Uterogetran (Progesteron) en last van verstopping

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Sam01
Berichten: 22
Lid geworden op: 6 maart 2009, 10:56

Uterogetran (Progesteron) en last van verstopping

Bericht door Sam01 » 9 februari 2010, 5:52

Hallo,

Ik ben sinds de pick-up gestart met de tabletjes, en heb sindsdien last gekregen van rug en buikpijn. Dacht eerst dat het een gevolg van was van de pick-up maar heb er na een week nog last van.
Wat mij ook is opgevallen is dat ik minder naar het toilet moet. Zijn er die deze kwaaltjes herkennen? Wat hebben jullie ertegen gedaan. Ik heb al van alles geprobeerd, veel drinken, kiwi's, vezel koeken het lijkt niet te helpen. Ben een beetje bang om er medicatie voor te nemen, heb ondertussen een klein embryo'tje in mijn buik zitten.

Groetjes,

Sam

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 9 februari 2010, 9:53

Hey Sam, verstopping komt vaak voor bij gebruik van Utrogestan en ook tijdens de zwangerschap door progesteron. Ik herinner me dat er op het zwangerschapstopic soms tips worden uitgewisseld voor veilige, natuurlijke middeltjes om constipatie te bestrijden. Misschien kan je daar eens gaan rondkijken of -vragen?

Succes!

Lyse

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 16 februari 2010, 13:34

Ik had enorm last van verstopping door utrogestan, ook wel veel buikkrampen en enorm moe.
Het gekke is dat nu ik zwanger ben, ik geen verstopping heb (of bijna niet), daar ben ik wel heel blij om.
Succes

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 17 februari 2010, 10:00

Bij mij is het juist hetzelfde. Veel last van verstopping. Normaal kan ik wel 5 keer per dag gaan terwijl ik nu maar 1 keer per dag een heel klein beetje kan gaan. Dus ook een flink opgezwollen buik...
Als ik heeeel pikant eet of heel veel paprika (paprikasoep bijvoorbeeld) dan gaat alles ineens 'te vlot' maar dan voel ik me wel beter.
Ik eet heel veel sinaasappels en fruit en 's morgens muesli en yoghurt en toch niet al te veel verbetering hoor. Pruimen & ajuinen doen ook hun job bij mij. Alle soorten kolen zorgen er alleen voor dat de lucht door mijn darmen kan :?
Veel succes zou ik zeggen. Ik gebruik voor de rest ook geen medische middeltjes om de constipatie tegen te gaan.

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 17 februari 2010, 10:34

Hier een constipatie-experte!

- volgens acupunctuur: 1 lepel lijnzaad zachtjes malen in vijzel er 1 kop kokend water over gieten, 12u laten trekken en volgende ochtend nuchter opdrinken. Niet lekker wel effectief.
- Helpt heel goed en veilig en het is niet ineens hollen naar het toilet: lactulose: poeder/siroopje om op te lossen in water (bij apotheek)
- Chlorella: algen bij de apotheek te bestellen. Werkt goed maar eerder lange termijn
- 2 kiwi's op nuchtere maag met 2 glazen lauw water
- al je dranken op kamertemperatuur ipv koud
- zoethoutthee/brandnetelthee

heb al jaren spastiche darmen, als je nog meer tips wil?

groetjes

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 17 februari 2010, 12:20

Jeetje...je mag wel niet zwanger zijn als je al die dingen wil uitproberen.
2 kiwi's en lauw water op een nuchtere maag... pfff

Je mag steeds meer tips geven hoor. Hoe beter ik naar toilet kan, hoe meer plaats in mijn buik.

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 17 februari 2010, 15:32

voor al die dingen mag je wel zwanger zijn hoor, maar of je het kan binnenhouden is iets anders natuurlijk :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten