clomid en dan...

Andere behandelingen forum.
Gregory GD
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 maart 2011, 13:22

Bericht door Gregory GD » 16 maart 2011, 19:39

Hoi iedereen,

na ons bezoek aan de ferti arts, gaan we hetvolgende doen:

-> bloedafname bij mezelf en een tweede sperma onderzoek (bij het eerste was alles helemaal in orde, ook nog eens bevestigd door de ferti arts).

En we schakelen over op menopur met pregnyl en IUI. We dienen nog wel eerst akkoord aan te vragen via de ziekenkas, zodat we pas in mei de eerste keer met IUI kunnen starten (nog maar eens wachten, dit weegt echt zwaar).

Wie heeft er ervaring met menopur en pregnyl in combinatie met IUI ?

Wie is er zwanger door geworden ? En is menopur echt zoveel beter dan Clomid ?

Groetjes
Gregory

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 27 maart 2011, 21:34

hallo
ik ben nieuw hier, ik begin ook met Menopur en pregnyl omdat ik niet meer reageer op Clomid (pco). Ik mag wel direct starten, ik moet niet wachten op goedkeuring van de mutualiteit, ik mag dat formulier achteraf nog indienen dus mss kan je dat eens navragen bij je gyne.

Ik heb een vraag over de ochtendraadplegingen: ik moet al zeker op dag 4 en dag 9 gaan, maar is het daarna elke dag of om de hoeveel dagen?

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 28 maart 2011, 21:52

Dat hangt allemaal van je cyclus af.
Op dag 9 zullen ze wel zeggen wanneer je moet terugkomen.
Bij mij was dit op dag 11 en op dag 12 pregnyl.

Ik kan natuurlijk maar voor één keer spreken, want de eerste keer was meteen de goede keer.

Veel succes!

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 29 maart 2011, 9:19

Hallo,

Gregory: voor ons was menopur het middel dat eindelijk wél werkte, en het was wel meer gedoe, omdat je die spuiten moet (laten) zetten, maar ik voelde me er toch beter bij. De goedkeuring van het ziekenfonds liet bij mij niet zo lang op zich wachten, ik denk dat de brief twee weken later al terug was.

Sara: het hangt inderdaad veel af van je cyclus, en hoe je lichaam omgaat met de menopur. Ik moest voor bloedname gaan op dag 7, en voor echo op dag 8 - wat heel vroeg is, maar de gyn had schrik voor overstimulatie. Op dag 10 volgde dan nog een bloedname en op dag 11 moest ik bellen om te horen of we de dosis moesten bijstellen. Op dag 14 dan toch nog de pregnylspuit gekregen. Ik vertel je nu hoe mijn eerste cyclus geregeld was, bij mij was het effect dat ik meteen zwanger was. We beseffen hier wel dat we enorm veel geluk hebben gehad.

Ik wens jullie heel veel succes met de behandelingen, veel moed en toch ook een beetje geduld (al weet ik zelf ook heel goed hoe moeilijk dat is)!

Liefs*

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 30 maart 2011, 12:16

Hallo iedereen,

Ik ben gisteren naar ferti arts geweest, en volgende stap is kijkoperatie & ovariele drilling.

Als ik het dan juist lees wordt deze stap niet bij iedereen uitgevoerd (afh van ziekenhuis?)? Wat zijn jullie ervaringen?

@Sara: hebben ze bij u over kijkoperatie & ovariele drilling gesproken?

Pas als blijkt dat clomid opnieuw geen effect heeft zou er naar spuiten gegaan worden.

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 1 april 2011, 9:17

Hey Tober,

Ik denk dat een ovariële drilling en kijkoperatie wordt uitgevoerd als ze denken dat de hormonen in de cystes (blaasjes) de groei van nieuwe eicellen verhinderen. Als blijkt dat clomid helemaal niet werkt, zoals bij mij, ook niet in de hoogste dosis, dan zou een ovariële drilling wel eens een goede oplossing kunnen zijn. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen, ik ben er echt van geschrokken dat het resultaat zo snel duidelijk was, want ik ben meteen na mijn operatie gestart met een spontane cyclus - en da's toch behoorlijk baanbrekend in mijn geval, maar blijkbaar helemaal niet abnormaal. De gyn heeft ons na die eerste cyclus opnieuw gezien, en heeft ons toen voor de keuze gesteld: ofwel een tijdje zonder medicatie proberen, ofwel met menopur spuiten beginnen (met reële kans op overstimulatie). We hebben voor het laatste gekozen, omdat ik wist dat we zo meer kansen hadden dat het zou lukken. Het zou natuurlijk ook kunnen dat clomid dan wel werkt, omdat je storend element van de pco dan (weliswaar tijdelijk) weg is, namelijk die cystes.
Met de kijkoperatie worden dan meteen ook andere eventuele problemen nagekeken, die een zwangerschap ook nog zouden kunnen hinderen. En als je daar dan toch ligt, kunnen ze maar beter meteen alles eens nakijken, niet?
Ik had vooraf aan de gyn gevraagd hoe lang ik niet zou kunnen werken na die ovariële drilling, want ik moest op school toch iets kunnen zeggen. Hij zei dat ik na drie à vier dagen terug in orde zou zijn - maar dat was helemaal niet zo. Na die vier dagen kon ik nog niet rechtop zitten, ik ben in totaal - en tot mijn grote frustratie - tien dagen thuis geweest. Heb achteraf ook gehoord dat 10 dagen een betere schatting is :) .
Maar achteraf gezien, heb ik het er allemaal voor over gehad, hoor!

Tober, hoe kijk je er zelf tegenaan?

Liefs*

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 1 april 2011, 22:49

Tober:

toen ik de eerste keer zwanger probeerde te worden, sprak de gyne ook van die drilling als ik niet zou reageren op 150 mg Clomid, ik zou dan de keuze hebben gehad tussen drillen of Menopur. Maar toen was het niet nodig en ben ik zwanger geworden met Clomid.

Nu (zelfde kliniek, andere arts) is er niet meer over gesproken, misschien omdat gebleken is dat ik wel zwanger kan geraken, ik heb er eigenlijk niet achter gevraagd.

Het ziekenfonds heeft hier snel gewerkt: zaterdag de aanvraag gepost bij het plaatselijke kantoor, vrijdag zat de toelating al in mijn bus.

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 12 april 2011, 13:28

Ik heb 5 dagen menopur 1 ampul Menopur gespoten, maar er was nog niets te zien op de echo. Ik moet nog 5 dagen spuiten en dan is er weer een echo. Als ik dan nog niet reageer, zal de dosis verhoogd worden.
Pff, ik had er zo op gehoopt. En dan te denken dat de gyne mij eerst maar een halve ampul wilde laten spuiten omdat ik redelijk mager ben.
Ik begin me nu al af te vragen of mijn gewichtsverlies er iets mee te maken zou hebben. Ik ben sinds de zomer 5 kilo afgevallen zonder er iets voor te doen.

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 4 mei 2011, 13:19

Hallo allemaal,


Hier ben ik dan weer na een lange tijd. De gyn had beslist om na de menopurspuiten over te stappen naar IUI, maar daarvoor moesten we eerst voor bloednames en het testen van het staal van mijn vriend. En die resultaten (vooral die van genetica) lieten op zich wachten. Dus tijdens die wachtperiode had ik dan ook besloten om er helemaal niet mee bezig te zijn en dus ook niet meer actief op het forum te komen. En dat heeft wel goed gedaan. Gisteren naar gyn geweest en nu zijn we er weer helemaal klaar voor, allez ja nog wachten op de goedkeuring van de ziekenkas en dan kunnen we weer een poging wagen. Planning: 3x IUI en als dat geen zwnagerschap oplevert, dan overstappen naar IVF.

Ik moet hier eens alle berichtjes bij lezen en dan zal ik er wel op reageren.

fleur19

Bericht door fleur19 » 4 mei 2011, 14:04

Dag Tober,
ik heb in december een ovariële drilling laten doen en ik ben daar heel tevreden over.
Ik was onmiddellijk zwanger we hebben ons vruchtje wel verloren na zes wekenen twee dagen en nu ben ik terug met clomid bezig en ik reageer heel goed.Ik heb nu voor het eerst na 10 maanden mijn maandstonden.Dinsdag 10 mei start ik met een nieuwe ronde laat ons duimen dat het de laatste wordt.

Ik heb 14 dagen ziekteverlof gehad eerst vond ik dat wat veel maar ik heb ervan genoten om eens alles op een rijtje te zetten.

Doen zou ik zeggen :wink:
Fleur

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 5 mei 2011, 9:12

Hey Koala,welkom terug, ben wel blij dat je alles eens een periode hebt kunnen loslaten en dat je dat deugd heeft gedaan! Ik duim voor je volgende 'wapenfeiten' en leef met je mee. Succes, meid!!

Sara, hoe gaat het nu met je? Als je met vragen zit over dat gewichtsverlies en een eventuele invloed daarvan, moet je dat echt wel vragen aan je gyn, hè. En geef de moed niet op, blijkbaar is de eerste keer menopur echt wel zoeken naar de juiste dosis en ze kunnen dat niet op voorhand voorspellen. Mijn gyn zei telkens (ook bij clomid)dat we heel voorzichtig moesten zijn, want dat het zeker ging overstimuleren. Bij mij was de teleurstelling ook telkens zeer groot als het dan niet werkte. Maar geloof me: ooit werkt het wel! Succes, meid!

Hey Fleur, fijn om te horen dat je toch (ook) goede ervaringen hebt met die ovariële drilling. Fijn gevoel, hè, die eerste maandstonden (al is het dubbel, ik weet het wel, maar toch). Ik ga hier ook voor jou duimen dat het lukt, veel succes!

liefs*

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 6 mei 2011, 20:28

hallo

ik heb de eerste menopurcyclus achter de rug, op dag 9 was er dus niets te zien, 5 dagen later zat er een follikel klaar en heb ik de pregnylspuit gekregen, maar ik ben helaas niet zwanger. Ik ben nu net met de tweede ronde begonnen, ...
Op onze vraag wordt het zaad van mijn man ook opnieuw onderzocht (was 3 jaar geleden voor mijn eerste zwangerschap en toen uitstekend), ik had nu een andere arts op de ochtendraadpleging en die vond het vreemd dat de gyne dat niet had gedaan bij het begin van de behandelingen.

Voor jullie allemaal ook veel succes!

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 9 mei 2011, 9:48

Dag Fleur,

bedankt voor je reactie. doet deugd om te lezen. jammer van de slechte afloop natuurlijk. maar geeft wel hoop.

Sara, succes met de nieuwe ronde!
Laatst gewijzigd door Tober op 10 mei 2011, 9:53, 1 keer totaal gewijzigd.

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 9 mei 2011, 15:33

@Tober, ik heb ook een kijkoperatie en ovariële drilling gehad. Bij mij heeft die drilling niet echt effect gehad maar de Clomid werkte bij mij ook niet optimaal. Kijkoperatie was bij mij vooral om te zien of er buiten PCO nog iets anders mis was, dat was gelukkig niet het geval. En ik ben ook 10 dagen thuis gebleven en dat kan je echt wel gebruiken.

Vooral goed rusten de dagen erna, veel plat liggen en niet te veel bewegen, dat is het beste blijkbaar.

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 15 mei 2011, 11:04

hallo iedereen,

de operatie is goed gegaan. na een weekje ben ik terug gaan werken. we zijn ondertussen al enkele weken verder. volgende week dinsdag terug naar ferti arts, en dan zien wat de reactie is geweest.

ik ben alvast positief (gevaarlijk ik weet het) maar er zijn toch een aantal veranderingen te merken aan mijn lichaam. nog even op de tanden bijten en dan weten we meer.

Bedankt Philomeentje voor alle uitleg.

Koala, ik heb uw raad gevolgd.

Sara, veel succes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten