Natuurlijke 'remedies' bij uitblijven cyclus?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Natuurlijke 'remedies' bij uitblijven cyclus?

Bericht door ICU22 » 29 januari 2010, 23:41

Dag allemaal,

Is er iemand hier die (goede/slechte) ervaring heeft met natuurlijke remedies (naast acupunctuur) bij uitblijven van de cyclus (geen diagnose, PCO-achtig)?
Ik heb het over
* dieet: wat wel, wat niet?
* voedingssuplementen: ik lees op buitenlandse sites veel over Agnus Castor/Vitex..., omega 3, teunisbloemolie, andere dingen

* alternatieve behandeligen: voetzoolreflexologie, homeopathie,...
* Beweging: yoga (welk type?), andere...

Ik denk er momenteel over om even te stoppen met hormonen (clomid/pregnyl). Acu doe ik al.

Iemand nog tips?

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 16 februari 2010, 13:35

Geen idee of het daadwerkelijk helpt, maar naar het schijnt helpt theunisbloemolie of Tarwekiemolie heel goed, ook bijvoet schijn goed effect te hebben, maar dit heb ik van horen van, dus weet niet of het ook echt zo is

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 17 februari 2010, 10:04

ICU ik weet ondertussen dat het al niet meer nodig is maar wou het toch nog even posten:

Bovenstaande kruiden hielpen bij mij niet. Ze zouden wel goed zijn voor een normale cyclus maar ze zouden niet goed zijn voor een eventuele zwangerschap. Eigenlijk zou je ze dus maar tot je eisprong mogen gebruiken.
Ik dronk elke morgen Aloë Vera sap (niet lekker maar wel als ik er fruitsap bij deed) maar dit mag je ook weer niet gebruiken tijdens een zw.

Bij mij hielp het Atkins dieet zeer goed. Mijn lichaam reageerde vrij snel op de afwezigheid van koolhydraten. Tot tweemaal toe moest ik dit maar één week doen of er was een eitje aan het groeien. Ik heb overigens geen overgewicht (BMI 19).
Waarschijnlijk helpt het niet voor iedereen, maar bij mij werkte het blijkbaar wel.

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 17 februari 2010, 10:26

Hé merci Logost!

Mocht het toch misgaan, ga ik het zeker proberen. Ik heb ook geen overgewicht (BMI21) maar heb wel veel last van bloedsuikerschommelingen. vaak suikerdips en al vaak voor diabetes laten testen omdat ik me vaag niet lekker voelde.
Het lijkt me wel moeilijk, zeker als vegetariër!

xx

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 17 februari 2010, 12:18

Klopt zeker en vast want ik ben ook vegetariër. Ook mij hebben ze al getest op suikerziekte omwille van de PCO. Gelukkig was dat steeds goed.
Je kan de tips gerust uitproberen voor een tweede kindje :D . Deze gaat mooi blijven zitten, nog 8 maanden lang.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten