enkel PU gn toepass IVF/ISCI, terugbet beurt kwijt of niet

Andere behandelingen forum.
kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

enkel PU gn toepass IVF/ISCI, terugbet beurt kwijt of niet

Bericht door kat13 » 20 januari 2010, 20:59

hallo,

ik heb eigenlijk vraagje.

ik heb al 4 pogingen achter de rug voor IVF/ICSI. ik heb dus 4 PU's gehad maar ze hebben nog maar 1 keer kunnen IVF kunnen toepassen bij de 2de poging.

op mijn terugbetalingsformulier staat alleen die ene IVF poging van gent. gelden de terugbetalingsbeurten alleen bij de toepassing van IVF/ISCI of ben je iedere keer die beurt kwijt als je PU gehad hebt?

mijn vriendin zegt denkt dat ik nog 5 rondes tegoed heb maar ik twijfel eraan.

ik had graag wat meer geweten hierover. is er iemand die hierover iets weet of zelf meegemaakt heeft?

alvast bedankt voor de info,

grtjs

kat

Natascha
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 maart 2009, 12:16

Bericht door Natascha » 22 januari 2010, 10:01

Volgens mij,als ze het niet op het toelatingsformulier zetten dan ben je geen beurt kwijt.
Een beurt is als ze iets in het labo moeten doen,maar normaal gezien noteren ze alles op het toelatingspapier.

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 22 januari 2010, 11:13

hey natascha,

bedankt voor het antwoordje. dat stelt mij al meer gerust want iedere keer dat ik geen kans kreeg op bevruchting of TP was ik al bang dat de terugbetaling ook verloren was.

dus in feite zou ik nog 5 pogingen over hebben dan.

hoe is het met jou? ben jij bezig met behandelingen?

grtjs

kat

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 22 januari 2010, 18:41

Kat,
volgens mij is het ook zo hoor, geen icsi = geen 1 vd 6. Bij mij hebben ze ook 2 keer na de PU moeten vaststellen dat het 'hopeloos' was en ik moest alleen de kosten van de PU (400 euro) extra betalen, maar de ICSI kans was niet verkeken.
Waarom mail je niet even naar het CRG, blijf toch niet in die ongerustheid zitten
geniet van je weekend
orchidee

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 22 januari 2010, 18:50

hey orchidee,

dit zou me inderdaad al een stuk geruster stellen. waar kan ik ergens het emailadres vinden van CRG?

hoe is het anders met jou?

grtjs

kat

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 22 januari 2010, 18:55

Kat,
in welk CRG ben je? UZ Gent hé ... mailto: ugent.be
en zet in je titel dat het voor het CRG is. In Brugge heeft het CRG een eigen e-mailadres

met mij redelijk, aftellend naar 5 febr, dan mag ik naar de psychologe in jette ...
heb heel moeilijke dagen en andere momenten is het gelukkig zo druk op het werk dat ik niet veel tijd heb om eraan te denken

liefs

orchidee
Laatst gewijzigd door Orchidee op 22 januari 2010, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 22 januari 2010, 18:58

hey,

sorry, mss dom van mij maar ik wist niet wat de afkorting CRG wilde zeggen. ik ben in behandeling in UZ gent.

ik duim voor jou dat je gesprek goed nieuws brengt 5 febr. en ja gelukkig dat je nog beetje je gedachten kan verzetten door de drukte op je werk. is soms zo moeilijk hé om er niet mee bezig te zijn.

kat

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 22 januari 2010, 19:06

Hei Kat,

'k weet niet of je zag dat ik het nog vlug aanpaste, had het intussen gevonden dat je in Gent was :-)

mailto: ugent.be

maar zet dus best in je titel dat het voor het CRG is, dan sturen ze dat intern wel door.

ja, er niet aan denken is gemakkelijker gezegd dan gedaan... ik blijf maar dromen van dat grote wonder en 'k hoop dat mijn droom dit jaar mag uitkomen

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 22 januari 2010, 19:13

hey,

bedankt hé om dit voor mij op te zoeken, kzal morgen eens mailen naar dit adres.

ja tis soms zo moeilijk hé om de teleurstelling te verwerken en vooral die angst wat ze zullen zeggen en hoe het nu verder moet.

maar ik denk, hoop dat 2010 een droomjaar zal zijn voor ons en velen onder ons. ik ben van nature een optimist, dus probeer zoveel mogelijk positief te blijven denken.

en we hebben allemaal nog elkaar om een hart onder de riem te steken en te steunen hé. gelukkig dat we dat nog hebben.

ik wens je nog een prettig weekend toe en ik laat je nog iets weten wat ze gezegd hebben in gent.

doeiii

kat

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 27 januari 2010, 21:00

Hallo Kat,
heb je dan een geruststellend antwoord gekregen in Gent?

liefs
orchidee

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 1 februari 2010, 11:41

hey orchidee,

ja, het schijnt dat ik toch nog 5 terugbetaalde beurten zou tegoed hebben. het is niet de PU die telt maar het Labo in gent.
hoe is het met jou? het is deze week zeker dat je een nieuwe bespreking hebt?

grtjs

kat

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 1 februari 2010, 19:19

Hoi Kat,

ja, vrijdag mag ik naar de psychologe, duimen maar!!

groetjes

orchidee

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 2 februari 2010, 11:07

hey,

ja hé, tis thopen dat je goed nieuws krijgt en gauw terug mag herbeginnen.

ik ben terug aan de pil sinds gisteren en heb binnen 3 weken terug een afspraak. tis thopen dat ik terug mag herbeginnen want kheb weer probl met mijn ziekte van crohn. kmoet terug 14 dagen cortisone nemen om te beginnen :(

laat eens iets weten hé hoe je het gesteld hebt. kga veel duimen voor jou :)

grtjs

kat

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 5 februari 2010, 20:32

Lieve Kat,
hier ben ik dan, 't is veel beter verlopen dan in Brugge, 't was inderdaad veel meer een 'begeleidend' gesprek. Toch zijn er traantjes gevloeid maar ja da's normaal denk ik .. toen ze zei dat ik later aan mijn kindje moest vertellen dat het van een zaadcel- en eiceldonor komt maar dat ik vooral moest benadrukken dat het zooooo gewenst was dat ik er alles voor over had. Ja, natuurlijk heb ik er alles voor over !!!!
Na eerst een lang gesprek met mij, ze vroeg me wel helemaal uit over mijn ouderlijk thuis, vrienden, familie .... dan moest de doneuze binnen, dan samen ... en op het einde zei ze "allez, dan gaan we er allemaal samen voor" we kunnen niets garanderen qua slaagkans maar weet dat we hier allemaal ons uiterste best doen.
Oef, nu aftellen naar de 25e, naar onze afspraak met dr blockeel. (die is vandaag papa geworden :wink: )

lieve groetjes
orchidee

kat13
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 december 2009, 19:13

Bericht door kat13 » 8 februari 2010, 12:50

hey orchidee,


hoe gaat het? heb je alles al een beetje kunnen laten bezinken?

ja wat ze je verteld hebben is natuurlijk een hele grote beslissing maar ik vind het echt super van jou dat je zo'n grote beslissing aankunt. het is natuurlijk een hele grote stap en ik denk emotioneel ook heel wat te verwerken. maar alles voor een kindje hé. ik hoop echt voor jou dat het jullie lukt. ik zal voor je duimen de 25ste.

een vraagske: hadden jullie zelf een doneuze mee?

grtjs

kat

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten