15

Misschien kan ik hier volledigheidshalve mijn eigen bevindingen met nuvaring even neerpennen, voor iemand die later dit topic nog eens bekijkt. Ik had er dus zo goed als geen tussentijds bloedverlies mee, wat een hele opluchting was want van die vervelende bloedingen met de pil heb ik nog altijd een groot trauma. Wel kreeg ik bloedverlies toen ik de ring al meer dan drie weken onderbroken gebruikte (was dan al tweede ring natuurlijk want je mag 1 ring maximaal drie weken in hebben) maar dat was dus een doorbraakbloeding door langdurig gebruik. Verder vond ik hem heel gebruiksvriendelijk. Je voelt hem niet. Ik vond ook dat het bij het vrijen geen probleem gaf. Als ik ooit toch nog supervruchtbaar word en al 4 kinderen zou hebben (dream on lyse :roll:), zou ik zeker NR als voorbehoedmiddel overwegen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten