Na Clomid nu een kijkoperatie. En daarna????

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
cinneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 februari 2007, 15:45

Na Clomid nu een kijkoperatie. En daarna????

Bericht door cinneke » 4 februari 2007, 16:01

Hallo,

Sinds april 2005 ben ik met de pil gestopt. Wij hadden verwacht dat onze kinderwens vrij snel in vervulling zou gaan, maar dit is dus niet het geval.

Na enkele maanden proberen, ben ik uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Die heeft enkele keren bloed genomen om te zien of ik een eisprong had gehad. Maar dit was niet het geval. Uiteindelijk ben ik dan maar naar de gynecoloog gegaan, en in februari 2006 zijn we met Clomid gestart. Ik heb tot december Clomid genomen omdat dit een heel goed resultaat gaf. Iedere keer had ik een mooie follikel. Maar het lukt ons niet. Ik ben 2 keer 1 week over tijd geweest.

Eind januari ben ik bij het LIFE-centrum in Leuven langsgegaan. Nu moet ik tot begin maart wachten om een kijkoperatie te ondergaan. Ik ben echt wel benieuwd wat dit gaat opleveren. Maar ik heb ook wel angst om te horen dat het niet zo goed gaat met me.

Heb je ook een kijkoperatie ondergaan? Hoe is het bij jou gegaan? En wat was het resultaat?

Groetjes

Stien
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:24

kijkoperatie

Bericht door Stien » 4 februari 2007, 16:47

Dag Cinneke,

ik onderging ongeveer 10 jaar geleden al een kijoperatie en krijg er eind februari weer één. Je hoeft hier geen schrik voor te hebben, de ingreep houdt op zich eigenlijk niet zoveel in. Je hebt achteraf vooral wat last in je schouders en nek - dat klinkt misschien raar maar heeft te maken met de lucht die ze in je buik blazen (ik ken de technische uitleg niet maar daar komt het ongeveer op neer).

Ik heb - wellicht net als jou - wel schrik voor wat ze deze keer in mijn buik gaan vinden. 10 jaar geleden hebben ze een kijkoperatie gedaan omdat ik zoveel buikpijn had en toen is endometriose bij me vastgesteld (wat de gyne had verwacht). Nu heb ik na 5 IUI's en 1 IVF opnieuw zoveel pijn dat ze weer eens gaan kijken (en de cysten en het ontstekingsweefsel zoveel mgelijk gaan wegnemen). Het is misschien raar maar op een manier kijk ik er wel naar uit want ik hoop dat ik daarna toch wel iets minder pijn zal hebben - zoals nu is het geen leven meer.

Groetjes

Stien

Elise
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:25

Re: Na Clomid nu een kijkoperatie. En daarna????

Bericht door Elise » 7 februari 2007, 12:54

Hallo Cinneke,

Deze morgen ben ik naar de gyn geweest voor een onderzoek na betrekking en om te kijken of er inderdaad een eicel klaar zit. Deze test was volgense de gyn heel positief. Zaadcellen zijn nog aanwezig en eicel is ook in aanmaak. Tegen het weekend zou ik een eisprong moeten hebben. Toch zijn we ook al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden, alleen lukt het ook niet. De gyn wil dus nu beginnen met 4 maanden Clomid. Als ik na 4 maanden niet zwanger ben dan moet ik ook een kijkoperatie ondergaan. Ik weet dan ook niet wat ik me daaraan moet verwachten. Dus ik ben ook best nieuwsgierig wat er na Clomid en de kijkoperatie komt ...

Groetjes
Elise

cinneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 februari 2007, 15:45

Bericht door cinneke » 11 februari 2007, 11:40

Hallo,

Bedankt voor jullie berichtjes.
Op zich zal die kijkoperatie niet veel voorstellen. Het is vooral de feedback die mij bang maakt omdat je niet weet waaraan je dan zal moeten beginnen en hoe lang het zal duren voordat het eindelijk lukt.

Net zoals jullie kijken we er al zo lang naar uit om het grote nieuws eindelijk aan vrienden en familie te kunnen vertellen. We fantaseren er al zo lang over. Iedere keer als we met vrienden afspreken die misschien wel groot nieuws te vertellen hebben, probeer ik mij daarop voor te bereiden. Maar het wordt moeilijker en moeilijker om blij te zijn voor hen. Zeker als je dan hoort dat het bij hen snel gegaan is.

Ik merk wel dat ik momenteel geen Clomid meer neem. Het is heel raar, maar Clomid heeft echt een invloed op je manier van reageren. Je voelt geen pijn of zo, maar verleden jaar toen ik Clomid nam, was ik heel gevoelig voor commentaar en stress situaties. Ik heb meer dan eens met tranen in mijn ogen gestaan omdat ik het op het werk niet meer zag zitten. Ik weet dat ik daar vroeger nooit zo fel op gereageerd zou hebben. En nu dat ik geen Clomid meer neem, reageer ik weer zoals daarvoor op stress momenten.

Groetjes,
Cinneke

@n
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 februari 2007, 13:58

Bericht door @n » 21 februari 2007, 19:30

Hallo,

Ik heb begin januari een kijkoperatie ondergaan, na drie mislukte IUI's. De eierstokken en baarmoeder zaggen er perfect uit. Dat was het goede nieuws, het slechte nieuws was dat ze geen echte oorzaak vinden waarom het niet lukt. Ze hebben me aangeraden om te starten met IVF en ICSI.

dollar
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 augustus 2007, 16:09

Zijn er nog lotgenoten die deze situatie doorstaan hebben?

Bericht door dollar » 20 februari 2008, 9:54

hallo,
Ik heb binnen 14 dagen een kijkoperatie in jette terug ,ik ben gisteren in dagopname geweest voor lapascopie of zoiets en daar hebben ze een probleempje gezien aan mijn baarmoeder,(er is een deukje in mijn baarmoeder,dus de ruimte is te klein om het kindje te laten volgroeien,anesticiest zei komt door een niet volledige ontwikkeling toen ik embryo was.)Dat zou een reden kunnen zijn dat ik geen goeie innesteling krijg. Ik heb al 4 maal iui's + 1 maal IVF gedaan ,we zijn nu al 3 jaar bezig,maar we moeten geduld hebben ik hoop na deze operatie dat het goed gaat.zijn er nog lotgenoten die deze gelijkaardige situatie doorstaan hebben?

Groetjes wendy

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 februari 2008, 15:51

Hoi Cinneke,

Ik heb vorige maand een laparoscopie laten doen.
De operatie is niet zo pijnlijk, maar je hebt inderdaad last van een pijnlijke rug, schouders en nek. Ik voelde me daarbij ook ontzettend opgeblazen en mijn buik stond echt bol... dit kwam doordat ze gas ingeblazen hebben in de buikholte om alle organen goed te kunnen bekijken.
Bij mij hebben ze een kyste gezien, een poliep in de baarmoeder en endometriose. Dit alles hebben ze meteen hersteld. En alles was in orde bij mij om een IVF poging te wagen. Het is dus zeker een goede gelegenheid om dit eens te laten nakijken.

Groetjes
Sterretje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten