Iemand ervaring met orale inname van Utrogestan?

Andere behandelingen forum.
LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 15 maart 2010, 12:03

Het beige/geelverlies is nu een soort van licht rozig slijm geworden dus mijn hoop om zwanger te zijn deze maand slinkt zienderogen.

Is het naief van mij om toch nog een beetje hoop te hebben, ondanks alles?

Zou het de Utro kunnen zijn die de spotting veroorzaakt? Ik moet vanavond mijn laatste Utro nemen van deze cyclus en ik weet eigenlijk niet wat ik daarna kan verwachten.

Ik denk dat ik Woensdag toch een test ga doen, vooral ook omdat we de dag erna op vakantie vertrekken en ik uitsluitsel wil hebben.

Als het negatief is zal ik in de koffer plaats moeten maken voor tampons, maandverband, ovulatietesten en mijn volgende dosissen Utrogestan. :cry:

Mijn zus zei dat ze een 'gevoel' had dat ik dit jaar nog zwanger zou geraken. Maar als ik eerlijk ben heb ik daar op dit moment weinig geloof in.

Ik weet dat ik ook uit deze put weer zal klauteren met de hulp van mijn man, net zoals elke maand de voorbije drie jaar, maar dat maakt de teleurstelling er niet minder op.

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 5 april 2010, 11:28

Terug thuis na een deugddoende vakantie!

Het was lang geleden dat mij man en ik ons zo ontspannen gevoeld hebben. En ook lang geleden dat we echt van elkaar hebben kunnen genieten in plaats van het verplichte klussen. :wink:

Ik had wel m'n ovulatietesten en Utrogestan meegenomen voor het geval dat, maar omdat m'n regels 3 dagen te laat waren (ik veronderstel door de jetlag) dacht ik niet dat ik ze nodig zou hebben.

Gelukkig ben ik toch beginnen testen op dag 11 want op dag 12 was de test positief, wat betekent dat ik blijkbaar terug ovuleer zoals voor mijn miskraam in November. Hopelijk betekent dit ook dat mijn cyclus terug 'normaal' is.

Nu moet ik de twee wachtweken nog doorkomen zonder teveel te stressen natuurlijk. :roll:

Ik ga proberen mijn dagen vol te propen met allerhande activiteiten zodat ik niet teveel kan piekeren. Hah, eerst zien en dan geloven!

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 5 april 2010, 11:28

Terug thuis na een deugddoende vakantie!

Het was lang geleden dat mij man en ik ons zo ontspannen gevoeld hebben. En ook lang geleden dat we echt van elkaar hebben kunnen genieten in plaats van het verplichte klussen. :wink:

Ik had wel m'n ovulatietesten en Utrogestan meegenomen voor het geval dat, maar omdat m'n regels 3 dagen te laat waren (ik veronderstel door de jetlag) dacht ik niet dat ik ze nodig zou hebben.

Gelukkig ben ik toch beginnen testen op dag 11 want op dag 12 was de test positief, wat betekent dat ik blijkbaar terug ovuleer zoals voor mijn miskraam in November. Hopelijk betekent dit ook dat mijn cyclus terug 'normaal' is.

Nu moet ik de twee wachtweken nog doorkomen zonder teveel te stressen natuurlijk. :roll:

Ik ga proberen mijn dagen vol te propen met allerhande activiteiten zodat ik niet teveel kan piekeren. Hah, eerst zien en dan geloven!

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 5 april 2010, 18:47

Hai LB!

Welcome back 8)
Ik wil er ook tussenuit :(
Ben aan het wachten op mijn eerste spontane regels na mijn curettage van 11/03...
Ik zit nu in een verplichte 'rustpauze' van half maart tot vermoedelijk ergens midden mei, want pas bij de tweede spontane regels mag ik starten met de cryopoging.
Ondanks een overdosis chocolade en zoetigheid de laatste dagen voel ik me niet happy.
Hopelijk geeft de lentezon me morgen weer wat goede moed!

Noa09

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 5 april 2010, 19:14

Hey Noa,

Ja, wachten op je eerste regels na een miskraam is niet plezant, ik weet het.

Wij hebben toen ook wel een pauze van een maand ingelast om mijn lichaam wat op z'n plooi te laten komen, maar ik was toen ook ongeduldig om terug te mogen beginnen proberen.

Ik kan begrijpen dat je er ook tussenuit wil, maar als dat niet mogelijk is probeer ik altijd even te ontsnappen aan de realiteit door een boek te lezen of een film te zien.

Vooral lezen voert me voor een paar uur naar een andere wereld, waar ik even niet mezelf moet zijn en waar ik me kan onderdompelen in het hoofdpersonage.

Ik ga binnenkort ook beginnen met vrijwilligerswerk in een museum en ik hoop dat ook dat helpt met het verzetten van mijn gedachten.

En die gigantische stapel strijk na de vakantie zal me ook wel even zoet houden! :shock:

LB

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 9 april 2010, 22:04

Het wachten begint weer op mijn heupen te werken.

Mijn man is vandaag voor z'n werk weer naar het buitenland vertrokken en is pas donderdag weer terug en dat maakt het wachten er natuurlijk niet makkelijker op.

Het lenteweer helpt wel een beetje. Ik ben vandaag naar een tuincentrum geweest en al die mooie planten en bloemen hebben me wel een echt lentegevoel gegeven. En in onze tuin staan de paasbloemen en een paar tulpen al in bloei.

Maar met het feit dat m'n cyclus sinds de miskraam overhoop ligt heb ik dus geen idee wanneer ik m'n regels zou moeten krijgen. De ovulatietest was positief op dag 12 en niet meer de volgende dag dus denk ik dat het dag 27 of 28 zal zijn. We zullen zien!

Ik heb de laatste dagen wel veel witverlies en dan vooral vandaag. Toen ik aan het winkelen was was het 'verlies' op een gegeven moment zo erg dat ik dacht dat m'n maandstonden begonnen waren.

Ik veronderstel dat dat van de Utro komt, maar vorige maand had ik dat niet als bijwerking. Ik ben overdag wel minder moe nu, dus dat is al een verbetering tegenover vorige maand.

Pfff. Haat wachten.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 9 april 2010, 22:51

Hoi LB,

Zal k gezellig langs je komen zitten op het wachtbankje, dan voel ik me zelf ook minder alleen en kunnen we lekker kletsen :D
Ben enigszins gecrashed vandaag, gelukkig maar tijdelijk.
Wil teveel dingen tegelijk doen en krijg te veel stress ervan.
Gevolg: eerste regels na MK zijn al meer dan een week aan het zeuren maar komen niet echt door... de PMS-klachten daarentegen in alle hevigheid, amai...
Als ze vannacht nog doorkomen zou ik nu een cyclus van 29 dagen hebben.
Was hiervoor al erg onregelmatig (24d - 35d) dus kan er geen touw aan vastknopen.
Ik heb bij gebruik van Utro ook veel last van witverlies, en soms komt het omhulsel van het bolletje ook terug naar buiten (mss leek het daarom daarstraks ineens zo veel bij jou).
Dat moe zijn ken ik helaas, maakt me gek momenteel.
Ben nu niet aan de hormonen maar nu is het precies alsof alle bijwerkingen van de afgelopen behandelingen ineens uitbreken pft...
Maar: het lentezonnetje maakt véél goed he!
Nog even en we kunnen onze zomertopjes weer aantrekken!
Dan gaan we ons vanzelf stukken beter voelen!
Dikke wachtknuf,

Noa09

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 9 april 2010, 23:15

Hi Noa,

Altijd welkom op het wachtbankje!

Het is idd lastig om te wachten op de eerste regels. Die van mij waren er pas op dag 38, daarna dag 42, vorige keer dag 34 en nu hoop ik dat ze eindelijk terug 'normaal' zijn ttz dag 28/29.

De stress doet er natuurlijk geen goed aan en als je echt wil dat ze komen, doen ze dat natuurlijk lekker niet.

Het witverlies vind ik toch wel raar want ik neem de Utro oraal en niet vaginaal.

Hormonen hebben toch een raar effect op ons. Toen ik drie jaar geleden gestopt ben met de pil heeft het heel lang geduurd eer mijn lichaam ervan verlost was. Mijn huid leek op dat van een puber en mijn haar moest elke dag gewassen worden. Toen had ik gezworen dat ik nooit meer de pil of andere hormonen zou nemen, en zie nu...
En die Utro zou natuurlijk nog maar het begin kunnen zijn, maar daar probeer ik niet teveel aan te denken.

Groetjes,

LB

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 11 april 2010, 19:01

Ik begin het echt te haten dat ik m'n eigen lichaam niet meer kan vertrouwen.

Door die Utrogestan heb ik verschillende zwangerschapssymptomen (moe, licht pijnlijke borsten, maagzuur, honger, etc) maar ik weet dat ik daar niet op kan rekenen. En toch heb je hoop totdat je jezelf zegt om realistisch te zijn en dat het wel aan de Utrogestan zal liggen. En als het de Utro niet is dan beeld ik me het in want het is nog veel te vroeg om iets te voelen.

Nog 2 Utrogestans en minstens 5 dagen wachten te gaan! We zijn vanaf donderdagavond in Belgie, dus als ik tegen dan nog geen bruinverlies heb zal ik een test in Belgie moeten doen.

Nu dat ik erover nadenk, dat zal waarschijnlijk mijn eerste test ooit in Belgie zijn.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 11 april 2010, 19:34

Hoi LB,

Ik vertrouw mijn eigen lichaam ook voor geen cent meer tijdens een behandeling.
Vorig jaar in november was ik er 200% van overtuigd dat ik zwanger was (cryopoging), maar het was toch negatief.
Ik nam toen 3x/d Utro vaginaal, en had constant last van maagzuur, (vr)eetbuien, was vreselijk moe, mijn tepels deden pijn, enz.
En na de Pregnylspuit bij de eerste IVF-poging kreeg ik dezelfde symptomen in hogere graad, wel logisch want dat is uiteindelijk HCG dat ze inspuiten he.
Vandaag heb ik ook enorme eetaanvallen, is de tweede dag van mijn (langverwachte) regels :)
Aha, je komt (eventjes?) naar België!
Super! Laat me maar weten wanneer je in de buurt bent, dan duim ik met je mee op het moment dat je gaat testen!

Grtjs,

Noa09

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 11 april 2010, 21:19

Hi Noa,

Goed dat je je regels hebt! Hopelijk is je cyclus niet teveel overhoop gehaald.

Ja, we komen naar Belgie voor een lang weekend. Mijn man moet vrijdag in Antwerpen zijn voor zaken en dus maken we van de gelegenheid gerbuik om familie en vrienden te bezoeken.

Morgen ga ik lunchen met een vriendin die twee maand geleden bevallen is en daar zie ik (voorlopig) niet tegenop.

Maar Dinsdag ga ik lunchen (het is toeval hoor, normaal gezien 'lunch' ik niet zoveel)met een groep vriendinnen en dat kan misschien wat moeilijker worden. Een vriendin is hoogzwanger, ze heeft al drie kinderen maar heeft twee late miskramen gehad dus daar heb ik het niet zo moeilijk mee.

Maar een andere vriendin is vorig jaar bevallen op de dag dat ik mijn miskraam had en daar heb ik het soms wel moeilijk mee. Ik heb haar en haar zoontje al twee keer gezien sinds toen maar altijd in gezelschap. Ik kan het niet aan om alleen met haar af te spreken.

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 12 april 2010, 18:53

De lunch met die vriendin is vandaag redelijk goed meegevallen en ik heb zelfs haar dochtertje lang vastgehouden. Het was dan ook een schatje, 5 weken oud en zo braaf als iets.

Maar toen ik daarna naar de acupunctuur ging is er ineens wel iets in mij losgekomen. Toen de acupuncturiste de naalden had geplaatst en mij alleen liet ben ik ineens beginnen wenen. Niet veel en niet lang, maar ineens begon het.

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik wat 'lichtbeigeverlies' in m'n onderbroek had vandaag, wat meestal geen goed teken is voor mij.

En ik ben ook een beetje in de war over wanneer ik nu m'n regels moet krijgen. De ovulatiestest was positief op dag 12 en niet meer op dag 13, dus dag 12 plus 14 dagen betekent dat ik m'n regels zou moeten hebben op dag 26, wat heel vroeg is voor mij. En dag 26 is al binnen twee dagen, nl woensdag.

Ik weet het ook niet meer. Reken ik het juist uit om na ovulatie 14 dagen te rekenen tot de volgende maandstonden? Kan een positieve ovulatietest verkeerd zijn?

Gelukkig voel ik me na de acu al veel minder gestresst want anders zou ik hier veel meer over piekeren dan ik nu aan het doen ben!

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 13 april 2010, 0:04

ok, toch wel gestresst.

Heb de hele avond op dit forum en op het internet zitten opzoeken wat (licht)bruinverlies kan betekenen en of het altijd een slecht teken is.

Want voor mij is het dat altijd al geweest, bij mijn twee zwangerschappen had ik nooit geen bruinverlies. Die zijn alletwee natuurlijk niet goed afgelopen, maar toch.

Ik wou dat m'n man thuis was, dan kon ik in z'n armen kruipen en me beter te voelen.

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 13 april 2010, 17:16

Na een slechte nacht ben ik vandaag precies al wel wat gekalmeerd, maar het kan ook liggen aan het feit dat ik doodmoe ben.

Deze morgen geen bruinverlies meer en gedurende de rest van de dag een heel klein beetje.

Ik heb gisteren mijn laatste Utro genomen dus we zullen zien of dat een verschil maakt. Morgen is dag 26 en omdat de ovulatietest positief was op dag 12 zou ik in principe morgen m'n regels moeten krijgen, maar mijn cyclus is zo onregelmatig nu dat ik er niet meer op reken.

Ik weet niet of het naief is om nog hoop te hebben, maar eigenlijk heb ik die nog. Maar ik wil wel zo snel mogelijk uitsluitsel krijgen. Hoe vlugger m'n regels, hoe vlugger dat ik mezelf weer kan 'motiveren' voor een volgende poging.

Mijn hoop is eigenlijk gebaseerd op het volgende:

. Borsten die en beetje pijn doen, maar dat kan ik me inbeelden of kan de Utro zijn.

. Voel me een beetje raar en soms wat misselijk, maar zoals hierboven kan het de Utro zijn of mijn verbeelding.

. M'n nagels zijn lang en sterk terwijl ze normaal bij het minste afbreken. Dat had ik bij mijn laatste zwangerschap ook maar het kan de Utro natuurlijk zijn.

. Maagzuur en winderigheid: Utro of iets dat ik gegeten heb.

. Ik weet dat dit raar klinkt maar bij mijn vorige zwangerschp blonken mijn ogen fel en dat meen ik nu ook te zien, maar misschien is het mijn verbeelding weer.

. Ik moet veel plassen, maar ik drink misschien meer dan normaal.

. Heel moe, maar ik heb niet goed geslapen sinds mijn man op reis is.

Dus voor alle mogelijk symptomen is er wel een andere verklaring en dan is het het lichte bruinverlies ook nog.

Ik probeer geen valse hoop te hebben maar ik heb vandaag toch twee zwangerschapstesten gekocht en ik denk dat ik er morgenvroeg toch een ga doen, gewoon om niet zotter te worden dan ik nu al overduidelijk ben.

Iedereen die dit leest zal waarschijnlijk denken dat ik doordraai, maar het doet deugd om het neer te schrijven.

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 13 april 2010, 17:33

Nog vergeten:

. Mijn reukzin is precies wat scherper, maar het kan mijn verbeelding zijn natuurlijk. Ik meende zelfs te rieken dat een peuter in een restaurant deze middag een nieuwe pamper nodig had. :shock: Het kan natuurlijk een raar riekend gerecht geweest zijn.

. Wat pijn onderaan mijn rug, maar dat kan zijn omdat ik met m'n laptop op m'n schoot in een oncomfortabele positie zit.

Conclusie: ik heb ergens in m'n hoofd een lijst van zwangerschapssymptomen en nu beeld ik me in dat ik ze allemaal heb.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten